Door wie/wat laat jij je paard behandelen en waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:37

Al vanaf het zadelmak maken heeft ze elke 3-4 maanden de chiropractor.
Dat is nu meer richting de 4 a 5 maanden doordat ze verder netjes in training is en zal uiteindelijk wel naar 2 keer per jaar kunnen gaan.

3 keer per jaar de zadelmaker
hoefsmid elke 8 weken
Tandarts elke 10 maanden (was eerst 6 maanden ivm wisselen gebit), dat gaat nu ze 5 wordt wel naar 1x per jaar straks.

dierenarts wanneer nodig. :+ en het is een sloopkogel dus ze is al regelmatig geweest.

Ik vind preventief behandelen echt heel belangrijk. Beter voorkomen dan genezen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27 min geleden

Ik heb in de loop der jaren een hele stoet aan andere genezers, behandelaars e.a. geprobeerd.

De enige in dat hele rijtje van strelers, voelers, antennes, wichelroedes, knikjes en knakjes die echt een verschil maakte ten opzichte van regulier was de neuroreflex massage.

Dus ik hou het verder bij mensen die aantoonbaar regulier zijn opgeleid:
Dierenarts, fysiotherapeut, hoefsmid en zadelmaker.

Aanvulling: waarbij een dierenarts die bijvoorbeeld ook osteopaat is bij mij onder dierenarts valt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden

Een aantal opleidingen van al die therapeuten is ook echt slecht, ik ben wel eens weggelopen tijdens zo'n "opleiding", wat een farce was dat! Maar iedereen die daar geweest is krijgt wel een "diploma" en vindt zichzelf goed genoeg om dieren van anderen te gaan behandelen. Door er zelf een aantal te volgen krijg je een mooi beeld van de kwaliteit.