Probleem gedrag nieuwe pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: Probleem gedrag nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 11:50

Hangt er een beetje van af denk ik, is ze zenuwachtig en staat ze wat te hippen omdat ze bij de groep weg gaat, of ik het maaien en gericht steigeren waarbij het gevaarlijk is. Dat kan ik niet helemaal uit de tekst opmaken.

joyce B

Re: Probleem gedrag nieuwe pony

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

Zou verlatingsangst kunnen zijn. Is vaker zo als ze verhuist zijn en onthecht zijn geraakt. Dan zoeken ze veiligheid in het samenzijn met de nieuwe kudde.

Ik kon ook met mijn ruin niet het erf af de eerste tijd na zijn verhuizing. Hij ging staken en boete me er desnoods af als ik door zette. Heb het opgebouwd door met paarden uit zijn kudde te gaan wandelen en rijden en samen te gaan wandelen en grazen aan de hand. Op zijn oude adres kon ik altijd alleen van huis.

Nieuwe paarden die hier in pension k9men willen vaak ook niet bij de groep weg. Zelfs met een draadje er tussen kunnen sommigen nog te veel stress hebben. Er bij weg halen om op de poetsplaats te poetsen, alleen op stal te zetten, te wandelen of te rijden isdan de eerste tijd erg stressvol. Soms helpt het om met anderen samen dingen te doen. Soms helpt het om buiten de weidetijden om te gaan rijden/poetsen. Dus pas pakken als de re ook op stal staat. En rijden in de bak als er meerdere mensen aan het rijden zijn.