Team voor Athene wordt morgen bekend gemaakt ?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:53

Citaat:
Over verschil van inzicht gesproken.

Bij de springruiterequipe wordt iemand geselecteerd met een gebroken sleutelbeen en bij de dressuurequipe laten ze iemand thuis waarvan het nog de vraag is of die idd niet kan starten in Athene.

Sterker nog bij de springruiters mag de reserve gewoon mee naar Athene, terwijl de reserve van de dressuurequipe op het laatste moment moet worden ingevlogen.

Het werkt bij de FEI IOC NOC etc.. heel simpel, als je het niet vraagt dan mag het niet, en dat hebben de springruiters schijnbaar wel gedaan. Net zoals de eventers gevraagd hebben de leeftijd van de YR te verhogen naar 23, terwijl ook de dressuur en springruiters dit best zouden willen.
Dus kies voortaan gewoon bestuurders die van de hoed en de rand weten !

Theo

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:29

Maar ff over de invaller van antionette, ik had liever Imke met Lancet gezien ipv Marlies. Begrijp met niet verkeerd ik vind Marlies een zeer goede amazone maar dit moment vind ik Imke met Lancet net ff wat beter en deze combinatie heeft naar mijn idee meer uitstraling..... Denk ook ff aan de resultaten van kootwijk en nijmegen. OK Lancet is nog wat groen en heeft weinig ervaring maar liever de gok wagen en voor goud gaan dan op save spelen ik denk dat als ze beide een goede proef zonder fouten neerzetten dat Imke toch de hogere punten krijgt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:35

De sleutelbeenblessure ligt bij de RUITER en is medisch beter in te schatten dan een (vage) blessure van een paard........

Een ruiter kan eventueel met pijn (daar kiest ie eventueel zelf voor) rondspringen, maar een paard kan niet aangeven dat hij tegen de blessure-grens aanzit en die moet je dan ook altijd in bescherming nemen.
Het paard kan niet kiezen. Die hoeft niet zonodig naar Athene. Die gaat net zo lief een rondje stappen in het bos...........
Uiteindelijk wil Antoinette toch ook het beste voor haar paard? Knipoog

Missydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:03

[b]ff op jou antwoorden risthia; K vin dat je gelijk hebt. Imke heeft net wat meer ervaring dan Marlies en ook al vin k Idocus super mooi, Lancet eindigde ook hoger dan Idocus duss. Cool [/b]

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:10

Citaat:
Uiteindelijk wil Antoinette toch ook het beste voor haar paard?

Weer zo'n dooddoener. Als iedereen het beste voor zijn paard wil, dan gaan we allemaal lekker met hem of haar in het bos of langs het strand stappen. , en laten hem of haar niet in veertig graden hitte allerlei onnatuurlijke bewegingen uitvoeren, met een gewicht in de mond en een nog groter gewicht op zijn rug.

Vier jaar is men allemaal bezig geweest om zich te kwalificeren voor Athene, en nu moet Antoinette en Jarwo thuisblijven omdat twee van de gulpenruikers het niet eens kunnen worden. Boos!

Theo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:11

Missydo schreef:
[b]ff op jou antwoorden risthia; K vin dat je gelijk hebt. Imke heeft net wat meer ervaring dan Marlies en ook al vin k Idocus super mooi, Lancet eindigde ook hoger dan Idocus duss. Cool [/b]

Jij stuurt dus liever ook een paard met pijn (die nét niet kreupel is, maar dat wellicht 3 weken na Athene als gevolg van overbelasting wél wordt....).
Als dierenarts zou ik voor het welzijn van het paard kiezen en bij twijfel dat dier wat rust gunnen. Die medailles zijn dan maar bijzaak....... Scheve mond

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:16

kmoes 3x lezen voordat ik het snapte,zou ik nou ook al een tik krijgen over msmtaal?? Maar Antoinette haar paard is toch geblesseerd en niet die van Ymke of Marlies? of wor k nu eg blont
Laatst bijgewerkt door Frantic op 22-07-04 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:17

jij ook al?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:18

amondi schreef:
kmoes 3x lezen voordat ik het snapte,zou ik nou ook al een tik krijgen over msmtaal?? Maar Antoinette haar paard is toch geblesserd en niet die van Ymke of Marlies? of wor k nu eg blont

Ik vat em ook ff niet?!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:21

Citaat:
Als dierenarts zou ik voor het welzijn van het paard kiezen en bij twijfel dat dier wat rust gunnen

Sorry, Mea Culpa, ik kon niet weten dat jij een dierenarts ben, ik lees daar niets over in je profiel.

Theo

risthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:23

CGJ12 schreef:
Jij stuurt dus liever ook een paard met pijn (die nét niet kreupel is, maar dat wellicht 3 weken na Athene als gevolg van overbelasting wél wordt....).
Als dierenarts zou ik voor het welzijn van het paard kiezen en bij twijfel dat dier wat rust gunnen. Die medailles zijn dan maar bijzaak....... Scheve mond

CGJ12 ik snap jou ook ff niet hoor volgens mij zijn zowel Idocus al Lancet beide kerngezond, dit gaan niet over Jarwo maar om de keuze van de reserve!!!!!!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:25

Citaat:
Ik hoorde gisteravond op het nieuws (NOS) dat Alice Naber - Lozeman wel gaat

Verward Verward Verward iets meer van bekend?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:26

Oh! dat lijkt me veel interessanter, dat zou mooi zijn.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:27

Het voordeel van grijze haren boven blond is dat ik begrijp dat CGJ12 mijn quote bedoelde maar op de verkeerde knoppen heeft zitten rammen.

Theo

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:33

Horsedances"]
[quote="CGJ12 schreef:
Als dierenarts zou ik voor het welzijn van het paard kiezen en bij twijfel dat dier wat rust gunnen

Sorry, Mea Culpa, ik kon niet weten dat jij een dierenarts ben, ik lees daar niets over in je profiel.

Theo
[/quote]
ALS, Theo, ALS.........

De dierenarts van de springruiters (in casu: AlbertvU) zou wellicht Jarwo hebben meegenoemen, maar die houdt zowat elk paard op de been.
Ook een vak trouwens.... Knipoog
Daarom is een gebroken sleutelbeen bij die spring-equipe ok niet zo'n probleem........ Albert is in de buurt! Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:34

Horsedances schreef:
Het voordeel van grijze haren boven blond is dat ik begrijp dat CGJ12 mijn quote bedoelde maar op de verkeerde knoppen heeft zitten rammen.
Theo

zoiets.......
Sorry!!! Vriendjes zijn?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:35

But now for something completely different: Is Hans van Schie nu de dierenarts, vorige keer was dat toch Albert van Unen? Daar heb ik wel vertrouwen in, die kreeg Bonfire ook fit.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:38

Sorrie, die 2 van CGJ12 waren er nog niet op mijn computer. Tja ik geef het toe, ik ben fan van Albert, die krijgt alles weer op de poten, liefst binnen een dag.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:42

Hans van Schie doet de dressuur.......... (ja die is nu doctor.....)
Albert van Unen doet de springers en neemt wat extra paardenmiddelen mee voor het geval Hans er met zijn 3-dimensionale opnames niet uitkomt.......

Haha!

Een reserve paard meenemen voor de springers is dus eigenlijk ook niet nodig........ Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:44

Duidelijk, arme dressuurruiters, niet dat ik Hans van Schie ken maar ik ken Albert dus wel en zo te lezen delen wij de mening. er is geen betere..

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:46

heb jij ook een sulky........ Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:50

Nee, oom Abe S had er wel 1, maar helaas is hij overleden.
Heb jij je ooit wel eens afgevraagd wat er in die spuiten zit of doe je het ook op de "need to know" basis?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:53

amondi schreef:
Heb jij je ooit wel eens afgevraagd wat er in die spuiten zit [.....]

Staat toch op de verpakking van het flesje?
"Paardenmiddel"
Van Unen Pharmacy, Vinkega

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:59

Aha, nooit op gelet. Ik heb hem 1 keer zichzelf zien injecteren, dat is nu 3 jaar geleden en het was dus in ieder geval niet dodelijk. Hij zei nog, hou hem goed vast want dit gaat zeer doen..... moet je vooral zeggen tegen een Penny van 13 die houdt dat been echt vast Nagelbijten / Gniffelen

autodropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:34

Antoinette had natuurlijk een luxe kruiwagen aan Coby van Baalen, maar die kreeg een lekke band toen Marlies reserve werd. En probeer zonder kruiwagen maar eens wat te betekenen in de topsport wereld. Cool

Rutten heeft zich toch onder druk laten zetten door eerst de van Baalens en daarna door de Bartels-lobbie, maar ik had nooit gedacht dat hij hiervoor zou zwichten. Slapjanus meer wil er niet over kwijt.

Autodropje is weer terug, dus smullen maar.