vraagje voor de Z dressuur ruiters

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:47

misschien een idee, kun je ergens een keer z1 starten om eens te kijken hoe het gaat. op somige maneges is hier een mogelijkheid toe. zo is er bij ons in asten de mogelijkheid om vrijdags te starten, dit is geloof ik1 keer in de 2 weken.deze zijn niet officieel maar gaan er wel erg offcieel aan toe.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 18:18

Wie weet waar de 4 nummers in het proevenboekje voor staan? Bij eerdere klasses staan er maar 2 proeven per maand.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:55

De proeven tussen *'s zijn de proeven die gereden worden in een 20x40, de andere twee worden gebruikt als de gebruikelijke 20x60 bak voorhanden is.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:25

Oké bedankt!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 20:33

ik heb vanavond les gehad en het ging super.. we hebben ook wat Z oefenningen gedaan. dat ging ook redelijk goed.. ook haar traver word beter. ik moet alleen nog even trainen dat ik haar nog meer verzameld laat lopen.. maar ik denk dat ik nog een paar wedstrijden start in de M2 en dan overga! bedankt allemaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:15

Ik blijf erbij: gewoon thuis een keer die proef doorrijden en kijken of je er door komt. Pak desnoods een proef van een kleine Z baan als die grote baan niet lukt, en oefen alleen onderdelen van de proef die je moet rijden.

Als je het gevoel hebt dat je daar zonder kleerscheuren doorheen komt lukt het je op concours ook wel

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:20

bij 17 / 18 winstpunten ben ik over gegaan, in de z heb je veel meer tijd om je oefeningen te ridjen en ik vind het een stuk fijner.
dus gewoon over gaan denk ik, als je pony de oefeningen kent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 20:53

Gewoon die grote baan in de wei zetten, even zelf desnoods creatief gaan doen met 4 witte plankjes, wat tape en 4 paaltjes om de Z letters erbij te maken. Kwartiertje werk en klaar is je Z ring.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 18:55

jah annegti dat is ook nog een oplossing omdat het nu zo slecht weer hier is. ga ik vanavond naar de manege toe om daar te oefenen.. ik ga dan ook wat later op de avond zodat de lessen zijn afgelopen. dus kan ik nog even een keer in een Z bak oefenen. Haha! en waar mijn paarden staan hebben ze natuurlijk ook wel een weiland mijn vriendin gaat me daar mee helpen omde oefeningen van de Z te oefenen in de wei. ik heb nog bordjes van de kleine bak en dan maak ik wel even wat bordjes erbij.. dus binnenkort gaan wij Z starten.. Haha!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 14:28

Ik heb nog een vraag Haha!

Hier in de regio zie je vaak dat er 2 jurileden zitten per proef. Die punten worden dan bij elkaar geteld voor de plaatsing, maar hoe zit het dan met winstpunten?

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:55

ik denk dat ze dan naar de procenten kijken maar dat weet ik niet, hier in de Z heb ik nog nooit 2 juryleden bij een gewone wedstrijd gehad...

ik ben overgegaan met 19 winstpunten in de m2, in het begin ging het bij mij ook moeizaam in de m2 maar na een tijdje ging het echt goed en ondertussen was ik thuis de oefeningen van de Z al aan het oefenen en toen ik dat goed vond gaan ben ik Z gaan starten... Vind het Z fijner dan de M omdat de bak groter is buiten en je dan wat meer de ruimte hebt...
veel succes!

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:45

Ik had een makkelijke start in de M2, daarna kreeg ik een dipje. Af en toe een puntje, maar dat gaf helemaal geen goed gevoel. Na een tijdje kwamen we er weer goed in en toen kwamen de punten achter elkaar. Heb het helemaal uitgereden, ging toen toch ineens aardig snel....