gezocht: ècht warme lange jas om de winter te overleven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:04

Ik vind die lange jassen heerlijk. Maar als je er ook echt klusjes mee wil doen zoals uitmesten is een goede jas + skibroek misschien ook een handige oplossing. Dan blijf je wel wat mobieler.

Maar kramer is anders inderdaad the place to be: https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Dame ... ..XXS.S%3e

Deze heeft 10.000 waterkolom Dat is echt hoog. De reviews zijn daarnaast duidelijk over hoe warm hij is.

Mijn dekbed van kramer is niet waterdicht. Maar oooh wat een zalige jas:
https://www.kramer.nl/Themas/Buitenrit- ... ight-Me-Up
Stond er met oud en nieuw mee buiten. En iedereen vond het zo koud. Ik: koud??? O:) :o?
Maar ik heb voor andere gelegenheden dus echt liever een korte jas met broek.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:12

Het moet je stijl zijn, maar in Canada (en dan het regenachtige koude deel), droegen alle honden en paardensport mensen deze https://wearedrybones.co.uk//.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:16

Ik heb een ‘IJslandse’ jas van krämer, die kan ik soms niet aan omdat het niet koud genoeg is :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 08:30

nnicolex schreef:
Roodvos schreef:
Ik heb vorig jaar deze gekocht:
https://www.kramer.nl/NIEUW/Ruiter/Damesmode/Jassen-mantels-bodywarmers/rijmantel-Amelie-met-capuchon
Die is echt heerlijk warm en waterdicht. En kan ook goed gewassen worden.
Valt groot, bestel een maatje kleiner.

Wat een goede tip! Ik ben bijna 20 wkn zwanger en zoek nog een niet te duren jas voor naar de paarden. Twijfel om zelfs nog maat groter te bestellen of is dat geen aanrader?

Als er ook een zwangere buik in moet passen durf ik dat niet te zeggen.

Ik draag normaal gesproken M. Deze heb ik in S. En dat is meer dan ruim genoeg om er nog wat onder aan te kunnen doen.

Dus een maat groter dan normaal wordt wel echt een tent denk ik.

Muze

Re: gezocht: ècht warme lange jas om de winter te overleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 09:07

Ik heb t zelf met bewegen vlot warm, maar met bv stap ritje of als de bekapper oid komt wel snel koud.. vaak lastig om dan goed gekleed te gaan, of extra laagje wisselen op stal of jas wisselen..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:01

Smidshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 10:37

Ik zou voor de Horka Eloise gaan. Superwarm ,waterdicht en heeft magnetische knopen waarbij de achterflap vanzelf weer dichtvalt na het rijden. Ik ben er super blij mee.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:35

Hier een lange jas van la valencio voor tweede seizoen, ik vind hem warm genoeg en waterdicht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 13:28

Die lange jassen van Kramer, zijn die fijn als je 3 paarden traint op een dag?
Blijft het goed om je benen zitten? Is de ruimte achter groot genoeg als je in het zadel zit? Ook bij een westernzadel?

Ik heb eens een jas gehad zo lang en met goede lange rits achter maar die zat te krap op mn schouders. Ik ben dus op zoek naar iets comfortabelers warm en waterdicht ( doe ook klusjes buiten)

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 14:33

ik heb net de anne besteld, de jassen waartussen ik twijfelde waren allemaal uitverkocht in mijn maat dus was de keuze opeens een stuk makkelijker!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 19:58

Popstra schreef:
Blijft het goed om je benen zitten? Is de ruimte achter groot genoeg als je in het zadel zit? Ook bij een westernzadel?

Ik heb eens een jas gehad zo lang en met goede lange rits achter maar die zat te krap op mn schouders. Ik ben dus op zoek naar iets comfortabelers warm en waterdicht ( doe ook klusjes buiten)

Ik heb er 1 van kramer en rijd er maar 1 maar wel met westernzadel en dat past perfect.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:04

Het is allemaal jullie schuld, maar ik heb gisteren de travelin Pernille bij de Welkoop gehaald. Waterdichtheid is afwachten, maar ik heb hem ook vooral om aan te trekken tijdens oefeningen, tussen het op de koude grond liggen en uit auto wrakken geknipt worden door. Terwijl er door de hulpverleners geëvalueerd wordt, zeg maar. Voor vandaag heeft hij zijn nut al bewezen, ik ben er blij mee!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 20:56

Kimberley_ schreef:
Popstra schreef:

Ik heb er 1 van kramer en rijd er maar 1 maar wel met westernzadel en dat past perfect.

Top, dankjewel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-25 09:32

Popstra schreef:

Ik vind ze ook prima werken in een westernzadel :j