Paarden "springen" op zdf... wat was dat ??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:42

Oke, jullie hebben het inderdaad alleen over dit onderdeel van de vijfkamp, maar vergeet niet dat de deelnemers al 3 zware onderdelen zonder adempauze erop hebben zitten. In Sydney zag het er ook beter uit, maar toen was het nog over meer dagen verspreid. Nu hebben ze dat niet gedaan, om de sport aantrekkelijker te maken omdat het op het schraplijstje van de OS staat. Ik zou het echt doodzonde vinden als dit onderdeel geschrapt zou worden!

En het zijn misschien best wel een klassepaardjes geweest.....maar ik het is moeilijk om in 20 minuten een combinatie te vormen met zo'n heftig beestje. (Jaja, ik weet het, studenten doen het in 10 minuten.......maar van de studentenruiters die ik ken hoor ik toch wel dat het vaak makkelijke paarden zijn!) Volgens mij kun je iedere bekende springruiter op Joel zetten en ik denk dat je hetzelfde resultaat krijgt! Haha! Kunnen die dan ook niet rijden?
En het valt me op dat, als je de uitslag bekijkt, dezelfde paarden onderaan en dezelfde paarden bovenaan zijn ge-eindigd. Ligt het dan alleen aan de ruiters????

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 14:34

ik denk zeker niet! dat je hetzelfde resultaat had ezien met bekende springruiters! En er zit zowiezo minstens een half uur pauze tussen de onderdelen want dat is verplicht bij kampen.... en als dat serieus zo is, dan moeten ze het paardrijden als 1 van de eerste sporten doen... sorry maar als het zo moet, dan mag de sport wat mij betreft geheel geschrapt worden...

En ookal hebben ze maar 20 minuten om aan de dieren te wennen. Waar ik naar keek waren slechte ruiters.. daar hadden de paarden niks mee van doen! je kon gewoon echt aan alles zien dat de ruiters niet deden wat je behoort te doen als je op een hindernis afrijd... het enige wat ze deden is als een gek op die hindernis afrijden, niet doorzetten, niet zoals het juist is.... jah dan ligt het dus aan de ruiters, en aan de ruiters alleen! ...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:54

ze zouden er beter kogelstoten oid tussen steken
hebben ze die paarden niet nodig
maar aan de andere kant
het is 1 keer 25 minuutjes
dus kan he veel kwaad?
kzou liever zo een paard zijn dan het gemiddelde manegepaard...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:10

Wat ik niet snap is... als je deze sport op Olympisch niveau beoefend he... en je weet dat er rijden/springen inzit... waarom heb je dan geen les? De gemiddelde manegeruiter had het netter en vooral paardvriendelijker gekunt. Die mensen vinden toch niet een dag voor de 5-kamp pas uit dat ze een parcourtje moeten gaan springen?