saarie schreef:Onregelmatig is voor mij af en toe een onzuivere pas maken, bijvoorbeeld bij het vragen van een bepaalde buiging/oefening/overgang. Dan is er wel iets mis maar heeft het paard daar alleen op bepaalde momenten last van.
Ik denk dat het paard er in alle bewegingen last van heeft alleen kan het paard het bij bepaalde bewegingen beter compenseren dan bij anderen (waardoor het dan dus zichtbaar is).
Kidde schreef:Voor mij is kreupel en onregelmatig gewoon hetzelfde. Ik heb altijd het idee dat er vaak onregelmatig als eufemisme wordt gebruikt
Zo zie ik het ook.
Babootje schreef:En dan heb je ook nog het verschil tussen "geoefend oog en ongeoefend oog". Alle niet-dierenartsen hebben een ongeoefend oog. De een ziet het nog wat beter dan de ander afhankelijk van ervaring, maar v.w.b. het diagnosticeren van een kreupelheid zijn wij leken.
Volgens mij kun je prima een geoefend oog hebben als niet DA. Een geoefend oog hebben is iets anders dan gelijk een diagnose stellen wat mij betreft. Dat een niet DA een 'leek' is in het diagnosticeren van een kreupelheid ben ik wel met je eens, maar dat is imo iets anders dan het niet kunnen zien dat een paard niet goed loopt.