Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
UMayDream schreef:Ik heb helaas een sloper dus sta aan de andere kant van dit verhaal. Vliegenmaskers, dekens, alles van zijn weidemaatje beland in flarden op de grond. Onwijs lastig en ik voel me als eigenaar van de sloper gigantisch schuldig. Niks helpt, alle middeltjes geprobeerd. De andere eigenaar koos er in de zomer voor om de vliegendeken dan maar af te laten en een halster om te doen bij haar paard zodat mijn paard van het vliegenmasker afblijft.
Helaas heeft het andere paard de regendeken ivm zijn gezondheid echt nodig. O.a. daarom staan onze paarden nu even apart. Dat is niet leuk en uiteraard onwenselijk maar het is wel de optie die de meeste rust geeft voor ons als eigenaren en qua welzijn het beste biedt, kijkend naar beide paarden. Gelukkig hebben we alles in eigen beheer en dus hebben we alleen elkaar waarmee we het moeten 'uitvechten' en niet nog een pensioneigenaar en evt. andere stalgenoten.
Voor jou echt een lastige situatie, ook als jij er dus een beetje in je eentje voor staat. Zou je je paard apart kunnen zetten van de rest? Een paar maanden met een draadje ertussen overleven ze echt wel, mits ze op hun eigen stuk dan genoeg ruimte hebben en wel met de andere paarden kunnen synchroniseren.
juval schreef:UMayDream schreef:Ik heb helaas een sloper dus sta aan de andere kant van dit verhaal. Vliegenmaskers, dekens, alles van zijn weidemaatje beland in flarden op de grond. Onwijs lastig en ik voel me als eigenaar van de sloper gigantisch schuldig. Niks helpt, alle middeltjes geprobeerd. De andere eigenaar koos er in de zomer voor om de vliegendeken dan maar af te laten en een halster om te doen bij haar paard zodat mijn paard van het vliegenmasker afblijft.
Helaas heeft het andere paard de regendeken ivm zijn gezondheid echt nodig. O.a. daarom staan onze paarden nu even apart. Dat is niet leuk en uiteraard onwenselijk maar het is wel de optie die de meeste rust geeft voor ons als eigenaren en qua welzijn het beste biedt, kijkend naar beide paarden. Gelukkig hebben we alles in eigen beheer en dus hebben we alleen elkaar waarmee we het moeten 'uitvechten' en niet nog een pensioneigenaar en evt. andere stalgenoten.
Voor jou echt een lastige situatie, ook als jij er dus een beetje in je eentje voor staat. Zou je je paard apart kunnen zetten van de rest? Een paar maanden met een draadje ertussen overleven ze echt wel, mits ze op hun eigen stuk dan genoeg ruimte hebben en wel met de andere paarden kunnen synchroniseren.
voor jou ook vervelend, ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. Vergoed jij de dekens van je stalgenoten?
Zou je het een optie vinden om jouw paard een graasmasker op te doen?
Toen mijn paard onderhand vliegenmasker nr. 5 had gesloopt heb ik die gerepareerd en ik geef mijn stalgenoot a.s. weideseizoen het eerste vliegenmasker cadeau.
Change03 schreef:Heel herkenbaar
De enige deken die het overleefd is een Rambo deken met specifiek 1680 denier balistic nylon. En met overleven bedoel ik 1 á 2 seizoenen, want uiteindelijk trekken ze wel een bies oid kapot. Maar ze staan tenminste niet ineens halfnaakt in het land.
Setteli schreef:Is dit niet een idee? Maar dan moet die eigenaar wel meewerken natuurlijk
https://agradi.nl/products/agradi-anti- ... gI98fD_BwE
Maar paard kan dan gewoon eten en alles doen, maar niet meer actief in de dekens bijten