hoogte factuur normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Re: hoogte factuur normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 16:45

Enige wat hoog lijkt zijn de röntgen fotos.
Ik had, zie bovenstaande, 8 fotos voorbij iets meer dan 400€.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:44

LiannePuthzy schreef:
Vergeleken met haar factuur, alleen als ik haar factuur bekijk is er veel en veel minder uitverdoofd totaal 5 ml waar bij mij 30 ml staat) een stuk minder foto’s, en goedkoper beslag

Dat verklaart het dan lijkt me ;)

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:50

Ik had vorig jaar voor soortgelijk onderzoek en beslag bij een andere kliniek een rekening van 1350,--.

Weet je, als het probleem ermee opgelost is, is het niet duur. Maar als het afloopt zoals bij mijn paard (geen verbetering) dan is het veel geld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:06

Het is veel geld maar niet buitensporig voor wat er allemaal gedaan is.
Het speciale beslag is erg prijzig.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:39

LiannePuthzy schreef:
ellepel schreef:
Ik vind de prijs van de foto’s ( 140 voor 1 foto) wel wat aan de hoge kant.
Maar verder lijkt het me wel vrij normale prijzen :j

140 is foto's van het gehele been, per been zijn er iets van 4 fotos gemaakt

Zo dan, dan vind ik 't nog meevallen.. Ik heb foto's laten maken van de heupen van m'n hond.. Per foto €55.. Excl sedatie ed.. Als ik dan de rest van je factuur bekijk en wat er allemaal gedaan is, dan vind ik 't een normale prijs..

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:59

Als ik het vergelijk met de factuur van SMDC die ik deze week kreeg van kreupelheidsonderzoek, beeldvorming en behandeling vind ik jouw rekening erg meevallen eerlijk gezegd :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:38

Ik vind het niet extreem veel, de prijzen liggen zo tegenwoordig…
Een stalgenootje van mij had met een kliniek bezoek voor kreupelheid ong het zelfde bedrag onderaan de streep en ik had pas ook een rekening die in die richting zit.
Bij de een is dit iets duurder en dat iets goedkoper en bij de ander weer andersom, dat houd je niet tegen denk…

zorro

Re: hoogte factuur normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 13:22

Het irritante is dat je er niet zoveel mee kunt.. je kunt het duur vinden, je kunt vinden dat het mee valt, maar dit zijn blijkbaar de tarieven. Ik ben zelf ook net naar de kliniek geweest, een factuur gekregen die nog even wat hoger is als die van jou. Daar hebben ze echt wel wat voor gedaan hoor, maar het blijft gewoon heel veel geld.. ik ben blij dat ik naar de kliniek ben gegaan en ik kan er nu ook mee verder, maar de helft van het bedrag was ook reeel geweest vind ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 13:25

zorro schreef:
Het irritante is dat je er niet zoveel mee kunt.. je kunt het duur vinden, je kunt vinden dat het mee valt, maar dit zijn blijkbaar de tarieven. Ik ben zelf ook net naar de kliniek geweest, een factuur gekregen die nog even wat hoger is als die van jou. Daar hebben ze echt wel wat voor gedaan hoor, maar het blijft gewoon heel veel geld.. ik ben blij dat ik naar de kliniek ben gegaan en ik kan er nu ook mee verder, maar de helft van het bedrag was ook reeel geweest vind ik.

Nou ja dat…
We mogen blij zijn dat er nog dierenartsen zijn die altijd voor ons klaar staan, en dat de kosten enorm zijn geworden de laatste jaren weten we allemaal …
Het is niet leuk en niet fijn, maar het is niet anders…

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:21

Ik ben dus wel stiekem benieuwd hoeveel mensen een ziektekosten verzekering voor hun paard hebben en hoe die kosten en baten liggen. Juist omdat waren jullie zeggen dat de kosten zo opgelopen zijn.

Ik kan nog in paniek schieten als ik aan mijn kosten plaatje denk.
Maar om goed dekkend te zijn, inclusief MRI/CT.
Voor mij geldt dat ik een dekking van 10k op jaar basis nodig had gehad, dat wil sowieso zeggen dat ik mijn jonkie moet laten keuren straks, want zo hoog heb ik hem niet in de overlijdensrisico.
En ik denk, als er wat aan de hand is, dat je zo door die 5k heen bent.

Enfin, ik heb hem bij Equipe in de calculator gegooid op basis van 10k, dekking 4+ met ziektekosten + (inclusief mri en de reutel).
Dan kom je op €144,54 per maand uit. Dat is toch niet normaal meer :7

Achteraf gezien had ik de verzekering over 7 jaar met eigen risico/bijdrage waarschijnlijk break even gedraaid.

Voor de hond betaal ik volgens mij €35 voor dezelfde dekking.... daar zou ik paardlief ook met alle liefde voor verzekeren.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:44

Ik betaal 95 euro per maand qua verzekering. Ik heb eigenlijk nooit uitgerekend of ik de kosten er uit heb gehaald, dat zal vast niet. Van een recente rekening van 1000 euro kreeg ik 400 terug. En dan de laatste rekening van 800 euro kreeg ik 600 terug.

Maar ik moet zeggen: wel naar enig aandringen.. Ze proberen vaak wel iets om niet uit te hoeven te betalen. Ik heb al menig niet heel blij mailtje gestuurd en kreeg dan vaak alsnog wel (deels) de vergoeding. En dan heb je zaken als eigen bijdrage en eigen risico. Voorrijkosten worden bij mij niet vergoed en dingen als shockwave, laser en osteopathie ook niet.

Nu heb ik het grote voordeel dat mijn moeder en haar man (ik ben 43 :) ) meebetalen, we hebben haar met z'n 3en. Dus als er iets is kunnen we de kosten door 3en delen.

Mijn paard heeft vaak blessures gehad dus ik denk dat als ik alles zelf had moeten betalen en zonder verzekering, was het wel lastig geweest. Maar ik was dan überhaupt niet aan een paard begonnen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:35

Hier geen verzekering. Wel een duur jaar, maar gok dat ik zeker de helft aan DA kosten niet vergoed gehad zou hebben omdat dat stallingskosten op de kliniek betrof. Misschien dat ik de overige 3500-4000eu dan wel (deels) vergoed zou hebben gekregen, maar met een grote dekking van bijv. tegen de 150eu per maand, vraag ik me idd ook af of dat het waard is. Ik hoop namelijk toch wel dat ik niet elk jaar minstens 1800+euro aan DA kosten ga hebben :o Eerste 2 jaar ook geen omkijken naar die van mij gehad, dus in dat geval zouden we nu (met de kosten van vorig jaar erbij) wrs nog niet quitte gespeeld hebben (als in, meer betaald hebben voor de verzekering dan uitgekeerd gekregen).