Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Sinds wanneer zijn Haflingers en Fjorden minder gezond? Vind ze juist gezonder..ik reedt als kind van 8 ook op een Fjord hoor, tot mijn 16e ongeveer. Nu was deze niet zo opgevoed, maar in de belangrijke zaken door en door betrouwbaar. Iedereen in het gezin reedt er op of mende ermee.
Mijn nichtje van dezelfde leeftijd kreeg ieder jaar een nieuwe sportpony, goed getraind etc. dat is uiteindelijk degene die bang is geworden en de lol kwijt raakte.
996981 schreef:Elisa2 schreef:Sinds wanneer zijn Haflingers en Fjorden minder gezond? Vind ze juist gezonder..ik reedt als kind van 8 ook op een Fjord hoor, tot mijn 16e ongeveer. Nu was deze niet zo opgevoed, maar in de belangrijke zaken door en door betrouwbaar. Iedereen in het gezin reedt er op of mende ermee.
Mijn nichtje van dezelfde leeftijd kreeg ieder jaar een nieuwe sportpony, goed getraind etc. dat is uiteindelijk degene die bang is geworden en de lol kwijt raakte.
Hoefbevangenheid, eczeem en ppid komen vaker voor bij sobere rassen. Bij sokken heb je ook nog kans op mijt, rasp, mok etc.
LaDonna75 schreef:Opvoeding is the key bij alle pony’s…
MarjanB schreef:Ik denk dat je naar het karakter moet kijken per pony. Hoewel hier fjorden worden genoemd als lomp is mijn ervaring toch echt anders. Ja hij heeft soms wat duidelijke instructies en grenzen nodig maar hij zou nooit meppen of bijten. En hij is niet zo vlug als ie schrikt. Het is echt mijn grootste vriend.
Maar goed hij is gevoelig en goed opgevoed. Soort van xxl Shetlander