Met zadel op in de trailer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:40

Jahoor, ik neem ze rustig opgezadeld in de trailer mee. Op locatie zijn ze ook goed op te zadelen, maar als je echt heel dichtbij een wedstrijd of bosrit hebt, dan is het net zo makkelijk om het thuis al te doen, dan hoef je niet alles mee te slepen. Je paard moet dan wel braaf op de trailer zijn, anders is het misschien een risico voor je zadel.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 23:09

met ak deed ik het wel in trailer als ze ruimstaat. maar met deze van 3 jaar, durf ik het nog niet aan. is net 2 keer mee geweest, zadel op is makkelijker, was ook maar 15 min rijden, als hwet verder is dan niet.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 00:23

Ik zadelde Ramony wel eens al thuis op als ik priveles had. Ze wil wel eens gaan hangen en je moet daar op een niet afgesloten terrein opzadelen. Het is inderdaad een kwartiertje met de trailer.
Een tip voor onrustige paarden: ik heb een halster gekocht met een sluiting bovenop de neus (net als bij een veulenhalster). Ik kan dan het hoofdstel over mijn halster omdoen en daarna pas het halster ervan halen. Je hebt dan geen risico op het moment dat je het halster losmaakt en het hoofdstel om doet.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:50

Waarom moet die einglijk met zadel op daarheen? Je kan toch ook gewoon iets eerder weggaan, en hem op plaats van bestemming opzadellen? Ach gut

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:18

Misschien wel met een paard dat gewoon stil staat. Maar als een paard alleen maar om je heen loopt te dansen heb je grote kans dat het zadel eraf ligt. Zeker als je alleen op pad bent.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:26

Meestal is er wel iemand mee..

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 11:31

love_sander schreef:
Waarom moet die einglijk met zadel op daarheen? Je kan toch ook gewoon iets eerder weggaan, en hem op plaats van bestemming opzadellen? Ach gut

Wanneer het een wedstrijd betreft: het is veel makkelijker en relaxter. aAs het in de wintermaanden regent, harde wind en slecht weer, vroeg donker en je buiten op een parkeerterrein moet opzadelen ( in het donker) is dat niet zo heel fijn

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:55

Ik zadel ulisse ook altijd op als we naar les gaan, of naar een wedstrijd als het niet meer dan een kwartiertje rijden is. Anders niet. Weet eigenlijk niet waarom niet als het langer rijden is. Het is altijd nog goed gegaan. ulisse is rustig met in,- uitladen en tijdens de rit.

Ik doe het trouwens alleen omdat ik het wel handig vind.

Als we met ons 2-en (Yfande en ik Haha!) op pad gaan doe ik het niet. Volgens mij past dat niet. Bloos