shetlander die l2 rijdt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:25

maar nog ff iets ik snap nog steeds niet waarom ze met haar shet bij de paarden start? Verward

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:37

Karin schreef:
Volgens het dressuurboekje is het 15x30 in de klasse B en 20x40 in de L1/L2.

Op zich is 15x30 ook wel logisch, want op 20x30 krijg je je voltes tussen C/A en X niet rond. Knipoog

Haha, ok niet nagedacht Lachen Idd 15 x 30, dat wist ik ook wel Frusty Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:39

ukkiepuk schreef:
Ik ben zelf 1.58m. Haha! Dat paard van 1.78m (Ismaël) rijdt minder fijn dan mijn Zorro Haha! Ik vind hem zelf veel te groot. Celvin (andere pony in mijn profiel) is 1.48m vind ik zelf mooier staan...

Een shet mag je bij mijn weten gewoon doorrijden tot het Z2 (ik start bij de paarden) *droomt rustig verder* Clown Dat gaan wij dus nooit halen maar we zien wel waar we eindigen. L2 moet nog wel lukken. Een wp in de M1 zie ik zelf nog niet gebeuren Tong uitsteken

Kan me van een meisje eerder herrinderen die haar shet m2 of m1 had lopen bij de pony's en toen een andere pony moest omdat ze niet verder kon. Maar kan anders zijn?

Ik vind het echt cool om te zien, die foto's van die oefeningen met je shet! OK dan!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 12:54

Odess schreef:
Kan me van een meisje eerder herrinderen die haar shet m2 of m1 had lopen bij de pony's en toen een andere pony moest omdat ze niet verder kon. Maar kan anders zijn?

Ik vind het echt cool om te zien, die foto's van die oefeningen met je shet! OK dan!

Ik denk dat dat ook aan je pony ligt. Als je shet de M oefeningen goed kan, waarom dan stoppen? Ik heb geen idee wat je precies moet doen in de M, aangezien ik nog nooit een dressuurwedstrijd heb gereden, maar... Bloos

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 21:20

Odess schreef:

Dat kan wel kloppen want een shet valt onder categorie A/B (bij de pony's) die kunnen idd niet verder. Bij de paarden heb je geen categorieën en kun je "gewoon" door (we kunnen geen ZZ-L omdat hij te klein is Clown ).

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 22:09

is het zo dat een welsh net zo goed is als een shet?

een shet is heel anders gebouwd, dus het lijkt me moeilijk die net zo goed te laten lopen als een wat sjieker of groter beestje. met zo'n kort nekkie..

maar ik kan het natuurlijk mis hebben, daarom vraag ik het maar even, ik had een shet bij mij staan die alleen maar kon dribbelen (leuk beestje trouwens hoor)

welkom op bokt trouwens!
X shannon

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:04

veel succes!!!!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:26

ukkiepuk schreef:
Dat kan wel kloppen want een shet valt onder categorie A/B (bij de pony's) die kunnen idd niet verder. Bij de paarden heb je geen categorieën en kun je "gewoon" door (we kunnen geen ZZ-L omdat hij te klein is Clown ).

Dat vind ik wel apart, dat je niet verder kan / mag met een A/B pony... Verward

Wanneer ga je met Zorro je springdebuut maken in de paarden trouwens? *LOL*

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:05

Roskur schreef:
Dat vind ik wel apart, dat je niet verder kan / mag met een A/B pony... Verward

Wanneer ga je met Zorro je springdebuut maken in de paarden trouwens? *LOL*

Nooit Haha!

We doen alleen dressuur, op onze stal mag er niet gesprongen worden....

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:06

gentille schreef:
is het zo dat een welsh net zo goed is als een shet?

een shet is heel anders gebouwd, dus het lijkt me moeilijk die net zo goed te laten lopen als een wat sjieker of groter beestje. met zo'n kort nekkie..

maar ik kan het natuurlijk mis hebben, daarom vraag ik het maar even, ik had een shet bij mij staan die alleen maar kon dribbelen (leuk beestje trouwens hoor)

welkom op bokt trouwens!
X shannon

Valt bij mij wel mee hoor, tja hij heeft echte shetgangen maar verder doet hij alles netjes en daar scoren we op. Bij. op X halthouden is ook op X boem stil, wijken is ook echt wijken, aak krijg je dan wel een 7 of een 8...

Of het met een welsh makkelijker is ligt denk ik aan het karakter, Zorro is heel werkwillig en liergierig hij vindt het leuk om wat nieuws te leren. Als je een welsh hebt die niets wil, kan het denk ik zelfs moeilijker zijn...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 18:09

hetismij schreef:
maar nog ff iets ik snap nog steeds niet waarom ze met haar shet bij de paarden start? Verward

mss omdat haar rijvereniging geen pc afdeling heeft?? Verward

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:42

Je volgende wedstrijd is september niet? Ben je er al een beetje klaar voor? *LOL*

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:52

ukkiepuk schreef:
mss omdat haar rijvereniging geen pc afdeling heeft?? Verward

daar zit iets in.. maar dan rijd ze dus ook niet de a/b proeven?? en hoe moet dat dan als ze bij een andere vereniging een wedstrijd gaat starten??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 00:39

In dat geval heeft dat meisje geen startkaart bij een PC (ponyclub) maar bij een LR (landelijke rijvereniging). Dan heeft ze dus ook een startkaart bij die LR en dan rijdt ze op paardenwedstrijden, niet op ponywedstrijden. Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 10:41

LuvdaTossa schreef:
Je volgende wedstrijd is september niet? Ben je er al een beetje klaar voor? *LOL*

Was deze voor mij bedoeld Verward

Ik neem even heel arrogant aan dat dat zo is Haha!

Ik heb op 12 september weer wedstrijd maar we zijn er nog he-le-maal niet klaar voor Scheve mond Zorro heeft 2 weken stil gestaan (hoefzweer, ander beslag, enz) Gisteren voor het eerst weer gereden en hij loopt iig wel rad maar daar is alles ook mee gezegd Clown Hij loopt finaal door me heen en onder me vandaan, gelukkig hebben we nog 4 weken dus ik denk dat alles wel goedkomt...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 11:36

een vriendin van me heeft ook paar keer met een shet boven 180 gehaald hoe is bij jullie

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 12:24

Gaaf, al die hoog scorende shetjes.
Ik vind shetjes qua karakter vreselijk (hoe ik ze heb leren kennen dan), maar op zo'n niveau vind ik het wel gaaf!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:02

Th0mas schreef:
een vriendin van me heeft ook paar keer met een shet boven 180 gehaald hoe is bij jullie

Ons record is 178 punten in de B en 160 punten in de L1. Het laagste wat we gehaald hebben is 2x 149 en dat was de enige keer dat we geen winst hadden Haha!
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 18-08-04 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:05

Senja schreef:
Gaaf, al die hoog scorende shetjes.
Ik vind shetjes qua karakter vreselijk (hoe ik ze heb leren kennen dan), maar op zo'n niveau vind ik het wel gaaf!

Kom Zorro maar een keer meeten dan, een lievere shet is er niet Tong uitsteken Zonder gein, als een pony (ook een gewone) gewoon opgevoed is zijn het schatjes. Zorro kan gewoon los staan op de poetsplaats en dan kan ik boven (de zadelkamer is bij ons op zolder) mijn spullen pakken, hij weet dat hij niet van de mat af mag (we hebben rubberen matten aan het begin van de poetsplaats). Blijft gewoon netjes staan zonder een voet te verzetten. Cool

Anoukietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:12

Hooi,

Ik heb zelf ook 2 shetjes eentje van 17 van 1.05 hoog waar ik al 7 jaar mee rondcross en zelfs een onderlinge springwedstrijd op 70 cm mee gewonnen heb van de paarden.. (kreeg een rol spek nog groter dan de pony Lachen )
En eentje van nu 4 heb ik al baby erbij gekocht omdat die ander zo eenzaam was..

Het ziet inderdaad niet uit zo groot op een shet maar de dierenbescherming is bij mij geweest en die hebben me gezegt dat alle mensen eens een voorbeeld konden nemen aan mij omdat de ponys beide er tiptop uitzien en dat je tot 60 kg zonder problemen voor de rug van de pony, erop mag rijden.

Dus voor alle shet rijders zet em op!! Geweldig om te zien!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:24

Ik ben het helemaal met je eens! Trouwens ik heb zelf 2 shetlanders en ben al 6 jaar met shetlanders bezig, en ik vind het helemaal niet zulke goede kinder pony's! En k vind het super dat je L2 rijd! Shetlanders hebben best aanleg voor dressuur, en ze kunnen ook heel goed springen, maar omdat ze vaak als "kinderpony"worden gezien, worden ze er niet echt in "door"getraint.