18+ en met een pony op wedsrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jollybollie

Re: 18+ en met een pony op wedsrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 19:22

Ik ben 18 en start met mijn E-pony van ong. 156 tussen de paarden. Heb niet het idee dat ze je dan voor minder aanzien hoor.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:28

Hier nog een "ponyruiter"!
Op het moment start ik mijn merrie wisper van 1.45 tussen de paarden in het M2 met winst.
En hiervoor reed ik met mijn Fresco, Z2 dressuur met winstpunten!
Dus gewoon lekker met je pony blijven rijden!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 08:53

Ik heb zelf een flink gebouwde dame van 1.64, maar ik vind het super om wat afwisseling in de rijbaan te zien, dus pony's kom maar op Haha! Bij ons in de buurt zijn het overigens vooral fjordjes die tussen de paarden starten Ja

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:23

Ik ben 22 en start met mijn new forest pony van 1.40m L1 dressuur. De ene keer is het een voordeel (aaaah wat schattig) en de andere keer wordt je weer lager gepunt. Zo blijft het mooi in evenwicht.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:09

Ik ga volgend jaar wel door met mijn pony in de dressuur . Ook ga ik springen en misschien ook wel crossen als alles goed gaat!!!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:02

Ik heb vroeger ook wedstrijden gereden met mijn pony.
Ik was 34 jaar en mijn pony is 1.48m.
In het begin ging het heel goed. In anderhalf jaar tijd waren we M2 dressuur en klaar voor de Z. Al vanaf de M1 begonnen de vooroordelen Verdrietig
Helaas zijn de jury leden hier in het noorden niet echt blij met pony ruiters. Vaak had ik een mooie proef gereden en weer een teleurstelling met weinig punten.
Uiteindelijk ben ik er mee gestopt.

Mijn dochter heeft haar later tussen de pony's gestart en zijn ze wel Z dressuur geworden.

Ik heb mijn pony wel gehouden hoor Knipoog
Ze is inmiddels 14 jaar en ik ben 39 jaar. Ik blijf een ponyruiter!

En aan alle ponyruiters: Laat maar zien dat pony's net zo goed kunnen zijn als de paarden!!

Mickelodeon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:55

Ik heb bij de ponies gereden tot dat ik 18 jaar was. Mijn Pony was een kruising arabierxnew forest v Rissaz en was 1.47m. Ik ruim 1.70 maar het misstond niet. Pling
Ik ben daarna gewoon doorgegaan bij de paarden. En ben ik ook met stang en trens gaan rijden, dat ging echt super! Maar helaas ben ik bijna een keer gediskwalificeerd door een jury die niet goed had gekeken op de lijst, dat de paarden nu begonnen.
Ik heb steeds meer kritiek gekregen en werd soms echt benadeeld. Maar in Vlaardingen jureerden ze altijd super goed. Het was ver rijden maar je kreeg wel punten. Helaas is mijn pony een paar jaar geleden ingeslapen wegens acute artrose. Succes allemaal met de wedstrijden.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:35

Ik rij ook met mijn Merens van 148 gewoon tussen de pony`s, en dat gaat super! Voel me absoluut niet benadeelt, ik heb elke keer 1 ste plaatsen, en winst. Nu mogen we ook L1 starten! Gaat prima dus! Haha!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:00

Ik zit met hetzelfde probleem, maar de rassen die julie noemen zijn allemaal wat breder gebouwd. Ik wilde met een NRPS van 1.44 bij de paarden starten, maar ik weet zeker dat je dan zo slecht wordt gejureerd, omdat het echt een pony is.

Maar natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf weten en zijn niet alle jury hetzelfde, maar voor sommige rassen denk ik dat je beter niet bij de paarden kan starten.

Overigens, Morwen Collin ken ik wel, echt een klasse pony! Hoe snel hij zijn amazone maar niet naar de Z2 heeft gebracht Vingers aflikken
Alleen springen is niet zijn vak, ik heb 1x keer tegen hem gesprongen en dat was niet veel goeds, bij mij ook niet, daar niet van Tong uitsteken
Maar dat noem ik nou een echte superpony!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:18

Zijn er foto's dan van Morwen Collin? Kan zo even niks vinden...
Maar ben wel benieuwd aangezien het ook een Welsh is Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:54

Douni schreef:
Ik zit met hetzelfde probleem, maar de rassen die julie noemen zijn allemaal wat breder gebouwd. Ik wilde met een NRPS van 1.44 bij de paarden starten, maar ik weet zeker dat je dan zo slecht wordt gejureerd, omdat het echt een pony is.

Maar natuurlijk moet iedereen dit voor zichzelf weten en zijn niet alle jury hetzelfde, maar voor sommige rassen denk ik dat je beter niet bij de paarden kan starten.

Er hebben hier toch al een aantal mensen met NRPS-pony gepost dat ze het prima hebben gedaan met D-pony tussen de paarden Tong uitsteken Ook in de hogere klassen...
Ze zijn inderdaad wat smaller, zodat je niet te lang moet zijn als je een leuke combinatie wilt krijgen, maar hun vaak goede gangen en sierlijke uitstraling maken heel veel goed!
Bij lange mensen op smalle 1,63 paardjes krijg je ook een pony-gevoel, en een kort iemand op een brede Fries van 1,56 lijkt het of ze op een flink paard rijden... En het gaat uiteindelijk om de verhoudingen!

Maar het is natuurlijk je eigen keus.
Ik zou alleen niet van te voren al bedenken dat je in het nadeel bent, maar gewoon eerst proberen...
Zeker weten dat als jij goed rijd, je gewoon prachtige punten haalt. Misschien dat je het vanaf de M moeilijker krijgt.
Maar vergeet niet, dat bij de paarden zowiezo strenger en anders gejureerd wordt, dan bij de pony's. De overgang van pony's naar paarden wordt wel verweten aan het pony zijn, maar denk eerder dat je het moet wijten aan hogere verwachtingen van juryleden! Er zitten immers volwassen mensen, waarbij een groot deel veeeeeel meer ervaring heeft dan 90% van de ponyruiters...

Ik weet zeker dat de pony die ik rijd met een leuke ruiter, bij de pony's hogere punten zal scoren dan bij de paarden. Simpelweg omdat er soepeler gepunt wordt. Zeker wat betreft impuls, verzameling en het uitstrekken...

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:13

Ik heb 6 maart waarschijnlijk me eerste wedstrijd tussen de paarden sta namelijk op de reserve lijst,anders die week daar op.Heb nu 9 winstpunten bij de ponys gehaald in de B.Ik ga het gewoon proberen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 10:19

Douni schreef:

Dit ben ik niet met je eens. Ik rij ook met mijn NRPS pony tussen de paarden. In de Z1. Heb nog geen juri's gehad die mij slechter hebben gejureerd dan dat ik heb gereden.

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:19

je mag met alleen een D en E pony starten bij de paarden en springen mag altijd alleen opeen gegeven moment moet je stoppen met springen omdat je pony de hoogte dan niet meer redt!
ik heb dit aan mijn tante gevraagd en die werkt bij het KNHS!

gr. amee
ps nog wat weten ik kan het zo vragen!!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:23

peerdjuh schreef:
je mag met alleen een D en E pony starten bij de paarden en springen mag altijd alleen opeen gegeven moment moet je stoppen met springen omdat je pony de hoogte dan niet meer redt!

gr. amee
ps nog wat weten ik kan het zo vragen!!!

Nou dat klopt voor geen meter. Dan heeft je tante weinig verstand van zaken want ik start met mijn C pony tussen de paarden! Knipoog
En ukkepukkie (oid) start met een Shetlander tussen de paarden dus hoe je hier bij komt, geen idee??

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:00

Ik heb ook gewoon met mijn (grote) D-pony een tijdje bij de paarden in het L-springen gereden en dat is gewoon toegestaan hoor. Je krijgt het inderdaad een beetje moeilijk met de afstanden, maar verder is er geen probleem. Hier in de omgeving is het heel normaal dat er pony's (jong, oud, groot, klein, ras of vuilnisbak) bij de paarden starten...... gewoon lekker doen dus. Pling

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:29

Ik ga volgend jaar ook bij de paarden starten met m'n fjord.

Bij ons in de buurt zie je eigenlijk niet zoveel ponyrassen bij de paarden, en als je ze wél ziet, dan zijn het 9 van de 10 keer Fjorden of Haflingers.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:56

peerdjuh schreef:

Dan is je tante niet goed voorgelicht door haar collega's Haha!. Je mag namelijk met iedere pony bij de paarden starten, maakt niet uit hoe hoog hij is, zowel in de dressuur als in het springen.

Zoals al is gezegd: hier op Bokt zit Ukkiepuk die L-dressuur rijdt bij de paarden met haar Shetlander (A-maat). Verder ken ik een Haflinger van 1.36 m (C-maat dus) die inmiddels Z1 loopt bij de paarden met haar eigenaresse van 35 jaar.

En wat springen betreft: dat lijkt me logisch, dat je moet stoppen als je pony de hoogte niet meer redt. Maar dat geldt IMO ook voor paarden (boven de 1.57 m) die de hoogte niet meer redden. Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:12

Kylan schreef:
Iedereen mag bij de paarden starten, ook al zou je een ezel x zebra meenemen.

Ho! Dit mag volgens mij niet hoor. Met een ezel mag je namelijk niet starten op KNHS wedstrijden, je moet een paard of pony hebben.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:15

Dennis schreef:
Ik start nog niet, maar ben het wel van plan als een van mijn pony's er klaar voor is.

Ik ben nu zelf 20 en de pony's waar het om gaan zijn 100 en 107 cm. Ik zal uiteraard alleen maar gaan dresuren.

Een B parcours zou op 1 meter staan dan. Veel succes Clown Ik zou het inderdaad maar bij dressuren houden Knipoog!