Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dressage1990 schreef:De enigste tip die ik je kan geven, zoek een goeie instructeur die je hierbij kan helpen. Vaak zie je dat jou angst ook op jou paard slaat en zo kom je in een cirkel terecht waar je zelf niet meer uitkomt . Is het mogelijk om te kijken of iemand in de buurt een bak heeft? Zodat je daar kunt lessen met je instructeur?
Dieyar schreef:Hoi TS, heb je misschien ook al een oproepje voor een rijbak geplaatst in de Facebookgroep Paardenhulp Noord Nederland? Je mag mij wel even een persoonlijk berichtje sturen voor het gebruik van mijn rijbak, maar ik denk dat ik ook te ver weg zit.
En anders zoals al meer aangeven een winterstop inlassen. Zodat je ook geen druk voelt om iets met je paarden te moeten doen. En van het voorjaar met frisse moed weer aan de gang.
Het is ook zo nat geweest de laatste tijd hier in het noorden. Zelfs mijn meestal goed te rijden rijbak was een zwembad en trekt nu weer wat bij. Ik zet de jongere paarden dan ook stil en pak ze pas weer op bij beter weer.
Volgend jaar focus ik me op de paarden.