Hengst uitbrengen zonder L1 +1 te zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 12:13

liberty schreef:
geen 12 Lachen

Bloos! Oke.. was ik toen nog eens geen 12 zeg Schijnheilig

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:43

gomir schreef:
Die regel is heel goed te omzeilen...door te zorgen dat je L-springen met een winstpunt bent Tong uitsteken

ik weet het, heel flauw Clown

Je zult toch echt eerst een ander paard moeten starten tot het L2+1, ben bang dat je daar niet onderuit komt

ja en je mag pas officieel springen als je B met 1 winstpunt in het dressuur bnent.. dus dat schiet ook niet op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:44

1 wp in de B dat is zo gehaald Lachen

Verder is het idd pech hebben, het is niet anders.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:04

runningkawa schreef:
1 wp in de B dat is zo gehaald Lachen

Verder is het idd pech hebben, het is niet anders.

ja,maar dus niet met je hengst!! Haha!

dan moet je dus eerst op een ander paard 1wp in de dressuur,dan gaan springen,en dan kunj e met je eigen hengst gaan dresuren!! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:05

ja, zo is het dan. Haha!
Maar als je denkt daar handiger in te zijn is het misschien makkelijker dan L2 + wp

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:20

da's waar!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:06

runningkawa schreef:
ja, zo is het dan. Haha!
Maar als je denkt daar handiger in te zijn is het misschien makkelijker dan L2 + wp

Ik heb hier in WD ook een topic l;open over met een hengst te gaan starten.

Ik vind springen erg leuk en heb dat vaak gedaan alleen ik vergeet nog al eens de volgorde van de hindernissen Bloos Schijnheilig Bloos! hahaha

Ik houd het toch even bij dresuur.. ten zij ik een spring paardje vind waar ik me punten mee mag rijden!

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:20

Bij de arabieren is het zo dat je binnen het stamboek, op wedstrijden die door huin georganiseerd worden, mag startten, daar tot de L2+1 mag komen en dan officieel mag gaan startten..
weet niet hoe dat anders zit..
jeetje vervelend zegt Verward

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:42

Bashuk schreef:
Bij de arabieren is het zo dat je binnen het stamboek, op wedstrijden die door huin georganiseerd worden, mag startten, daar tot de L2+1 mag komen en dan officieel mag gaan startten..
weet niet hoe dat anders zit..
jeetje vervelend zegt Verward

Ze doen nu bij tinkerkeuringen ook wedstrijden organiseren ALLEEN mag je dar NIET met een hengst komen uit veiligheid omdat er ook merries zijn,.
Ene kant erg logisch omdat er soms mensen zijn op een hengst die ze onder schatte op hun kracht en willigheid.

Hier kan ik ook zonder startkaart mee doen ( dat is het zelfde proefje tussen de startkaarten door. en daar mag ik WEL met een hengst mee doen. Dat is krom ik weet het.
De punten worden gewoon net zo zwaar beoordeelt alleen ik mis daneen startkaart.. MAAR
Als ik L2 rijd onderling mag ik NOG niet een startkaart aan vragen.

Een meisje van 16 rijd nu op Offspring en die doet wel eens mee met die wedstijden ( niet op de manege maar met officieele wedstrijden mee)
Ik snap niet dat het dan wel getollereerd wordt met een hengst.
euh..... op zich vind ik hetvoor ons niet zo erg Bloos

Maar ja.. ikprobeer het gewoon een paard te zoeken dat ik me punten kan rijden anders ga ik maar onderling starten ... en dan rijd ik mischien later wel M of zo onderling haahahahahha *( ANKY syndrom Clown )

Hilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 11:36

Eigenlijk is het allemaal nog al krom.
Je mag wel Endurance en Western (mits je 18 bent) met een hengst rijden maar niet in de dressuur en het springen. Terwijl naar mijn weten die andere 2 disciplines ook onder de KNHS vallen. Hoezo een scheve scheidslijn.
En bovendien wie zegt dat mijn hengst gek is. Ik ken zat paarden die ruin of merrie zijn maar een stuk gevaarlijker zijn dan sommige hengsten.
Bovendien iedere friese hengst/ruin staat op zijn veulenboekpapier als hengst te boek. Alleen als je hengst zijn dekbrevet heeft krijg je een stamboekpapier met daarop de hengst. Dus hoe willen ze dat nu dan controleren. Komen ze kijken of hij zijn ballen nog heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:55

Volgensmij vallen western en endurance niet onder de KNHS, maar ik kan het fout hebben.

Hilda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:49

Nog een nieuwe bedenking. Hoe moet je aantonen dat je een ruin rijdt. Moet je bv een bewijs van de DA hebben dat hij geen ballen meer heeft?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 23:03

Hilda, ik denk dat dat snel genoeg 'zichtbaar' is of je een ruin rijdt!

Maar krom is het zeker, ben ik geheel met je eens.
En ik ken er genoeg wat je 'nawijzen' omdat je op een hengst rijdt, maar naar die 'lelijke' merries wat schoppen en bijten wordt niet gelet!
Maar het is zo.. zo zijn mensen en regels.. krom.. haha!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 21:59

de regels zijn inderdaad heel erg krom, maar ik heb ook weleens met een hengst (al dan wel onderling zondaer startkaart) gestart. mocht alleen niet in de parade meerijden omdat ie een ponyhengst was (tinker)een paardehengst zou wel weer mogen toen (en ik startte bij de paarden was ok zo krom iets) nou niemand had door dat crosby een hengst was. hij reageerde onder t zadel ook amper op hengstige merries enz.
en er zijn ook zat ruiters die wel l2 met punten of hoger zijn die niet met een hengst kunnen rijden, maar ook genoegb ruiters met wie t wel goed gaat.