Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KNMI"]
ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Langs de kust staat er een zuidwesterstorm, windkracht 9. In de westelijke kustprovincies en rond het IJsselmeer komen er tot vannacht ZEER ZWARE WINDSTOTEN voor, overeenkomend met windkracht 12 (tot 120 km/u). Vanavond kunnen er ook elders zeer zware windstoten voorkomen. Grote schade op uitgebreide schaal mogelijk; gevaar door rondvliegende objecten; zeer gevaarlijk voor het verkeer met name voor fietsers, bromfietsers, vrachtauto's, auto's met aanhanger en caravans.
[/quote]
Poeh! Ben zeker blij, nu ik deze waarschuwing lees. Voor morgen geven ze het volgende op:
[quote="KNMI schreef:Vannacht klaart het wat op, wordt het op de meeste plaatsen
droog en neemt de wind geleidelijk in kracht af. De temperatuur
daalt tot 7 graden. Morgen overdag breekt de zon nu en dan
door, maar er vallen ook geregeld buien. Daarbij is een klap
onweer niet uitgesloten. De maxima komen uit een graad of 10.
Er waait daarbij een matige tot vrij krachtige wind uit west
tot zuidwest. Aan zee bereikt de wind nog kracht 7.
Jura schreef:Wij hebben na lang wikken en wegen net ook besloten niet te gaan. Hoewel het nu rustig lijkt, ging het een uur geleden nog wel tekeer en hebben ze niet veel goeds voorspeld. Ik hoop dus dat ik er geen spijt van krijg.
Tyrza schreef:Ja hoor, het is weer zover! Het is weer weekend, ondergetekende heeft wedstrijd, moet het weer weer roet in het eten gooien.
Ik moet morgen naar Nijkerk. Denken jullie dat het te doen is om met de trailer op pad te gaan?