concours havelte 7/8 mei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Re: concours havelte 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:04

Mijn moeder zei nog dat Havelte wel hoog ligt qua grond, maar goed, het is afwachten. Ik ga iig thuis al inrijden, maar dat ben ik zoieso nu aan het proberen. Het is nu gelukkig droog en onze barrometer (hoe je t ook maar schrijft) geeft een zonnetje en een wolkje aan met een pijltje omhoog! Tong uitsteken Dus dat lijkt goed... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:07

Veld met "rusken"............. en dan weet je genoeg........ Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 22:29

Wat zijn rusken.... Verward

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:57

Ben vanochtend 07:00uur van huis vertrokken, aangekomen in Havelte om 08:15, daar besloten dat ik niet zou starten. Boos!
Mijn paard is nogal een kikkertje dus ik vertrouwde dat niet op die bodem.
Erûg balen! Nogal een eind gereden voor niks dus..

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:23

Ik ben ook niet gestart. Ik vond de ringen heel slecht. Ik heb een heel vierjarige die ik voor de tweede keer mee had (L2)
Ik durfde het niet aan. Jammer van het startgeld, maar de eventuele ongelukken/blessures zijn me het ook niet waard. Ik hoorde al meer mensen die waren omgedraaid of gisteren al hadden afgezegd.

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:12

hananya schreef:
Ik ben ook niet gestart. Ik vond de ringen heel slecht. Ik heb een heel vierjarige die ik voor de tweede keer mee had (L2)
Ik durfde het niet aan. Jammer van het startgeld, maar de eventuele ongelukken/blessures zijn me het ook niet waard. Ik hoorde al meer mensen die waren omgedraaid of gisteren al hadden afgezegd.

Inderdaad! Zo dacht ik er dus ook over, mijn paardje is mij ontzettend veel waard, en dat zet ik zeker niet op het spel.
Het was erg zonde van de reis, maar er is me vast een hoop frustratie bespaard gebleven.
Hopelijk is het weer bij de komende wedstrijden iets florissanter!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 13:10

Ik ben ook terug uit Havelte, toen we heenreden hadden we een enorme bui met onweer, dus ik zag t al helemaal zitten Toen we er waren was het bijna droog. Toen gaan kijken hoever ze waren, opgezadeld en meteen de ring in. Had thuis al losgereden (in het zonnetje) dus ik kon meteen door. Beide proeven gingen best behoorlijk, mijn paard komt alleen erg terug als het zwaar wordt, dus ja alles was wat matig. Teon we bij de trailer waren begon het weer te regenen. In de trailer afgezadeld en dus helemaal droog gebleven!! Haha!

Had uiteindelijk 149 en 141, jammer, maar ik was echt heel erg tevreden over hem, hij heeft geen stap verkeerd gezet. Op de coupon stond ook bij alles ongeveer meer, te groot en te laat. De hoeken waren alleen zo nat dat ik dan niet acuut een volte 10 meter ga rijden en m dus maar wat groter reed. Jammer dat dat onder deze omstandigheden nog wel afgestraft wordt...

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:23

Ik ben ook weer terug.. Ik moest rijden in enorme hagelbuien, was minder prettig... Tong uitsteken Mijn banen waren niet zo fantastisch.. Had uiteindelijk 154 en 149... Was nog 4e met die 154 punten... Dus ik was wel tevreden..Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:41

Jammer inderdaad van die punten.
Het is natuurlijk M maar ik begrijp best dat je op wat "vriendelijke" punten hoopt met deze omstandigheden!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:13

Ik heb zwaar K-U-T gereden!! Splash dacht nog even verder te mogen rennen in het bos ofzo. Ze stond meer overeind of liep in tölt dan wat anders Scheve mond

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:43

ik hoorde van wel meer mensen dat de jury weinig rekening hield met het weer en de baan, ben het niet vaak met je eens YvonneS maar nu wel...
vind het een hele prestatie dat je nog wel heen bent gegaan...
ik heb me er zelf niet aan gewaagd, het is nog een jonge merrie die ik rij en dat vind ik het allemaal niet waard..
want ben er nog wle geweest vanmiddag maar wat een terrein zeg!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:52

Hmm.... nou ik heb me er wel aan gewaagd. 'k Mocht met beenbeschermers rijden, en in de 2e proef buiten de bordjes omdat daar nog niets vertrapt was ('k was de 1e die op dat idee kwam en de jury vond het wel een goeie!! Haha! ) Verder waren ze bij mij wel ERG soepel!!!! De 1e proef heb ik verknald. Omdat het zo'n K*Tterrein was met losrijden heb ik alleen maar gestapt en rechte einden gedraafd. Dus was ze veel te fris in de 1e proef. Met halsstrekken in draf sprong ze in een flinke galop weg... keb dr (misschien wat TE grof) terug gehaald en had nog een 6 Verward Ik was poepiechagie, dus wou de 2e proef niet eens meer rijden. Alleen het Moest van degenen die mee waren Knipoog Achteraf was ik er blij om, het was een mega-aardige jury met veel humor!!! Die proef kon ik dus nog best netjes rijden (gheghe deels buiten de bordjes Knipoog ). Ik had wel reuze mazzel met het weer, ik reed af en toe met een zonnetje, toen ik stond af te zadelen kwamen de 1e druppen en toen we in de tent zaten te wachten op de uitslagen regende het flink hard...
De uitslag was in de 1e proef 156 (onverdiend maar altijd leuk) en in de 2e proef 160 en een 4e plek Haha! Was dat ploeteren in de modder toch nog niet voor niets, nu mogen we naar de L2 Haha!

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:34

Ehm, er werd niet echt slecht gesjureerd, ik had 159 en 162 en was 5de de eerste plaats had 175, en in alle ringen waren helle hoge punten Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 06:49

Ik denk toch echt dat de L eenandere jury had dan de M, de L is dus heel vriendelijk gejureerd( en dat mag ook wel met dit weer)
Terwijl de M jury net zo jureerde alsof de ruiters in een mooie egale binnenbak reden.
4e plaats met 154 punten is echt weining( 25 in een baan of zo?)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:19

Ja, wij hadden zeker weten een andere jury zo te lezen! Maar ik reed ook 's middags en dus met de 'middagjury', en toen was er geen M meer toch?!
Maar er was wel verschil tussen de 2 jury's hoor... Die van mn 1e proef was HEEL soepel, iedereen op 2 na (van de 24) hadden een wp. Ik had 156 en was 3 na laatste Gaaaap In de 2e proef werd er wel wat strenger gejureerd, ik had 160 en was 4e! Magoed, je moet het maar net treffen dat je een soepele, begripvole jury treft anders hoef je het niet eens te proberen met zo'n terrein... Alleen weet je dat jammergenoeg niet vantevoren Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:37

Royaltjuh schreef:
Ik was poepiechagie, dus wou de 2e proef niet eens meer rijden. Alleen het Moest van degenen die mee waren Knipoog

Schijnheilig Schijnheilig
Nou toch maar mooi dat je het nog gedaan hebt, toch een vierde plaats en nog leuke puntjes Knipoog Haha!

Ik stond foto's te maken vlak naast de jury auto (ivm zon in de rug) en ze moest telkens lachen als je weer de bordjes uit ging... die zag de humor er wel van in Knipoog Haha!

Maar denk idd dat de jruy 's middags toch dan iets soepeler waren, maar ook niet in alle ringne Schijnheilig

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:24

Nou het was idd bagger. Ik heb ook afgezegd, moest in het Z1 zondag maar ik hoorde al dat het heel slecht was en heb ht afgezegd.

De L1 jury was idd soepel zo kreeg een vriendin van mij dit te horen: Al je een beetje de hoeken in rijd en een beetje doet wat er gevraagd wordt en heel, zonder ongelukken de baan weer weet te verlaten ben ik al lang tevreden. Ze had dan ook 2 wp bij die jury terwijl het echt niet ging.

Maar goed ik vind dat ze het gewoon hadden moeten aflassen. Het schijnt dat er zelfs 2 mensen met de ambulance zijn afgevoerd omdat ze onderuit zeilde met hun paard.

Gelukkig heeft bijna iedereen die hier uit de omgeving komt het afgezegd behalve die ene vriendin dan. En we zijn ook druk bezig ons startgeld terug te eisen/ niet hoeven te betalen.

Ht is wel is waar overmacht maar dit was wel heel erg. Net als de frieze kampioenschappen vorig jaar.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:53

ja ik hoorde het ook van Nel die reed in de Z2 en haar dochter in de L2 en B... De jury hield nergens rekening mee

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:05

Tha_Niekje schreef:
Royaltjuh schreef:
Ik was poepiechagie, dus wou de 2e proef niet eens meer rijden. Alleen het Moest van degenen die mee waren Knipoog

Schijnheilig Schijnheilig
Nou toch maar mooi dat je het nog gedaan hebt, toch een vierde plaats en nog leuke puntjes Knipoog Haha!

Ik stond foto's te maken vlak naast de jury auto (ivm zon in de rug) en ze moest telkens lachen als je weer de bordjes uit ging... die zag de humor er wel van in Knipoog Haha!

Gheghe ja dat was wel een lollige proef. Mn donkere humeur was ook alweer vertrokken toen ik met de jury begon te praten, 't was heel gezellig! Keb met een big smile afgegroet, ze had mij nl al gegroet voordat ik nog maar stilstond, met dr duim omhoog... Waar kom je dat nou nog tegen?! Pling Cool Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:34

De M paarden hebben inderdaad erg veel pech gehad. De clubinstrructrice reed voor het eerst in 5 jaar een dressuurproef en "kreeg" 167 punten! Met een springpaard dat nog nooit van huis geweest was. Jury had haar ook geïnformeerd dat ze de bordjes moest negeren en rijden zoals het kon.

In het Z1 had een vriendin zelfs 203 punten( plus statiedeken) terwijl ze nergens de hoefslag had gevonden.
Alleen de emmers hadden dus dubbele pech, het terrein in combinatie met een jury die niet kan schipperen. Hopelijk staat die auto van de jury nog steeds vast op het terrein!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 15:48

Ik heb in mijn proef ook de boel afgesneden (alleen hielp dat niet echt.. Daar was het ook nat .. maar de jury's van mijn baan hielden er gelukkig wel rekening mee dat de banen slecht waren.. Lachen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:42

amondi schreef:
De M paarden hebben inderdaad erg veel pech gehad. De clubinstrructrice reed voor het eerst in 5 jaar een dressuurproef en "kreeg" 167 punten! Met een springpaard dat nog nooit van huis geweest was. Jury had haar ook geïnformeerd dat ze de bordjes moest negeren en rijden zoals het kon.

In het Z1 had een vriendin zelfs 203 punten( plus statiedeken) terwijl ze nergens de hoefslag had gevonden.
Alleen de emmers hadden dus dubbele pech, het terrein in combinatie met een jury die niet kan schipperen. Hopelijk staat die auto van de jury nog steeds vast op het terrein!

Hihi! De ene jury had een 4 x 4 auto, die zal er dus wel uit zijn gekomen. Ik snapte het ook niet helemaal, de ring was het slechts bij C, voor de neus van de jury dus! Hij ging echt tot aan zijn kogels door de grond heen... In de B en L werden idd gewoon 2 winstpunten weggegeven als het nodig was. Ouwe baasje van Sydney had 174 in de L1!

Ik heb wel gewoon mijn proef over de hoefslag gereden, behalve volte middengalop ben ik een beetje binnendoor gegaan anders kwam ie helemaal niet weg. Zelfs bij die voltes middengalop durfden beide jury's te zetten dat hij meer verschil moest laten zien.... Tja...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:14

Ik heb in mijn proeven niet eens de moeite gedaan om de middengalop te laten zien, en had (maar) 2x een 4... Whaha had offi een 0 moeten zijn, was gewoon niet getoond. Maja, ik ga niet op de volte middengalop tonen als mn paard het al niet eens op de rechte zijde zonder uitglijden kan doen. En die hint werd begrepen, lieve jury Knipoog

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:37

Weet iemand eigenlijk ook waar de uitslagen te vinden zijn?! Haha!

paardengek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:39

Ik ben met dressuur 2x 4e geworden.. met 163 en 164 punten.!!! nu mag ik starten in de L1!!