Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
haha1995 schreef:DuoPenotti schreef:hoe kom je erbij dat de ts er geen klap om geeft?
Soms loopt de wereld anders dan jezelf zou willen.
Vind het een nare uitspraak.
Soms loopt de wereld anders dan je wilt en ook dan zijn er andere oplossingen als het paard aan de eerste beste handelaar mee te geven...Mensen staan te springen om goede redelijk betaalbare paarden...Dus als je het dier niet verkocht krijgt in 2 maanden wil je graag een te hoge prijs of is er effectief wat met het dier...Ondanks dat het dier daar vergaat vd stres blijkbaar is ze alleen aan het kijken hoe ze het dier niet moet terug nemen...Ik lees nergens help wat kan ik voor mijn paard doen wat is voor hem de beste oplossing...
haha1995 schreef:Soms loopt de wereld anders dan je wilt en ook dan zijn er andere oplossingen als het paard aan de eerste beste handelaar mee te geven...Mensen staan te springen om goede redelijk betaalbare paarden...Dus als je het dier niet verkocht krijgt in 2 maanden wil je graag een te hoge prijs of is er effectief wat met het dier...Ondanks dat het dier daar vergaat vd stres blijkbaar is ze alleen aan het kijken hoe ze het dier niet moet terug nemen...Ik lees nergens help wat kan ik voor mijn paard doen wat is voor hem de beste oplossing...
haha1995 schreef:Jij mag best iets anders lezen dan ik..Maar ik heb in nog geen 1 post haar bezorgdheid om haar paard gelezen.... En dat hoort in mijn ogen je hoofd prioriteit te zijn. Maar de discussie ga ik verder niet aan, ik lees op bokt vooral mensen met dieren in plaats van mensen met dierenliefde...
haha1995 schreef:Als ik niet op een leeftijd was,waarbij ik besef dat ik jonge paarden niet overleef zou ik het doen....Dank je voor je advies..
Joltsje schreef:och ts wat een rotsituatie.
en volgens mij geeft TS wel om haar paard, maar heeft ze de middelen op het moment niet (welke middelen dan ook, geld, ruimte, tijd etc) om het paard terug te nemen. plus dan loop je weer tegen andere problemen aan.
bekijk het dus zo zakelijk en objectief mogelijk. je hebt al juridische hulp gezocht, dat is goed. al zou ik, als het kan, wel iemand uit de paardenwereld zoeken ipv rechtsbijstand, maar dat is mijn aanname. FloortjeM werd al aangeraden. die zit hier op bokt.
wat betreft de koop. heeft de koper in dit geval geen bewijslast? hij stelt jou in gebreke (stalgebrek, was niet gemeld). aan hem om te bewijzen dat dat al voor de koop zo was. zoiets zou ik dan ook op papier laten zetten als reactie. dat je het paard niet terug neemt, dat het bij jou niet aan de orde was. dat de huisvesting / management nu zo anders is, dat dat mogelijk de oorzaak kan zijn. je wilt helpen bij adviseren in de huisvesting en verder is het aan hem om aan te tonen dat je paard dit al had.
haha1995 schreef:DuoPenotti schreef:hoe kom je erbij dat de ts er geen klap om geeft?
Soms loopt de wereld anders dan je wilt en ook dan zijn er andere oplossingen als het paard aan de eerste beste handelaar mee te geven...Mensen staan te springen om goede redelijk betaalbare paarden...Dus als je het dier niet verkocht krijgt in 2 maanden wil je graag een te hoge prijs of is er effectief wat met het dier...Ondanks dat het dier daar vergaat vd stres blijkbaar is ze alleen aan het kijken hoe ze het dier niet moet terug nemen...Ik lees nergens help wat kan ik voor mijn paard doen wat is voor hem de beste oplossing...
haha1995 schreef:Jij mag best iets anders lezen dan ik..Maar ik heb in nog geen 1 post haar bezorgdheid om haar paard gelezen.... En dat hoort in mijn ogen je hoofd prioriteit te zijn. Maar de discussie ga ik verder niet aan, ik lees op bokt vooral mensen met dieren in plaats van mensen met dierenliefde...
Madiba schreef:Juridische geschillen is goed als het over een fiets, huis, boom.. weet ik veel, gaat, maar hier gaat het over een paard. Een jong paard dat nog heel zijn leven voor zich heeft, wat nog tot bloei moet komen. Daar ga je toch niet een juridische strijd voor opnemen die maanden kan duren. Die haal je gewoon zo snel mogelijk terug.
cissy schreef:TS heeft al een paar keer aangegeven dat terughalen niet gaat financieel. Paard is met een reden verkocht aan een handelaar. Erover door blijven gaan dat het paard terug moet heeft niet zoveel zin.
Kidde schreef:Ik snap jullie punt, maar dit is toch niet de enige handelaar in Nederland?