Mag iemand anders je pony losrijden??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

connemara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 08:36

runningkawa schreef:
Ook dat mag niet Lachen
Je mag je niet met paard op het concours terrein begeven zonder dat je meedoet.

Je zou het natuurlijk wel altijd kunnen vragen aan de organiserende vereniging.

Ja, id.. wat ik zal doen is gewoon een paar keer meedoen (HC) en het dan vragen aan de vereniging....... zelf rijden.. komt alles goed.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:58

Bonny4life schreef:
hai hai.

ik heb een probleem met mijn pony, ze is harstikke bang voor andere paarden met losrijden.. nu stelde een vriendin voor dat ze mijn pony met de wedstrijden wel los wil rijden dan zit er zo wiezo al een minder gespannen iemand op want dan ben ik natuurlijk ook altijd iets meer gespannen dan normaal en dan kan zij mijn pony rustig houden, anders ben ik egt bang dat dit een probleem wordt want ik ga tussen de paarden starten.. maar weet iemand of dit mag? iemand anders laten losrijden? ik heb weleens gehoord van niet..
alvast heel errug bedankt!!

xxx roelinda en bonny

Zoals zo vaak is het weer het gemakkelijkst om het wedstrijdreglement erbij te pakken. Daar staat het gewoon luid en duidelijk in. OK dan!

Je kunt het vinden op www.knhs.nl
en dan zoeken naar "disciiplinereglement"

Art 129 zegt:
Citaat:
Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef
of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart
worden gewerkt. Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek-
(en) ingeschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.
Onverminderd het hierboven bepaalde mogen derden (verzorgers/helpers, e.d.), in het zadel gezeten, met een
paard op het oefenterrein stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt.
De ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van derde.

Het longeer stukje uit hetzelfde artikel is al eerder aangehaald op dit forum.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 21:40

dank jullie wel!!! Lachen