wie rijden er met een pony wedstrijden bij de paarden ???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hieke

Re: wie rijden er met een pony wetstrijden bij de paarden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:25

Marrie schreef:

Heb 1 niet zo'n leuke opmerking gehad van een jury maar ach ook daar trek ik mij niks van aan, dat is er misschien maar 1 op de 100. Verder heb ik alleen maar leuke reacties gekregen! En wat andere denken maakt mij niet zo uit, ik start toch wel en doe dat puur voor mijn plezier en om te kijken hoever we kunnen komen (en heb heus geen ambitie om Z2 te worden Knipoog )

Ach, ik heb met een tijdje met een fries dressuur gereden en ook daar trof ik wel eens een jury die zich niet zo positief daarover uitliet. Zo tref je d'r altijd wel één... tja.......

Ik vind het superstoer wanneer iemand met een pony tyssen de paarden start! Kan het me ook erg goed voorstellen! Als het nog goed past en je bent nog lekker aan het werk... waarom zou je dan ineens met de wedstrijden moeten stoppen!?

Zet 'm op hoor!!!

Groetjes, Hieke

Dancer

Re: wie rijden er met een pony wedstrijden bij de paarden ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:22

Ik rij ook wedstrijden met een E-pony bij de paarden. Special is 1.53m en ik heb in de B-dressuur nog nooit een proefje gereden zonder winstpunt of prijs. Nu heb ik twee wedstrijden in de L1 gereden en heb 2 winstpunten.

Nu ben ik zelf ook niet zo groot (1.65m) en zien mensen soms niet eens dat het een pony is. Special toont ook best groot onder het zadel.

Afbeelding

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:00

Wat een mooie bonte zeg, woow!! Gaaf joh!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:51

Hij toont idd groot zeg! Je zou zo niet zeggen dat hij maar 1.53 is

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:17

Mariek87 schreef:
Geloof me, achter die punten lachen ze je uit.. Tong uitsteken

Maar ik krijg de punten iig wel Knipoog Ze lachen maar wat ze willen. Ik lach het hardst als we ons doel bereiken Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 09:53

Mariek87 schreef:
Haha, ik moet wel zeggen dat ik dat een ontzettende lacher vind, bij ons in de buurt rijd er ook zo eentje, dan word je echt wel raar aangekeken Clown
Denk ook niet dat je dan heel erg serieus wordt genomen Haha!

Mariek87 schreef:

Iemand uitlachen of belachelijk maken is natuurlijk heel makkelijk. Maar voorlopig haalt Ukkiepuk wél haar punten met 'die Shet'. En ze hebben er plezier in, ook niet geheel onbelangrijk. Cool

Ach, en wat de boer niet kent... Knipoog

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:18

ukkiepuk schreef:
Mariek87 schreef:

Maar ik krijg de punten iig wel Knipoog Ze lachen maar wat ze willen. Ik lach het hardst als we ons doel bereiken Clown

En zo is het maar net OK dan!
En jullie bereiken dat doel wel hoor!!!

En ach uitlachen zegt meer over de mensen die het doen dan over jezelf.
Diep triest gewoon Misselijk

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 10:54

Ook ik heb vroeger een tijdje met een pony bij de paarden gereden. Het was een welsh cob van 1,56m en door zijn stoere bouw viel het niet echt op dat hij net wat kleiner was.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:50

Marrie schreef:
En ach uitlachen zegt meer over de mensen die het doen dan over jezelf.
Diep triest gewoon

Precies! Ik vind het meer een uitdaging om met mijn "simpele" pony een dressuurwedstrijd te rijden, dan met zo'n doorgefokte Jazz die al een pirouette kan draaien als ie net geboren is Knipoog

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:55

Ik heb ook met mijn E-pony bij de paarden gereden. Dat zegt natuurlijk al genoeg.
Ik dacht ook dat doe ik wel even maar als je een steeds ondergewaardeerd wordt dan zakt de moed je toch wel in de schoenen.
Ik reed met mijn new forest E-pony bij de ponys Mdress, Msgw en Mspringen. enmoest dus Lspringen en Lsgw bij de paarden. Dit ging op zich wel goed. Maar ik neem aan dat het bij jullie om de dressuur gaat.
Ik heb in een heel jaar 2 winstpunten behaald bij de paarden!!in het M1. En dat terwijl ik bij de ponys altijd winst reed.
Nu weet ik wel dat ze bij de paarden strenger zijn. Maar mijn pony liep echt wel een beste proef.
Wat opvallend was, was dat ik met de sgw altijd wel gewaardeerd werd en vaak bovenaan stond na de dressuur!!
Ik vind het zelf wel belachelijk dat mensen je uitlachen. Maar ik heb het gelukkig zelf nooit meegemaakt.
Het was ook niet zo dat ik ecgt voor schut stond met mijn pony. Hij deed niet voor die grote paarden onder.
Mijn pony is ondertussen verkocht en loopt weer lekker als Epony.
Ik heb er geen spijt van dat ik hem nog een jaar door heb gerede.
Maar altijd met een pony bij de paarden rijden, zou niets voor mij zijn.
Ik ben harstikke blij dat ik een paar echte paarden heb!!
Dan kan ik de concurrentie tenminste echt aan gaan!!

http://archief.paardenfoto.nl/41016SGWP ... 7w5839.jpg

http://storage.msn.com/x1pgPj1u42AbK1Pd ... w2M98DxNpD

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:13

Ik heb daar (nog) geen last van gehad hoor.

Bij ons starten er wel meer mensen met pony's/haffies/fjorden e.d. en die rijden er geregeld de zogenaamde 'echte' paarden uit Haha!

Ik ben zelf ook al een aantal keer 1e, 2e en 3e geworden en heb die paarden ook achter me gelaten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:58

ukkiepuk schreef:
Mariek87 schreef:

Amen Haha!

Als je je pony gewoon goed voor elkaar heb rijd je je punten echt wel bij elkaar.

Ukkiepuk en ik gaan straks gewoon een eigen shetland vereniging beginnen ofzo om het gebruik van een shet als rijpony te promoten Knipoog.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:01

Dennis schreef:
ukkiepuk schreef:

Amen Haha!

Als je je pony gewoon goed voor elkaar heb rijd je je punten echt wel bij elkaar.

Ukkiepuk en ik gaan straks gewoon een eigen shetland vereniging beginnen ofzo om het gebruik van een shet als rijpony te promoten Knipoog.

Vind ik eigenlijk wel een goed ideetje Haha! Kunnen we als demonstratie een kur rijden jij met Angel en ik met Zorro Clown

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:04

ik wil als ik 18 ben met mijn E-pony ook bij de paarden gaan starten...tot die tijd blijf ik nog gezellig bij de pony's Haha!

maar moet je ook een weer een nieuwe startkaart aanvragen of kan je gewoon met deze verder..??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:24

Een stalgenootje had na de overgang van pony's naar paarden in de M1 ook bijna een jaar geen winstpunten geloof ik, maar die heeft nu toch vlot achterelkaar weer 4 punten erbij gereden...
Een kwestie van volhouden en zorgen dat je je pony op paardenniveau krijgt... Met een goede proef scoor je misschien geen 170 punten, maar winstpunten moet toch echt haalbaar zijn met een nette foutloze proef...

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:39

als je gewoon een stevige proef neerzet krijg je je punten écht wel hoor! ook die 170! Mijn allereerste proef bij de paarden met mn arabiertje van 1.52 was in het L2, we waren direct eerst met 178 punten en nog niet bij het minste jurylid ook. En dan lach ik Lachen Inmiddels ben ik met hem ook alweer M1 + winst. Met onze welshcob heb ik zelfs al verschillende keren in de 180 gereden.. ook bij de paarden. Ik ben nu in een jaar tijd van niks naar M2 + winst gereden. Dus die punten krijg je echt wel als je ze verdient

hier nog foto's
arabiertje
Afbeelding

welshcob
Afbeelding

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 22:48

hier op bokt ladyspot en zij rijdt met een haffie L2 zij was vorige jaar begonnen in B en nu is zij al L2 geklasseerd Ja

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:12

zoetjuh schreef:
ik wil als ik 18 ben met mijn E-pony ook bij de paarden gaan starten...tot die tijd blijf ik nog gezellig bij de pony's Haha!

maar moet je ook een weer een nieuwe startkaart aanvragen of kan je gewoon met deze verder..??

Ja Zoetjuh, je moet een andere startkaart aanvragen, je gaat n.l. van een ponyclub over naar een rijvereniging. (Althans volgens de KNHS Haha! )
En gewoon lekker doen hoor. Hoe meer pony's bij de paarden, hoe minder er (door sommigen dan) raar tegenaan gekeken wordt. *o/*

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:34

Meldt zich ook! Ik rij met twee pony's tussen de paarden Haha!

Allereerst Saar, een fjord van 1.50 m, op dit moment in de L2 met 4 winstpunten. Al twee jaar op rij geselecteerd voor de kringkampioenschappen en daarbij vorig jaar reserve gestaan om naar de Gelderse te mogen.

Dan Hester, ook een fjord van 1.42m, op dit moment in de B met drie winstpunten. Met Hester heb ik vroeger bij de pony's gereden en vorig jaar heb ik besloten om het ook maar eens bij de paarden te proberen. Heb nog niet zo veel met haar gestart.

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:15

Ik heb vroeger met mijn Welsh van 1.50 bij de paarden gereden, binnen 2 jaar was ik bijna M. (op 1 punt na...) nu kriebelt het weer en ga ik mijn startkaart aanvragen om weer verder te gaan. Ik heb echt bijna elke wedstrijd winst gereden, en 1e of 2e. Mijn pony springt er absoluut niet uit, maar zet gewoon een nette proef neer waar ik tot nu toe altijd eerlijk om beoordeeld ben.

Ladyspot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:25

Th0mas schreef:
hier op bokt ladyspot en zij rijdt met een haffie L2 zij was vorige jaar begonnen in B en nu is zij al L2 geklasseerd Ja

dat klopt! Haha!

Heb me in de klasse B ook geslecteerd voor de regiokampioenschappen, was vierde van de kring zuid van noord-holland. Ook regelmatig in de prijzen gereden, dus het kan makkelijk.

Hieronder een foto voor degene die het leuk vinden om te zien

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:51

Ik rij ook met een pony bij de paarden. Een welsh K merrie van 1.45. Ben vorig jaar outdoorseizoen begonnen en nu L2 startgerechtigd. En ik merk er totaal niks van dat ik benadeeld word. En ach, ik weet t verschil ook niet want heb nog nooit met een paard tussen de paarden gereden Clown
Ik heb inmiddels wel een 3jarige staan en die wil ik volgend jaar starten. Ik ben toch wel benieuwd of het verschilt in punten. Knipoog

This is us, compleet met wedstrijd outfit:

Foto is van vorig jaar, toen we net een paar wedstrijden hadden gehad en dus nog in de B zaten. (Was hier net aan t groeten)
Afbeelding

En nog een slechte kwaliteit foto van een paar weken terug op onze een na laatste L1 wedstrijd.;
Afbeelding

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:01

Ok, allemaal pony's en hun ruiters die tussen de paarden starten. Maar.. ik zie voornamelijk alleen maar mensen die dressuur rijden.
Zijn er ook nog pony mensen die tussen de paarden springen?

Zo ben ik nu nog 16 (11-08-1988) maar zodra mijn pony er klaar voor is wil ik SGW gaan rijden. Laat ik zeggen vanaf januarie 2006 ofzo.. Dan ben ik al 17, en moet ik dat najaar tussen de paarden. Is dat wel te doen?

Als je een lekker losse, lenige pony hebt die alles goed oppakt moet de dressuur wel lukken (waar een weg is is een wil) maar bij springen begin ik zelf al te twijfelen. De hindernissen bij paarden zijn namelijk een stuk hoger dan bij de pony's. Hoe doen onze springruiter(tjes) dat? Ik ben wel benieuwd..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:07

Ik ben van plan te gaan springen, maar echt serieus zal dat nooit worden aangezien de hoogtes en afstanden gelijk zo verschillen.
Een B parcoursje start op 1 meter, barrage mogen ze met nog 10cm verhogen. 1 meter is voor een D pony tussen de pony's M niveau. Maar ik ga het gewoon voor het plezier doen, Goldy vind springen prachtig en ik ook en we zien wel wat we er van bakken Tong uitsteken

ps Kyralovertje, je mag het hele jaar waarin je 18 word nog tussen de ponys starten. Je hoeft pas januari het jaar daarna tussen de paarden.
(Dus stel dat je in januari al 18 word, mag je dat hele jaar nog tussen de ponys blijven)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:12

Kyralovertje schreef:
Zijn er ook nog pony mensen die tussen de paarden springen?

Zo ben ik nu nog 16 (11-08-1988) maar zodra mijn pony er klaar voor is wil ik SGW gaan rijden. Laat ik zeggen vanaf januarie 2006 ofzo.. Dan ben ik al 17, en moet ik dat najaar tussen de paarden. Is dat wel te doen?

Mijn zusje heeft met onze E-pony van 1.56 m gesprongen (M+14) en samengesteld gereden (L+2) bij de pony's. Het crossen ging zo lekker dat ze hem na haar 18e bij de paarden is gaan uitbrengen. Ze moest toen weer in de B starten. Met springwedstrijden is ze gestopt, SGW vond ze veel leuker.

Inmiddels zijn ze L+13 in het SGW bij de paarden. Altijd foutloos gecrosst, op één keertje na waarbij ze zo hard gingen dat ze langs een hindernis schoten Haha! (wat als stop werd aangerekend). Hij heeft iig totaal geen moeite met de hindernissen. In mijn profiel zie je wat foto's van hen.

Dit najaar start mijn zusje hem voor het laatst in de SGW, volgend jaar wordt hij volledig mijn endurancepaard.

Je mag overigens bij de pony's blijven starten t/m 31 december van het jaar waarin je 18 wordt. In jouw geval dus 31 december 2006. Je hoeft dus niet in het najaar van dat jaar al bij de paarden uit te komen.