Starten met een Hengst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:08

okeej top ik snap het nu ook

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 16:22

Kafue schreef:

Ik vind dat als je een hengst wilt starten dat er een eerst een jury moet kijken of je de hengst onder controle hebt ook al ben je grand prix.

Hoe zie je dit voor je dan?
Jury aan huis laten komen ofzo..
haha lijkt me wel apart..

Tjah er is gewoon zo veel verschil tussen hengsten,
ik rij ereen die zich wel als echt hengst gedraagd maar wel te handhaven is, als ik hem een x bij por dat weet ie ook dat hij moet ophouden en dat vindt ik wel belangrijk.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:44

Ik vind het allemaal lariekoek. Mijn hengst loopt zowel thuis als op westrijd (bij het AVS mag je dus wel starten) zonder problemen naast een hengstige merrie. Ik mag (inderdaad in Belgie) wel een koers op hem rijden, maar geen B proefje dressuur starten.
Je ziet soms merries die door iemand anders ingereden moeten worden of eerst 30 minuten gelongeerd moeten worden voordat de ruiter er op kan. En dat mag dan wel? Waarom niet inderdaad 3x laten zien dat de hengst te hanteren is op bijvoorbeeld een stamboek of onderlinge wedstrijd op vreemd terrein? Er is helemaal niks stoers aan het rijden van een hengst. Maar castreren als je hengst geen hengstengedrag vertoond staat voor mij gelijk met verminking.