Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gini schreef:Het zal bij aankoop geen gezond dier geweest zijn nee. En dan kan transport en verhuis voor die laatste klap zorgen dat alles naar buiten komt.
Popstra schreef:Wat voor ras is dit?
Kan het ook niet iets genetisch zijn!?
Wondjes door contact met van alles?
Bij Quarters en paints heb je bijv Herda
Dat uit zich pas op een wat latere leeftijd als er bijv een zadel op gelegd word. Dan laat de huid los op de rug door dat contact.
Dat geneest nauwelijks en zonlicht doet dan ook al flink schade.
Die zijn ten dode opgeschreven dan. Er zijn nog veel ,dragers, van dat defect.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij dit arme dier het geval is maar vind die vrij diepe wondjes die zo random ontstaan zo vreemd.
Bieden schreef:Nu ik dit lees denk ik aan resistente wormen dat is vooral met spoelwormen een steeds groter probleem.Dan heeft de fokker misschien wel ontwormt maar wordt het diertje toch steeds zwakker.
Verder denk ik dat de verkoper niks te verwijten valt je heb een goed uitziend veulen gekocht .
Als de kliniek een diagnose heeft gesteld kun je misschien vragen of ze het terug nemen ?
Bieden schreef:Nu ik dit lees denk ik aan resistente wormen dat is vooral met spoelwormen een steeds groter probleem.Dan heeft de fokker misschien wel ontwormt maar wordt het diertje toch steeds zwakker.
Verder denk ik dat de verkoper niks te verwijten valt je heb een goed uitziend veulen gekocht .
Als de kliniek een diagnose heeft gesteld kun je misschien vragen of ze het terug nemen ?
GabberGill schreef:Maar mag ik ervan uitgaan dat een kliniek dit niet zomaar zegt? Ik heb ook al even paarden en in alle soorten, maten en met verschillende problematiek. Er is nog nooit een arts zo stellig geweest in een verhaal dat problemen al langere tijd spelen.
Vandaar dat ik vraagtekens heb.

Elisa2 schreef:Er zijn dus geen wormen naar buiten gekomen na het ontwormen? Maar die kunnen dus wellicht wel massaal gifstoffen afgescheden hebben wellicht door de ontworming die dan nu nog in het lijf zijn gebleven? Hmm..mij triggert het waarom die wormen niet naar buiten zijn gekomen. Kan de DA daar wat zinnigs over zeggen?
Soms is een er een schema nodig van een paar keer ontwormen met specifieke ontwormingsmiddelen.
Sunnda schreef:GabberGill schreef:Maar mag ik ervan uitgaan dat een kliniek dit niet zomaar zegt? Ik heb ook al even paarden en in alle soorten, maten en met verschillende problematiek. Er is nog nooit een arts zo stellig geweest in een verhaal dat problemen al langere tijd spelen.
Vandaar dat ik vraagtekens heb.
Langere tijd bij een veulen van 5 maanden is zowieso een lastig verhaal.
Problemen al langer is nog steeds gewoon niets feitelijk. Feitelijk is weten waar je precies mee dealt en dan kun je pas stellen of het logischerwijs langere tijd in het lichaam aanwezig is. Een infectie die van binnen naar buiten zijn weg zoekt zegt nog steeds veeel te weinig.
Elisa2 schreef:Ja dat begrijp ik, maar probeer te begrijpen wat er van binnen gebeurd/ gebeurd is.
Gelukkig dat het de goede kant op gaat!
GabberGill schreef:Elisa2 schreef:Ja dat begrijp ik, maar probeer te begrijpen wat er van binnen gebeurd/ gebeurd is.
Gelukkig dat het de goede kant op gaat!
Daar loopt helaas nog teveel voor aan swabs en onderzoeken om er echt directe uitspraken over te doen.
Ze zeggen namelijk ook eerlijk dat ze dit in deze maten en met zulke verschijnselen nog nooit meegemaakt hebben.
Er is dus meer aan de hand dan iets voor de hand liggends. Denk dat dat het beangstigende stukje hieraan is. Als een veearts met vraagtekens zot omdat het complexer is dan ze hoopte en dan sta je al in de kliniek.
Er is geen stap verder zeg maar.
Het is per dag aankijken wat er gebeurd en oplost