"truukjes" tijdens de dressuurproef?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:08

MissSisa schreef:
Je moet je pony zo goed voor elkaar hebben dat je geen truukjes hoeft te gebruiken!!!!!!!

tja maar we hebben niet allemaal automaatjes he Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:13

Buiten dat het meeste hiergenoemd gewoon goed voorbereiden is vind ik dat je best wel een trucje mag gebruiken in de proef, bij dressuur moet je je paard gewoon zo goed mogelijk presenteren en als je daar een beetje gezichtbedrog bij kunt gebruiken, so be it.
Thuis moet je je paard voor elkaar rijden en geen trucjes gebruiken, maar in de ring mag dat imo best.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:54

orionneke schreef:
Dat is echt een K.u.t proef!! Want je gaat linksom de volte in en moet dan rechtsom travers doen.

Haha ja daarom had mn instructrice dit 'truukje' ook bedacht Haha! Anders is t heel lastig.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 15:20

Ik vindt het geen trucjes. Je moet je gewoon per onderdeel voorbereiden

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:48

hihi ik gebruik prrrrrr om halt te houden en overgangen van galop naar draf, en draf naar stap te gebruiken....(van anky dr clinic opgestoken)
helpt super Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 23:59

muiltje schreef:
tja maar we hebben niet allemaal automaatjes he Knipoog

Daar ben ik het ook mee eens!
Ik gebruik ook altijd de truuk met het terugrijden en na de passen middendraf ook heel erg terug rijden!
Mijn pony heeft nou eenmaal niet zo'n goede middendraf dus moet je toch een duidelijke overgang laten zien!
Verder gebruik ik weinig tuukjes tijdens de proef, maar ik gebruik ze meer bij het losrijden..

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:58

ik doe wel eens als sjors niet direct reageert op mijn been wanneer ik van halt naar stap of draf moet en ik sta zo dat de jury de zijkant ziet. dan spoor ik hem heel kort nog een keer aan, met het been wat de jury NIET ziet. dan lijkt het net of hij dus op dat moment wel naar mijn kleine beenhulp luisterde. en het heeft me nu wel een paar keer geholpen. Want als hij afgeleid is, dan vind ie andere dingen soms interassanter dan mijn hulpen.