Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Re: Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 09:15

Ik wil een paar muckboots kopen voor op stal, om mee uit te mesten. En die ik ook mee kan nemen naar de sneeuw.
Dus een arctic model: de sport tall of de lagere variant.
Ik heb brede kuiten.. valt de hoge smal op de kuit??

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:24

Ik vind muck boots heel breed vallen bij de kuit

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 10:47

Even over een heel andere boeg: ik heb nu sokken gekocht met verwarmingselementen erin. Ik heb ook altijd ijzig koude voeten, maar dit helpt wel. En dan kan je dus ook een 'simpele' rubberen laars aantrekken.

Edit: Oh, ik zie nu dat je al een laars hebt gekocht. Ben benieuwd of ze goed en warm zijn en blijven :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:00

Matheno schreef:

Dan moet dat wel lukken denk ik

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 14:33

Door jullie verhalen twijfel ik toch om ook muckboots aan te schaffen, vooral dat ze lekker zitten vind ik belangrijk. De site muckbootcompany. eu is die betrouwbaar? Ik heb maat 38,5, voor laarzen meestal 39. Denk dat ik dan maat 6 moet hebben

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 18:44

Is een betrouwbare site.
Maar niet alles daar is goedkoper dan op andere sites hoor!!
De laarzen die ik wil zijn daar bijvoorbeeld duurder dan andere webshops

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:08

Matheno schreef:

Dan heb je denk héle smalle kuiten :+

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:16

Nou dan hoop ik maar dat ze passen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:34

De kuit verschilt per model. De Ice is denk ik het smalst, de rest is iets breder geloof ik.

Dit is de Ice, mijn kuiten zijn 34cm.

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 09:41

Heb de sport tall besteld. We gaan het morgen meemaken, haha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 10:31

Ik heb twee paar muck boots. Degene die ik voor het uitmesten gebruik, daar doe ik een jaar mee. Althans dat is me nu twee keer gebeurd, na een jaar waren ze niet meer waterdicht.

Ik heb één paar hoge artic sports die ik enkel gebruik om te wandelen en daar hoop ik langer mee te doen. Ook met mijn Ariat laarzen of voorheen Dubarry's doe ik wel een paar jaar, zolang ik er maar geen stallen mee uitmest.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 13:53

Ik heb de arctic 2, die hebben het nog geen jaar volgehouden, en dan zijn ze alleen in de winter gedragen uiteraard want anders veel te warm. De volledige zool liet los van de rest van de laars.
En ik heb de arctic weekend, aanzienlijk minder warm dan de arctic 2 (uiteraard), ook die kregen al snel slijtage, maar zijn wel nog steeds draagbaar na 2 jaar.

Qua warmte dus helemaal top, qua kwaliteit niet....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 14:47

Ik heb dus al besloten om dan maar niet voor muckboot te gaan. Ik verwacht voor de prijzen wat ze kosten dat ze 10 jaar meegaan, want je draagt ze heel weinig in verhouding tot andere schoenen. Er zit sowieso 2 jaar garantie op, dus als ze eerder lekken kun je teruggaan en moet het opgelost worden. Maar ja, ik moet ze online bestellen en moet ze dan terugsturen e.d.

Ik hoop dat de laarzen van Lemigo die ik nu heb langer meegaan dan een jaar. Maar ze zijn ook de helft goedkoper.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 15:01

germie schreef:
Ik heb dus al besloten om dan maar niet voor muckboot te gaan. Ik verwacht voor de prijzen wat ze kosten dat ze 10 jaar meegaan, want je draagt ze heel weinig in verhouding tot andere schoenen. Er zit sowieso 2 jaar garantie op, dus als ze eerder lekken kun je teruggaan en moet het opgelost worden. Maar ja, ik moet ze online bestellen en moet ze dan terugsturen e.d.

Ik hoop dat de laarzen van Lemigo die ik nu heb langer meegaan dan een jaar. Maar ze zijn ook de helft goedkoper.

Ja terugsturen doe ik dus ook niet meer als ik er een jaar stallen mee uit heb gemest. :') Ik neem dat dus maar voor lief. Had eerst goedkopere rubber laarzen voor dat klusje, maar ik mankeer van alles dus hecht toch ook wel veel waarde aan een goed voetbed.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 15:11

ierr schreef:
Matheno schreef:

Dan heb je denk héle smalle kuiten :+

Nou nee, ik heb geen dikke kuiten, maar van een gemiddelde rijlaars toch altijd wel maat XL.

Ik heb tegenwoordig laarzen van Crocs aan. Zien er afschuwelijk uit, maar lopen heerlijk :-D heb ze uiteindelijk toch alleen thuis nodig

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:52

Zijn de muck boots ook voor mensen die floepen? Ik loop bij tot nu toe alle laarzen met m’n hak de voering eruit…. Heel irritant

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 17:37

Jessix schreef:
germie schreef:

Ja terugsturen doe ik dus ook niet meer als ik er een jaar stallen mee uit heb gemest. :') Ik neem dat dus maar voor lief. Had eerst goedkopere rubber laarzen voor dat klusje, maar ik mankeer van alles dus hecht toch ook wel veel waarde aan een goed voetbed.

Als ze b innen de 2 jaar kapot zouden gaan, dan gaan ze terug, stinkend of niet. Dat kun je immers verwachten bij een laars. Zou ze nog wel even wat opkuisen zodat er geen stront aan plakt e.d. maar als ze wat ruiken, nee, dat interesseert me niet, daar zijn het laarzen voor.

En floepen komt vaak voor als je een lage wreef hebt, je voet kan dan op en neer in de schoen. Heb jij dat? Anders kun je een zooltje er in leggen, dan komt de voet wat hoger te staan en is er meer grip.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 18:12

Geen idee of ik een lage wreef heb eigenlijk denk het dan wel, ik heb wel hele smalle voeten dat wel

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:19

Muze schreef:
Is een betrouwbare site.
Maar niet alles daar is goedkoper dan op andere sites hoor!!
De laarzen die ik wil zijn daar bijvoorbeeld duurder dan andere webshops

En betaal je nog invoerrechten / andere belastingen?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 11:04

Jonnekee schreef:
Geen idee of ik een lage wreef heb eigenlijk denk het dan wel, ik heb wel hele smalle voeten dat wel

Hier ook een hele lage wreef.

Heb al van alles geprobeerd, die standaard leren outdoorlaarzen van allerlei merken zijn echt drama voor mij. Stevige schoenen met veters eigenlijk het beste, maar dat is in de winter geen doen. Met de Mucks ben ik best blij, heb wel steunzolen er in dus kom wel iets hoger uit..

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 11:55

Ik was dol op mijn muckboots.. Maar de voering is na 4 weken stuk! Dat is toch veel te snel. Nog nooit eerder gehad. Zo jammer, want ze lopen fantastisch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-25 13:56

Maar de muckboots van het eigen merk van Kramer hoef je ook niet te bestellen. Die zijn totaal anders dan op de foto (veel lager), ook klopt de maattabel niet, ze vallen veel groter uit.
Gezien de vele maten die nu weer te koop zijn denk ik dat velen ze terugsturen. En je kunt ook geen reviews over deze laars lezen. Tja, want wat er op de foto staat krijg je niet geleverd.
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... -Adventure

En je bent toch wel teruggegaan neem ik aan? Want na 4 weken heb je nog gewoon garantie.
Zapje schreef:
Ik was dol op mijn muckboots.. Maar de voering is na 4 weken stuk! Dat is toch veel te snel. Nog nooit eerder gehad. Zo jammer, want ze lopen fantastisch.

Ik ben nog blij met mijn Lemigo 'Karperlaarzen'.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:45

Ik heb de HKM softopreen laarzen, nu voor de derde winter. Draag ze dagelijks. Vorig jaar tijdens black friday muckboots besteld voor als de HKM stuk zouden gaan, maar ze houden maar vol haha dus die zitten nog nieuw in de doos. Ik heb er een echt schapenvacht zooltje in en dat is echt heerlijk! Ik heb een brede voet en vind beide merken goed op maat vallen, wel breed, maar ik heb een brede voet en hoge wreef dus dat is perfect.

Langs het voetbalveld in de winter heb ik ugg adirondacks aan, ook fantastisch warme laarzen. Voor een mooi prijsje op vinted gescoord.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:12

Ik heb m’n mucks mee naar de sneeuw genomen… lopen fijn, enige minpuntje vind ik de naad aan de achterkant die bij mij ietsjes irriteert aan de hiel. Maar verder super warm en veel grip.
Wil nog een set misschien voor thuis, of een andere warme laars, om ook de hond uit te laten in blub of sneeuw

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:33