Rechterachterbeen van Ulla Zalzgebers paard....

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:01

alabastro schreef:
Klopt, maar het rechter achterbeen van Salinero was ook duidelijk zwakker als het linker. Gaan jullie daar nu ook een topic over openen?

Ja dat is wel zo, en zo zijn er wel meerdere paarden die in het ene been sterker zijn dan de andere, maar bij Rusty was het zo sterk dat het gewoon stoort in het plaatje en dat zelfs een leek het kan zien.
Bij Salinero valt het minder op, je ziet het wel, maar het stoort niet zodanig als bij Rusty
( of ben ik nu partijdig aan het kijken geweest ? Haha! )

Ik opende het topic niet om te melden dat dat been raar deed, dat kon iedereen wel zien en dan kan ik over veel meer paarden een topic openen, ik vroeg me alleen af of het niet raar was dat ze dat gewoon toelieten ?

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:02

Laui! schreef:
Ik deed al mijn uiterste best om Rusty aan het schrikken te maken *schrik dan!*

Maar volgens mij schrok hij ook een keer tijdens een appuyement. Ik zag hem tenminste richting het juryhuisje kijken en opeens zaten er 2 haperingen in het appuyement. Net alsof hij dacht WOw wat is dat!!

Meer mensen die dat opgevallen is?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:02

Laui! schreef:
niet zo erg dat Rusty (ik tik elke keer Rystu, zucht) Knipoog

Zo moet ik steeds nadenken bij de naam van Ulla, en tik ik al snel zalzberger i.p.v zalzgeber

ook zucht Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:03

Leo_American schreef:
Maar volgens mij schrok hij ook een keer tijdens een appuyement. Ik zag hem tenminste richting het juryhuisje kijken en opeens zaten er 2 haperingen in het appuyement. Net alsof hij dacht WOw wat is dat!!

Meer mensen die dat opgevallen is?

Was dat op het moment dat hij bijna bij de hoefslag was en ineens zijn achterbenen een beetje raar meesprong ?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:14

Lovely schreef:
Laui, op dat niveau zou dat verschil tussen links en rechts niet meer zichtbaar moeten zijn. Eén van de doelen van dressuur gaat daar immers over en dat staat ook zo omschreven.
Het is niet iets om af te doen van ach, dat heeft ie nu eenmaal .

Het verschil blijft en daar moet (volgens mij) aan getraind blijven. Het is niet zo dat het opeens over is. Sowieso denk ik dat een paard ook nooit 100% symmetrisch gebouwd is dus het is m.i. mogelijk dat er een licht verschil blijft tussen links en rechts. Waarmee ik niet zeg dat het getolereerd moet blijven. De dag dat een dressuurruiter 100% scoort is ook nog lang niet aangebroken. Iig vind ik het in het geval van Salinero niet storend (ik heb d'r niks aan gezien, wel eens een wat mindere overgang, maar ook niet zo sterk als bij Rusty), bij Rusty vond ik het gewoonweg geen gezicht.

Maar... 't blijft knap, ik doe het ze geen van allen na Knipoog

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:29

SANEX schreef:
Was dat op het moment dat hij bijna bij de hoefslag was en ineens zijn achterbenen een beetje raar meesprong ?

Wel bijna bij de hoefslag, maar ik had meer het idee dat hij echt wat haperde in zijn bewegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:30

Laui! schreef:
ik tik elke keer Rystu, zucht) Knipoog

Ik tik elke keer Slai i.p.v. Sali. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:33

Valt me trouwens op dat ik nog niemand heb gehoord over de piaffe van Beauvalais. Schijnheilig

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 12:34

Leo_American schreef:
Wel bijna bij de hoefslag, maar ik had meer het idee dat hij echt wat haperde in zijn bewegingen.

Oh dan heb ik een andere gezien, ik zag nl dat hij richting hoefslag ineens wat vaag bijsprong met zn achterbenen

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:35

Sammm schreef:
Valt me trouwens op dat ik nog niemand heb gehoord over de piaffe van Beauvalais. Schijnheilig

Die heeft ie niet laten zien dus daarover hoeven we ook niet te discusieren Knipoog

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:39

Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan, Salinero is ongelijk in het voorbeen, gaat voor megawijd in de piaffe, Beauvalais is ook ongelijk in het voorbeen, vooral in het uitstrekken. Het perfecte paard bestaat (gelukkig) niet.

Oh en dat rechterachterbeen in de piaffe, waar heb ik dat eerder gehoord? oh ja! Sydney, daar deden alle paarden van het duitse team dat, rara hoe kan dat Haha!

wenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:33

ja dat viel mij ook op ik vond het niet zo netjes dus strafpunten zijn wel terecht dan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:39

Wouter24 schreef:
Die heeft ie niet laten zien dus daarover hoeven we ook niet te discusieren Knipoog

Nou voor wat op de piaffe lijkt dan. Knipoog

Die trekt zijn benen ook omhoog, of, wat zeg ik, het lijkt gewoon alsof hij aldoor kleine bokjes geeft. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:40

Beauvalais kan best goed piafferen hoor, alleen in de kur liet hij het afweten, dat was jammer maar in de GP en GPS vond ik hem sowieso erg goed en de piaffe was niet slecht. Passage en uitstrekken is extra vind ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:24

SANEX schreef:
Zo moet ik steeds nadenken bij de naam van Ulla, en tik ik al snel zalzberger i.p.v zalzgeber

ook zucht Haha!

En dat te bedenken dat het Salzgeber is Tong uitsteken

Korinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:23

Ik vind dat ze wel gewoon ermee mag rijden maar vind het niet mooi.
Hij gooit zijn rechter achterbeen naar de zijkant toe vooral in de piaffe.
Lijkt niet mooi, anky haar salinero veel mooier.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:32

ik vind dat op zo'n niveau je erop afgestrafd moet worden. Het gaat hierbij om het plaatje zo perfect mogelijk voor mekaar te krijgen... Ik vind het dan ook heel vreemd dat zoiets 'geaccepteerd' word. In de basissport kan ik het begrijpen dat dingetjes geaccepteerd worden, maar op zo'n niveau nee vind ik niet kunnen.....