Paardrijkostuum ouderwets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:30

Hah je gaat toch ook niet naar een galadiner in je trainingspak, alleen maar omdat dat comfortabeler zit. Kan je je wel lekker volvreten, maar elegant uitzien doet het niet.

En een balletdanseres wil je toch ook niet in een trainingsbroek op het podium zien?

De klassieke outfit is gewoon een must Haha!

Bovendien is de essentie ervan de uniformiteit, iedereen gelijk, zodat de jury zoals het bedoeld is, zonder aanziens des persoons alleen het rijden beoordeelt!!!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:28

fabienne schreef:
Bovendien is de essentie ervan de uniformiteit, iedereen gelijk, zodat de jury zoals het bedoeld is, zonder aanziens des persoons alleen het rijden beoordeelt!!!!!!

Dream on baby Haha!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 20:57

fabienne"]
Hah je gaat toch ook niet naar een galadiner in je trainingspak, alleen maar omdat dat comfortabeler zit. Kan je je wel lekker volvreten, maar elegant uitzien doet het niet.

En een balletdanseres wil je toch ook niet in een trainingsbroek op het podium zien?
[/quote]

Er zit wel wat tussen een galajurk en een trainingspak, je bent toch wel aan het sporten, of wil je dit geen sport noemen en is het een show? Bovendien wordt er bij de kleding voor balletdansers wel enigzins gekeken of het ook draagbaar is met het bewegen (ook geen galajurk).

[quote="fabienne schreef:

De klassieke outfit is gewoon een must Haha!

Wie zegt iets over uniformiteit? Het moet geen zootje worden dat alles mag. Kledingvoorschriften bij wedstrijden zijn bij alle sporten verplicht, dat vind ik bij paardrijden zeker ook wel noodzakelijk, maar het mag wel een beetje comfortabel zitten. Ik ken niemand die voor zijn lol een rijjasje (of wedstrijdtenue) aantrekt buiten de wedstrijden of een optreden. Bij de training heb je toch ook comfortabeler kleding aan? En dat comfortabel niet mooi kan zijn, dat is onzin.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:33

Van mij mag het ook eerder vandaag dan morgen worden afgeschaft.
Als ik ga rijden dan trek ik vaak specifieke sportkleding aan. Als ruiter presteer je namelijk ook beter als je het zweet goed kwijt kan, en je je optimaal kan bewegen. En dat is zomers bij de wedstrijden nu wel anders.

Zou het westernregelement helemaal niet slecht vinden. Rijlaarzen en een helm dragen bij aan de veiligheid en verder zou je aansluitende kleding kunnen verplichten om goed te kunnen zien hoe de ruiter zit.

Ik roep altijd maar: ik kom om te laten zien hoe goed ik kan RIJDEN. Niet om te laten zien hoe goed ik kan barbieen met mijn paard of mijzelf. En dat dat ook zo wordt gezien door menig jurylid merk je wel aan de punten die worden toegekend aan de verzorging. Allemaal een 7 in dezelfde ring?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 12:45

ik heb er geen moeite mee, ik vin gewoon dat het er bij hoord, hoe zien jullie het dan voor je? wat voor kleding?

blousjes zijn al vollop in de ontwikkeling om het gemak groter te maken, misschien zouden de jasjes inderdaad van een ander materiaal kunnen worden gemaakt, maar dat zal er echt nog wel eens van komen toch.