Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:46

s6801881 schreef:
troi schreef:
Vaak zijn zaken niet zo zwart-wit.

Als er bijvoorbeeld begeleiding nodig is of als er wel eens zaken misgaan waardoor de veiligheid van de dieren in het gedrang komt (omheining niet goed dicht of de stroom vergeten) dan kan ik me een vergoeding wel voorstellen. Hetzelfde geldt voor rijden zonder klusjes of met kleine klusjes.

Maar als dat niet het geval is dan vind ik het erg raar. Betalen om klusjes te mogen doen zonder dat dat iets tegenover staat is niet ok

Ik heb academisch werk- en denkniveau dus ben behoorlijk zelfstandig. Ik heb zelf ook paarden gehad. Maar door autisme kan het in de communicatie spaak lopen. Daarbij is er nooit iets echt misgegaan, maar ik weet wel dat het een frustratiepunt is.

Wat klungelige communicatie lijkt me een rare reden voor een vergoeding :P

Ik zou elders wat zoeken!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:47

PSvanLot schreef:
Rotklussen? Volgens mij vindt ze het werk hartstikke leuk, maar staat het haar tegen ergens aan mee te betalen.

Uitmesten wordt door de gemiddelde paardenhouder als een K-klus gezien (en terecht). En het staat TS niet tegen, ze kán het niet betalen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:51

Nee als je niet eens rijdt en regelmatig alleen de klussen doet zonder iets leuks met een paard zelf te doen vind ik het echt schandalig van de eigenaresse.

Je zou hier zo welkom zijn zonder de klussen. Lekker poetsen en wandelen wanneer je maar wilt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 19:57

s6801881 schreef:
Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.

Rare redenering. De dagbesteding krijgt dat geld om jou en anderen te begeleiden en te helpen. Om extra ondersteuning te geven, structuur te bieden, sociale contacten te bevorderen, vaardigheden te ontwikkelen. Daar werken dus mensen met een gerichte opleiding.
Dat geld is er niet om mensen klusjes te laten doen zodat ze zelf kunnen gaan paardrijden.

Melzazu

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:04

Wauw.
Als je bij mij in de buurt zou wonen zou ik je het zo gunnen om met die van mij lekker te knuffelen en te poetsen en snoepjes te geven (die ik zelf heb betaald) en daar zou dan verder niets tegenover staan alleen maar dat je lief voor hem bent maar zo te lezen ben jij superlief.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:06

Die wilt van je af, kan niet anders. Jij moet betalen zodat de eigenaar er minder werk aan heeft? Ik zou zeggen zoek dan maar een ander, ongeacht of er toch terug gekrabbeld wordt. Ik zou zo'n stank voor dank gevoel hebben. :evaw:

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:08

Ik woon in Peizermade, tegen de stad Groningen aan en ik zou blij zijn met iemand die het leuk vindt om te helpen! Dus mocht je in de buurt wonen en interesse hebben neem dan gerust contact met me op!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 20:11

GMekkes schreef:
Ik woon in Peizermade, tegen de stad Groningen aan en ik zou blij zijn met iemand die het leuk vindt om te helpen! Dus mocht je in de buurt wonen en interesse hebben neem dan gerust contact met me op!

Wat lief! Helaas heb ik het prachtige Groningen verruild voor Salland. Ik pas het gelijk aan :-)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:17

Als er tijd over is mag je een paard poetsen of wandelen... 8)7
Ik zou denken zonder rijden of betaling komt er niemand klusjes doen. Misschien moet ik toch ook eens op zoek gaan.
Ik denk echt dat je zo een ander veel fijner plekje vind! Iets waar je vaker langs kan, meer met paarden en minder klussen kan doen etc.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:17

Mijn paard staat net over de grens aan de westkant van Salland of zoiets.

Edit: Salland is groot haha. Waar zit je precies?
Laatst bijgewerkt door Melzazu op 05-01-26 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:19

s6801881 schreef:
GMekkes schreef:

Wat lief! Helaas heb ik het prachtige Groningen verruild voor Salland. Ik pas het gelijk aan :-)

Hier een mee lezer uit salland( welk gedeelte salland) dan kan ik even denken of ik wat weet

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:27

DuoPenotti schreef:
Bah wat een nare beredenering van de dagbesteding.

Wat jammer dat bij je woonplaats geen Limburg staat.
Vind maar eens iemand die lekker met de paarden aan de gang wil zonder rijden. Die zijn zeldzaam.
En dan ook nog trouw komen.
Je was hier meer dan welkom geweest, zonder klusjes, zonder betaling.
Gewoon lekker aandacht geven.

Inderdaad. Ik dacht iemand te hebben met die afspraak en die dacht dat mijn paard er voor haar was. Mensen die gewoon lekker bij de paarden willen zijn en helpen bij de verzorging zonder meteen te willen rijden zie je niet veel.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:27

s6801881 schreef:
GMekkes schreef:

Hé jammer, hier nog zo iemand in de buurt van Groningen die je graag een plekje hadden aangeboden.

Wat een bizar verhaal dit zeg, dit riekt gewoon naar uitbuiting :')
Ik hoop dat de eigenaresse dit na een gesprek gauw terugneemt of je een ander geweldig plekje vind waar je lekker je ding kan doen!

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:28

Gokje: betreft een dame in M arke lo?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:29

Shadow0 schreef:
s6801881 schreef:
Haar redenering is dat mijn dagbesteding ook geld krijgt om mij te laten werken. En dat ik bij haar dus het plezier met het verzorgen van de paarden heb. Maar ik voel mij nu wel gesteund in mijn gevoel.

Dan moet ze lekker een HKZ-keurmerk aanvragen. En een VOG. En BHV. En een MIG-systeem. En een rapportage-systeem. En een clientenraad. En een vertrouwenspersoon. En een klachtenregeling. En terugkerende evaluaties. Vergeet ik nog iets?

Dit was precies mijn gedachten haha!

Alleen al het feit dat je klusjes doet inruil voor ‘misschien’ wat tijd voor de paarden is al een wapperende rode vlag.
Klusjes doen in ruil voor tijd met de paarden is echt niet gek, maar dan moet die ruil er wel zijn. En niet misschien.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:41

Ze maakt echt misbruik van jouw liefdadigheid. Dat je autisme hebt zou niet uit moeten maken. Ik zou haar de link sturen van dit topic. Kan ze even nadenken over hoe ze jou behandeld. Ik denk dat velen staan te springen voor een goede verzorger die niet hoeft te rijden. Doe jezelf niet tekort hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:43

Psvanlot een paddock onkruidvrij maken is nu niet bepaald een paardgericht klusje, of strontscheppen. -O- geen klussen die iedere paarden eigenaar liefst zoveel mogelijk doet.

Ik heb trouwens bedenk ik me opeens ooit iets dergelijks gehad in mijn studietijd. Op dat moment paardloos en een ouder echtpaar zocht iemand om hun moddervette haflinger wat beweging te geven tegen minimale betaling. Dat kon ik met mijn schaarse studiebeurs net betalen. Maar het werd steeds een beetje meer : mesten, heining doen. De kippen voeren, kippenhok schoonmaken en toen ze vroegen of ik ook hun huis wilde schoonmaken was ik het zat en ben gegaan. De haflinger kwam ik al bijna niet meer aan toe omdat eerst alle andere klusjes moest doen voor ik met hem aan de slag kon. Vervolgens waren ze boos op me en vonden dat ik misbruik maakte van hun goedheid 8)7 koekoek :evaw:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:44

Hilarisch dit. Moeten betalen om klusjes te mogen doen. Rok op kniehoogte en rennen.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:46

Ho ff,

Dus je rijdt níet, doet allerlei klusjes zodat de eigenaar wél kan rijden,
Wandelt en poetst af en toe.

En daarvoor wil ze dat jíj gaat betalen?

Euh????

Staat er iets tegenover van haar kant? Krijg je gratis lessen, is het daadwerkelijk in plek van dagbesteding en moet zij als begeleider allerlei administratie en behandelplannen bijhouden?

Of is het gewoon een particulier met paarden, die de mazzel heeft iemand te hebben die klusjes wil doen,
En die ze ook nog een poot wil uitdraaien?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:47

Maflinger_S schreef:
Hilarisch dit. Moeten betalen om klusjes te mogen doen. Rok op kniehoogte en rennen.

Ik zag laatst ook een advertentie van iemand die een betalende hulp zocht. Mocht jonge paarden / veulens het abc bijbrengen en daarvoor betalen.

TS, wil de eigenaar van je af? En probeert ze het op deze (vreemde) manier? Of heb je geen idee?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:48

Absurd vind ik het in dit geval! Jij helpt haar al enorm door klusjes op je te nemen, dan kan ze niet verwachten dat je nog in voer/halsters gaat meebetalen.

Ik zou dolblij zijn als ik iemand die trouw is kon vinden die 1/2 dagen in de week (en misschien wat meer als ik weg ben voor werk/op vakantie ben) het leuk zou vinden om alleen al met mijn paard te tutten en haar slobbertje klaar wil maken en voeren. Ben geregeld lang onderweg voor werk, soms ook meerdere dagen tot een werkweek achter elkaar. Wordt dan allemaal opgevangen door mijn vriend of een stalgenootje, maar zou juist enorm ontlasten als ik zo iemand als jou hier kon vinden. Ze probeert echt misbruik van je te maken, en daar zou ik niet mee akkoord gaan hoor.

Denk dat er met mij, heel veel andere paarden eigenaren zijn die niet iemand zoeken die komt rijden, maar die wel hun paard aandacht wil geven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:49

karuna schreef:
Psvanlot een paddock onkruidvrij maken is nu niet bepaald een paardgericht klusje, of strontscheppen. -O- geen klussen die iedere paarden eigenaar liefst zoveel mogelijk doet.

Ik heb trouwens bedenk ik me opeens ooit iets dergelijks gehad in mijn studietijd. Op dat moment paardloos en een ouder echtpaar zocht iemand om hun moddervette haflinger wat beweging te geven tegen minimale betaling. Dat kon ik met mijn schaarse studiebeurs net betalen. Maar het werd steeds een beetje meer : mesten, heining doen. De kippen voeren, kippenhok schoonmaken en toen ze vroegen of ik ook hun huis wilde schoonmaken was ik het zat en ben gegaan. De haflinger kwam ik al bijna niet meer aan toe omdat eerst alle andere klusjes moest doen voor ik met hem aan de slag kon. Vervolgens waren ze boos op me en vonden dat ik misbruik maakte van hun goedheid 8)7 koekoek :evaw:

Dan heb je haar verhaal niet goed gelezen. Ze vindt het prima om de handen uit de mouwen te steken, maar het verhaal er omheen stinkt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:57

Totale uitbuiting. Gauw een plek zoeken waar men het een feestje vindt dat je er bent:)

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:00

Wat jammer en sneu voor je, omdat je zegt het toch wel naar je zin te hebben daar.

Er zijn genoeg plekken te vinden waar je met paarden kan knuffelen/wandelen/trainen etc zonder zo veel klusjes te doen (en ook nog te moeten betalen). Naar mijn mening vraagt ze te veel. In mijn omgeving zou dat onrealistisch zijn, je bent blij als er iemand komt..

Je kan altijd proberen in gesprek te gaan, al zou ik zelf niet blij worden van een dagdeel klussen doen voor iemand die daar niet erg dankbaar voor lijkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:02

PSvanLot schreef:
karuna schreef:

Dan heb je haar verhaal niet goed gelezen. Ze vindt het prima om de handen uit de mouwen te steken, maar het verhaal er omheen stinkt.

Ik vond het ook niet erg om te doen maar op een gegeven moment gaan de verhoudingen scheef lopen. Dat is bij haar nu ook het geval. Betalen om klussen te mogen doen. Bij mij was het het huissloofje worden en ervoor moeten betalen.