Tja regels zijn regels, als de staleigenaar dit niet wilt (en dat is zijn goed recht want hij is eigenaar) dan is dat zo..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
office schreef:Ik vind het wel vreemd als regels tegen het dieren welzijn in gaan.
Een paard moet wel gewoon beweging kunnen krijgen en voldoende hooi en sociale contacten.
Sommige stallen hebben zo veel regels dat het meer als werken voelt als ontspanning.
Lieser schreef:office schreef:Ik vind het wel vreemd als regels tegen het dieren welzijn in gaan.
Een paard moet wel gewoon beweging kunnen krijgen en voldoende hooi en sociale contacten.
Sommige stallen hebben zo veel regels dat het meer als werken voelt als ontspanning.
Longeren heeft niets met dierenwelzijn te maken. Losgooien wel.
ApplePapple schreef:- met longeren bokt of springt een paard. Oké, maar dan mag je dus ook niet met een jong paard in de bak rijden? Mijn paard bokt onder het zadel ook wel is. En dan mag je dus ook geen hindernissen springen in die bak?
ApplePapple schreef:Ik lees hier wel verschillende argumenten die ik niet kan begrijpen, zoals:
- met longeren, ook al loop je door heel de bak, wordt de plek waar je zelf loopt hard gelopen. Oké, maar mijn instructrice doet toch precies hetzelfde?
- met longeren bokt of springt een paard. Oké, maar dan mag je dus ook niet met een jong paard in de bak rijden? Mijn paard bokt onder het zadel ook wel is. En dan mag je dus ook geen hindernissen springen in die bak?
Ts, als het de regel is van jouw stal, dan is dat de regel. Dat wist je vooraf. Ik vind het persoonlijk een onzin reden vooral als bovenstaande argumenten gebruikt worden, en al helemaal als je je paard wel mag los gooien in die bak.
996981 schreef:FireAndIce schreef:Dat snap ik, maar de 1 mag het wel en de ander niet.
Ik vindt dat het dan voor iedereen moet gelden.
Zelf longeren ze er wel dus behoud van de bak draait het niet om.
Zij hebben zelf invloed op de hoeveelheid paarden die ze er zélf in willen longeren.
Zij hebben zelf invloed welke paarden ze wel of niet longeren, op basis van inschatting frisheid etc. etc. De bak is hun eigendom, dus zij mogen bepalen wat er gebeurt.
Molfre schreef:Op de stallen waar ik geweest ben mocht het niet vanwege de veiligheid. Een longeerlijn is blijkbaar in je opperste concentratie makkelijk over het hoofd te zien (ik heb het zien gebeuren). Als je daar dan op in rijdt met je paard, heb je een hele nare situatie.
Little_Gift schreef:Euh neen. Als je pensionklanten hebt en die regels op legt, dan heb je jezelf daar des te meer zelf ook aan te houden.
Iets met goede huisvader geeft het goede voorbeeld.

Little_Gift schreef:Regels bepalen, uiteraard. Maar voor iedereen. Wil je zelf de regels niet naleven, dan weet je dus al dat het geen faire regels zijn om te verlangen van je klanten.
Little_Gift schreef:Regels bepalen, uiteraard. Maar voor iedereen. Wil je zelf de regels niet naleven, dan weet je dus al dat het geen faire regels zijn om te verlangen van je klanten.
.
) bodem erin gelegd omdat we merken dat mensen het losgooien en longeren in een bak missen.
Little_Gift schreef:Je gaat een regel over om 23u op je eigen erf aanwezig zijn toch niet vergelijken met longeren in een bak?
ruitje schreef:Little_Gift schreef:Regels bepalen, uiteraard. Maar voor iedereen. Wil je zelf de regels niet naleven, dan weet je dus al dat het geen faire regels zijn om te verlangen van je klanten.![]()
Ik heb zoveel regels omdat we ongeveer 10 jaar lang gedacht hebben: HUH, MOETEN WE DAAR EEN REGEL VOOR MAKEN?
Ik mag toch zelf bepalen dat ik om 23.00 zelf wel nog op mijn erf wil zijn en een ander niet? Mijn erf.
Wij hebben met de aanleg van een nieuwe bak bewust een goedkopere( en dat is nog steeds een nieuwe auto he) bodem erin gelegd omdat we merken dat mensen het losgooien en longeren in een bak missen.
Maar heb toch ook weer niet het idee dat ik daardoor klanten aantrek die dat bij anderen missen.
Ik heb wel eens paarden een verbod gegeven op bepaalde delen van de accommodatie, nog naast de gewone regels. Je bent ook verantwoordelijk voor de veiligheid van anderen en niet iedereen kan dat goed inschatten. Is nu gelukkig al lang niet meer voor gekomen
Als jij het niet eens bent met die regels is het tijd dat je op zoek gaat naar een pensionplek waar dit wel mag. anjali schreef:(KNIP)
Ik vind dat jij gelijk hebt @Ruitje. Je kunt beter een goedkopere bak aanleggen waar wel van alles in mag, dan een prachtige dure die zo mooi is dat er amper gebruik van gemaakt mag worden.