Dorine92 schreef:Ik heb het niet over paarden die chronische onbehandelbare pijn hebben en dat weet iedereen hier dondersgoed. Ik heb het over paarden die niet bereden kunnen worden. Die kreupel worden door datgene wat de baas ermee wil doen, maar prima pijnvrij in de wei kunnen staan en toch worden ingeslapen. Er wordt een mooi verhaal bij gemaakt, maar bij een deel van deze paarden komt het er gewoon op neer dat ze een plekje van een bruikbaar paard innemen en dat ie daarom ingeslapen wordt.
En ik heb het over de opties van TS, waarbij de keuze is inslapen of verkopen/weggeven. De OP geeft geen keuze 'aanhouden/pensioen'
In dát geval is mijn keuze voor alle scenario's inslapen.
Om de simpele reden dat (behalve misschien scenario 5) het met al deze hypothetische gevallen in de handel slecht zal aflopen. En zie ook scenario 5 maar eens te verkopen, als paarden met een 2tje op de foto's al niet worden gekocht 'want problemen krijg je vanzelf wel, die hoef je niet te kopen'.
), en ik weet niemand voor mijn pony. De pony waar ik werkelijk echt heel dol op ben, die echt mijn lust en mijn leven is. Hij is lief en best introvert en gevoelig. Geen ‘allemansvriend’. Vooral het gevoelige is zijn mooie punt, maar maakt hem dus ook kwetsbaar.