Mijn paard verhuizen of niet..?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:15

Wat heb je al veel verhuis stress gehad!

Zoek ook vooral ervaringen op van een toekomstige stal. Van bijna elke grote pensionstal zijn die wel te vinden op bokt. Persoonlijke ervaringen van mensen die er zelf staan zijn heel waardevol.
Bijna elke stal klinkt wel goed als je er een rondleiding krijgt. Je moet echt doorvragen en door dingen heen kunnen kijken. 'Ze staan alleen bij slecht weer binnen' betekent vaak halve winter op stal bijvoorbeeld.
En als je van anderen hoort hoe het is kan je beter inschatten of dit voor je paard en jezelf te doen is. Consessies moet je altijd doen, maar de basis moet wel in orde zijn. Op veel stallen is dat helaas niet het geval. Dus kijk naar wat je absoluut nodig hebt, en doe consessies op de rest.

Ik zou wel echt nu beginnen met zoeken. Veel goede stallen hebben wachtlijsten, dus laat jezelf daar al op zetten.
Je bent een paar keer uit nood met spoed verhuisd.
Je paard staat nu nog redelijk, maar in de winter waarschijnlijk niet meer. Dus wacht niet weer tot je snel moet handelen maar neem nu de tijd!
Ik benadruk dat omdat je nog een beetje afwachtend over komt. Probeer nu wat te vinden zodat je straks niet ineens snel wat moet hebben. Betekent niet dat je nu moet verhuizen. Maar weten waar je heen kan (of op de wachtlijst) lijkt me in dit geval echt niet overbodig.

Trouwens, ik vind het goed van je dat je actie onderneemt als je paard het niet goed heeft. Er zijn genoeg mensen die hun paard laten staan omdat ze de stap van verhuizen te groot vinden of er tegenop kijken, ookal staat het paard er niet goed bij. Stalhoppen is natuurlijk niet goed, maar blijven hangen bij ellende ook niet.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 20:51

tnfd schreef:
SjonnieZ schreef:
Is dat zo TS?
Ik heb de redenen voor vertrek even kort samengevat.
1. Achteraf bezien niet doordachte stal keuze
2. Zelf Niet op je gemak
3. Achteraf bezien niet doordachte stalkeuze
4. Vriendin boven welzijn paard gesteld
5. Teveel klusjes op stal
6. Vriendin boven welzijn paard
7. Het gevolg van de keuze bij 6.
8. Teveel klusjes
9. Teveel reizen
10. Achteraf bezien niet doordachte stal keuze
11. Stal 9, perfect voor je paard maar reistijd
12. Gewijzigde omstandigheden op stal.
13. Achteraf bezien niet doordachte stal keuze.

5 van de 13x ben je verhuisd in het belang van jouw paard. Alle overige keren ben je verhuisd omdat het jou beter uitkomt.

Het is inmiddels duidelijk dat jouw paard niet in een 24/7 concept past of in een grote kudde. Dat is na al dat geleur met hem is dat natuurlijk ook niet zo vreemd.
Oudere paarden worden daarnaast op enig moment zo wie zo niet meer goed opgenomen in de groep.
Dat hij hier niet kan blijven is duidelijk. Dus ga nog 1x op zoek naar een concept dat bij je paard past en neem alle ongemakken voor jezelf voor de laatste paar jaar voor lief.

En mss een overweging. Als je niet dagelijks rijdt en hij perfect gelukkig is en verzorgd wordt op stal 9, waarom daar dan niet naar terug?
Ik ken de reistijd niet maar mijn paard staat bijv. op 35-40 minuten rijden van stal.. niet altijd handig maar het is voor hem de beste plek dus ik neem de dagelijkse reistijd voor lief.

Ben het toch niet helemaal eens met wat je zegt.. Dus ik denk misschien dat er ook wat misintrepetatie is in hoe je mijn topic leest en/of begrijpt.. De 2e keer verhuizen was "nog maar" de 2e keer, dus als ik mij dan echt niet op mijn gemak voel en niet met plezier naar mijn paard ga, is dat ten koste van hem.. 2 keer per dag op stal komen tijdens mijn studie en in totaal 40 km per dag fietsen ging gewoon niet lukken. Daardoor zou hij dus vaak ook weer dagen op stal staan, ten koste van hem dus. Toen ik op stal 5 kwam iets veel beters op mijn/zijn pad en dat bleek want daar ben ik ook een hele tijd gebleven en je kunt ook niet doen alsof er te veel klusjes waren, want pas vanaf dat ik fulltime ging werken ben ik op volpension gekomen en had ik al jaren zo goed als alles zelf gedaan.. Daarna inderdaad echt een verkeerde keuze gemaakt door met die vriendin te verhuizen.. Echter, zeggen dat ik een vriendin boven het welzijn van mijn paard verkies vind ik heel heftig.. Ik maakte deze keuze zeker niet voor haar, maar vooral omdat het voor hem een paradijs was, waar ik alles zelf voor hem kon managen... En we hadden dezelfde dromen en intenties, vandaar dat we dit samen wilden doen. Dus uit liefde voor onze paarden.. Hem alleen laten staan, geen enkel paard om hem heen, is ook slecht voor zijn welzijn. Daarna 3 jaar op een stal gestaan waar ik weg ging om 2 redenen: zijn gezondheid, en mijn voorkeur (en vrijwel geen keus hebben) voor volpension. Ook daar weer 2 jaar gestaan, maar na mijn verhuizing was een enkele reis 90 minuten, dus in totaal 3 uur reistijd om alleen naar hem toe te gaan naast mijn 40 uur werkweek.. Ik heb vanaf stal 8 alleen nog maar op stallingen gestaan die op 30/40 min autorijden waren, dit vind ik ook niet meer dan normaal en heb ik er ook echt voor over.. Verder, stal 12 kwam hij geregeld niet buiten en kreeg hij niet genoeg hooi, zoals vermeld.. Ook voor zijn welzijn dus.. Je mag echt wel je mening geven, maar je bent wel erg hard en leest over veel aspecten heen Toch bedankt voor je ongezouten mening, ik veroordeel mezelf voor een deel ook hoor.. Ondanks ik natuurlijk ook gewoon nog een heel levensverhaal hiernaast heb en mijn paard ook, wat te veel is om in dit topic te vermelden, maar uiteraard ook deels mee gespeeld heeft. Ik had het ook heel anders voor me gezien..

Dat dit hard overkomt begrijp ik.. maar deze analyse is toch echt gemaakt op wat je schreef en schrijft, dat er daarnaast nog andere aspecten meespeelde is niet meer dan logisch. Soms helpen dit soort analyses wel om patronen te zien. Zo is het ook bedoeld.

Wat reizen betreft. Een goede stalling geeft rust. Als op stal alles op orde is kun je ook best wel eens 1 of 2 dagen niet gaan. Hulp vragen aan een stalgenoot is ook een optie.
Ik heb al meer dan 20 jaar paarden. Mn paarden stonden altijd volpension op afstand. M’n eerste paard hield ik in Nederland terwijl ik in Nederland werkte maar in Luxemburg woonde. Hulp van stalgenoten op de dagen dat ik er niet was en een goede verzorging door de stal maakte dit mogelijk. Ook nu nog werk ik fulltime, doe geregeld opleidingen naast mn werk en heb ik echt nog een leven naast de paarden. Het kan dus wel..

tnfd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 20:52

Temeraire schreef:
Wat heb je al veel verhuis stress gehad!

Zoek ook vooral ervaringen op van een toekomstige stal. Van bijna elke grote pensionstal zijn die wel te vinden op bokt. Persoonlijke ervaringen van mensen die er zelf staan zijn heel waardevol.
Bijna elke stal klinkt wel goed als je er een rondleiding krijgt. Je moet echt doorvragen en door dingen heen kunnen kijken. 'Ze staan alleen bij slecht weer binnen' betekent vaak halve winter op stal bijvoorbeeld.
En als je van anderen hoort hoe het is kan je beter inschatten of dit voor je paard en jezelf te doen is. Consessies moet je altijd doen, maar de basis moet wel in orde zijn. Op veel stallen is dat helaas niet het geval. Dus kijk naar wat je absoluut nodig hebt, en doe consessies op de rest.

Ik zou wel echt nu beginnen met zoeken. Veel goede stallen hebben wachtlijsten, dus laat jezelf daar al op zetten.
Je bent een paar keer uit nood met spoed verhuisd.
Je paard staat nu nog redelijk, maar in de winter waarschijnlijk niet meer. Dus wacht niet weer tot je snel moet handelen maar neem nu de tijd!
Ik benadruk dat omdat je nog een beetje afwachtend over komt. Probeer nu wat te vinden zodat je straks niet ineens snel wat moet hebben. Betekent niet dat je nu moet verhuizen. Maar weten waar je heen kan (of op de wachtlijst) lijkt me in dit geval echt niet overbodig.

Trouwens, ik vind het goed van je dat je actie onderneemt als je paard het niet goed heeft. Er zijn genoeg mensen die hun paard laten staan omdat ze de stap van verhuizen te groot vinden of er tegenop kijken, ookal staat het paard er niet goed bij. Stalhoppen is natuurlijk niet goed, maar blijven hangen bij ellende ook niet.

Hier heb ik echt wat aan, en ik ga er zeker mee bezig. Op de wachtlijst staan ergens kan ook absoluut geen kwaad. Zo fijn om goede tips te krijgen! En wat je zegt is ook echt waar, de basis moet goed zijn en ook blijven. Daar streef ik echt voor.. Zolang mijn paard fysiek in staat is hooi te eten hoort hij dat te krijgen naar behoefte. Ik schaam me enorm voor de fouten die gemaakt zijn en het vertrouwen in de pensionhouders die ik ze (onterecht) gaf.. Maar het is inderdaad nooit goed om mijn paard ergens te laten staan waar hij niet goed staat. Heel erg bedankt voor het meedenken en je begrip, fijn dat je mij niet veroordeeld en het beste met ons voor hebt.

tnfd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-25 21:26

Citaat:
Dat dit hard overkomt begrijp ik.. maar deze analyse is toch echt gemaakt op wat je schreef en schrijft, dat er daarnaast nog andere aspecten meespeelde is niet meer dan logisch. Soms helpen dit soort analyses wel om patronen te zien. Zo is het ook bedoeld.

Wat reizen betreft. Een goede stalling geeft rust. Als op stal alles op orde is kun je ook best wel eens 1 of 2 dagen niet gaan. Hulp vragen aan een stalgenoot is ook een optie.
Ik heb al meer dan 20 jaar paarden. Mn paarden stonden altijd volpension op afstand. M’n eerste paard hield ik in Nederland terwijl ik in Nederland werkte maar in Luxemburg woonde. Hulp van stalgenoten op de dagen dat ik er niet was en een goede verzorging door de stal maakte dit mogelijk. Ook nu nog werk ik fulltime, doe geregeld opleidingen naast mn werk en heb ik echt nog een leven naast de paarden. Het kan dus wel..

Ik snap je wel hoor, echt waar. Alleen ik heb mijn paard dus niet alleen voor het houden van een paard, maar ook om hem te zien en te verzorgen, hem aandacht te geven. Ik vind het niet erg elke dag te komen, sterker nog, ik kom zo vaak als ik kan en ook echt met plezier. Hij word ook "blij" van mij en ik merk dat hij verzadiging haalt uit de tijd die ik met hem spendeer. Als ik hem door de afstand tot wel weken niet zie, ben ik doodongelukkig en word er al die weken ook niks met hem gedaan buiten de basisverzorging. En aan de tijd ligt het niet. Er zit wel een verschil tussen een totale reistijd van een uur en een reistijd van 3 uur. Ik heb nagenoeg elke dag tijd om hem aandacht te geven, mits ik niet 3 uur in de auto moet zitten.. Zelfs anderhalf a 2 uur in de auto zou ik nog acceptabel vinden, stal 13 was ook een uur rijden, dus in totaal 2 uur. Hier ging ik ook niet weg voor de reistijd. Hierin kunnen we uiteraard ook. van mening verschillen, dat is helemaal oke! Heel goed dat je je harde mening kunt en wilt geven, daar gaf ik tenslotte "toestemming" voor.

SjonnieZ

Re: Mijn paard verhuizen of niet..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:54

3 uur enkele reistijd is ook lang.
Dat had ik in de tijd dat ik in Nederland werkte en in Luxemburg woonde. In die tijd lukt het mij max4-5x per week om na werktijd mn paard te rijden.

Is een stal zoeken tussen werk en huis in geen optie? Dat schilt 1 auto rit per dag en vergroot mss je zoek cirkel.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 21:57

Ik volg al een een tijdje mee in dit topic. Wat ik opvallend vind is dat er al enkele keren gevraagd is in welke regio je zoekt omdat mensen je hier dan misschien kunnen helpen. Vind het bijzonder dat je daar nog geen antwoord op hebt gegeven :o?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 22:28

Sterrebell schreef:
anjali schreef:
Zoals ik eerder al schreef, is het vrijwel niet te doen om je paard(en) elke dag zelf te gaan verzorgen als je nog andere verplichtingen zoals studie of werk hebt. Tenzij dat je ze aan huis hebt staan. Maar ts geeft aan dat ze op een appartement woont zelfs zonder opslagruimte. Ja er zijn mensen die tenslotte een woning buitenaf met ruimte voor paarden aan huis kopen, maar dat kan niet iedereen en ts is ook nog jong.

Ik woon ook in een klein appartement op 10 km afstand van m'n paarden waar ik op m'n scootertje heen moet. Ik ken ook mensen die ervoor kiezen naast hun 40 urige baan en sociaal leven nog 2 keer per dag naar hun paarden in eigen beheer te gaan. Maar zo hoeft het natuurlijk niet te gaan he, er zit nog iets tussen zwart en wit.
En als je wat samen met 1 of 2 anderen doet dan hoef je ook niet elke dag te gaan. Ik heb zelf een paar meiden die me helpen waardoor ik 2 dagen in de week zelf niet hoef te gaan. En een kennis die met een auto en een trekhaak elke maand 2 balen hooi voor me haalt die ik op pallets leg en waar ik een zeil overheen leg. Er zijn opties en mogelijkheden.
Dan heb je het wel meer zelf in de hand.

Dat is fijn voor je dat het zo werkt maar als TS in een soortgelijke omgeving woont als verschrikkelijke ikke dan heeft ze weinig kans om dit zo te regelen, hetzij door een jankende gemeente, hetzij door jankende buren maar meeste kans nog op beide tegelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:03

Melzazu schreef:
Ik volg al een een tijdje mee in dit topic. Wat ik opvallend vind is dat er al enkele keren gevraagd is in welke regio je zoekt omdat mensen je hier dan misschien kunnen helpen. Vind het bijzonder dat je daar nog geen antwoord op hebt gegeven :o?

Misschien wil ze niet te veel vertellen wegens mogelijke herkenbaarheid? Ook het mening vragen aan mensen die ergens staan lukt vaak niet want negatieve commentaren worden meestal niet geapprecieerd. :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:10

Inmiddels via pb daar duidelijkheid over gehad. Ik hoop dat ze een fijne stal kan vinden die goed past bij haar en haar paard.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:14

Volgens mij moet je goed nadenken voor je je paard op een uur rijden neerzet.
Het lukt je misschien voor een jaar om dagelijks heen te gaan maar voor de lange termijn is dat natuurlijk geen oplossing.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:27

Wij hebben ook al diverse locaties gehad helaas . Lange tijd wigen beheer gedaan kort bij huis . Dat was heerlijk . Maar toen kwam er een extreem nat najaar en de winter moest nog echt beginnen en ondanks voorbereidingen was het super nat .

Dan naar een manege / pension waar we zelf wel hooi bijvoerde. Maar verder prima en fijne stalgenoten om ons heen. Maar helaas besloot deze stal dat stoppen beter was. Dus met 25 paarden en klanten op zoek naar wat anders .
Onze pony staat nu in amper n jaar tijd op lokatie 5 .
Door diverse omstandigheden en we kozen eigenlijk elke keer uit belang voor de gezondheid en welzijn van onze paarden .
Nu staan ze op 24 km van huis , maar als ze doen wat beloofd hebben ze ruim voldoende hooi , grote boxen met kleine prive uitloop .
Het kost wat , maar paarden houden is niet goedkoop , zeker niet met de prijs stijgingen afgelopen jaren .
En als ze het dan goed hebben is het helemaal prima . Zelf geen kopzorgen en daarmee is je paard ook n stuk blijer .

Welke omgeving zit je TS ?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 11:31

Ik heb alleen jouw berichten gelezen TS, niet de reacties van anderen.
Je moet je niet schamen voor het feit dat je pensioneigenaren je vertrouwen gegeven hebt. Het is heel normaal dat je je vertrouwen geeft en je kan ook weinig anders doen.

Ik heb in totaal op 4 stallen gestaan. Mijn eerste paard heeft slechts enkele maanden op de eerste plek gestaan en daar zijn we weggegaan omdat ze nooit buiten kwamen op de weide én omdat ze niet zeer onregelmatig eten kregen (dan heb ik het over krachtvoer, hooi kregen ze nog veel minder). Sommige dagen kregen ze geen eten.
Stal 2 is een tijd goed gegaan. Paard 1 is door omstandigheden verkocht en dan heeft mijn pony nog een aantal jaren op die stal gestaan. Uiteindelijk kwam hij (zonder duidelijke reden) steeds minder buiten (hij stond regelmatig als enige nog op stal) en viel hij veel af in korte tijd (ook hier werd op het einde dat ik er stond onregelmatig gevoerd). Verhuisd naar stal 3 die ook dichter bij huis was. In het begin stond hij hier best wel oké, maar het draaide hoe langer hoe meer om de centen. Prijs sloeg op en de verzorging werd steeds slechter. Ze weigerden ook zijn hooi in een hooinet te doen en als ze hooi gekregen hadden op een moment dat ik er was, deed ik dit zelf in het hooinet met als resultaat dat mijn hooinet kapotgeknipt werd. Het hooi was eveneens zéér regelmatig beschimmeld (wat toch gewoon gevoerd werd). Stallen werden véél te weinig uitgemest met als resultaat dat ze voortdurend in hun eigen pis en mest stonden en ze het hooi dat ze kregen ook van diezelfde bodem moesten eten. Zelf de stallen uitmesten, was een no go want dan werd teveel stro gebruikt natuurlijk. Krachtvoer kregen ze hier niet te weinig, maar eerder te veel. Ponylief werd flink ziek en kreeg gedragsproblemen. Ik en een stalgenoot zijn toen alle stallen in de omgeving die voor ons een optie waren afgegaan en gaan kijken. Bij sommige stallen hadden wij echt zoiets van: "nooit van ons leven", onbegrijpelijk dat mensen hun paard er willen zetten. Puntje bij paaltje: er bleef nog maar 1 mogelijkheid over (voor mij dan, stalgenoot had eventueel nog wel naar een andere stal gekund mits wachtlijst etc). Er waren op stal 4 ook wel dingen die beter konden/ kunnen, maar verhuizen was voor mij zeker geen optie meer. En in vergelijking met andere stallen in de omgeving, stond hij er wel goed. Hij is er ook echt weer opgeknapt na stal 3. Binnen no time waren de gedragsproblemen die hij ontwikkeld had verdwenen. Desondanks zijn ook hier wel dingen gebeurd waar ik moeite mee had (producten die door andere stalgenoten zonder toestemming werden gebruikt, mensen die hun hond / paard niet onder controle hadden en daardoor o.a. zeer gevaarlijke situaties creëerden, bepaalde opmerkingen die toch ook blijven plakken bij mij,...).

Ik hoor het ook van vrienden met paarden: de problemen op pensionstallen. Voor mij is het (één van) de reden(en) om geen eigen paard meer te houden. Het levert allemaal zoveel kopzorgen en stress op...

De beste raad die ik je kan geven en die andere wellicht ook gegeven hebben:
- ga meerdere keren kijken op de stal waar je je paard zou willen stallen, praat met pensionklanten, ga misschien ook eens onverwachts langs,...
- als je een contract hebt: lees het goed na.
- plaats je al op een wachtlijst, dit kan nooit kwaad.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:05

Over vaak verhuizen: door dit topic ben ik gaan tellen en mijn eerste paard heeft in zijn eerste 2 jaar wel op 5 plaatsen gestaan en in zijn leven bij mij (16 jaar) in totaal op 10 plaatsen.
En tussendoor 4 keer een zomer 4-10 weken elders (samen met mij, voor cursus/working student).

Toen dacht ik daar niet zo over na en nog steeds denk ik dat ze op een nieuwe plek prima kunnen wennen, mits het qua basisvoorzieningen goed op orde is.

Vaak lijkt een nieuwe plek in eerste instantie prima, maar na een tijdje blijkt het toch niet te werken, of de eigenaar stuurt je weg omdat je hem aanspreekt op extreme verwaarlozing van zijn eigen paard, of de wei wordt verkocht, of je verhuist zelf naar de andere kant van het land...

Allemaal dingen die gebeuren in het leven, daar doe je achteraf niets aan en voorkomen kun je het ook maar beperkt (wie voorspelt of de eigenaar van je nieuwe pensionstal nog 10 jaar gezond houdt).

Ik duim voor je dat je een fijne oplossing kunt vinden voor je paard en dat je zelf ook kunt genieten van het hebben van een paard.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:12

Vaak verhuizen is niet leuk.. ik heb zelf met mijn paard 5 stallen gezien in 1,5 jaar tijd. Daarna zijn we zelf een plekje gaan opbouwen. De enige manier om alles te hebben zoals je zou willen.

Ik kan je in ieder geval aanraden om meerdere keren bij een stal te gaan kijken. Veel succes met het maken van een keuze!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:18

Ach TS, wat een gedoe heb jij gehad, ik begrijp de verhuizingen wel want mijn paard heeft ook aardig wat stallen/weides gehad.
Zoveel mogelijk zelf doen werkt het beste voor mij; nu staan ze daarom ook aan huis. Maar we kwamen ook af van n stal met weidegang, en een heule grote wei waar ze helaas te dik werd, een stal samen met een vriendin wat niet werkte en waarin ik het meeste deed zodat ik zeker wist dat het gebeurde, een plek waar er juist Zoveel bezorgdheid om mijn paard was (krijgt ze niet te weinig? Eet ze geen zand? Krijgt ze geen eikels binnen?) Dat ik er de kriebels van kreeg...
Zoveel mogelijk zelf doen is echt het fijnste. Aan huis is natuurlijk helemaal ideaal, maar anders toch, des te meer je zelf kan doen, des te minder gedoe je hebt met anderen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 13:22

Ja soms gebeuren er dingen waar je weinig aan kunt doen.
Maar soms is het ook wel eens niet verder kijken...

Ga er inderdaad vaker heen, kijk hoe de paarden staan, vraag door wat ze met regen doen enz.

Ik ben ook ooit ergens vertrokken omdat de stalhouder zijn voerbeleid veranderde na jaren.
Ja dat overkomt je, je spreekt de stalhouder aan op de verandering, maar het gaat niet terug naar de oude situatie.
Dan moet je wel. Want wat hi deed was echt een hele slechte verandering.

Maar ging toen ergens kijken en daar zouden de paarden de hele dag buiten staan, toch was de wei leeg toen ik er kwam.
Ik vroeg hoe dat kon en kreeg 1 of ander smoesje toen.

Ben daar daarna nog eens voorbij gereden paar dagen later en stond er weer niks buiten... gewoon goed weer.

Ben daarna bij een andere stal gaan kijken, daar stond alles buiten.
De stallen zuiver, zowel op de grond, maar ook fijn aangeveegd enz.
Er lag al hooi klaar voor als ze binnen kwamen, mooie kwaliteit.
Weides waren netjes en je zag rust bij de paarden, die er alle ook fijn uitzagen.

Ben ook daar even later weer voorbij gereden en weer alles buiten.
En dan daar ben ik toen gaan staan.
En wat die man vertelde klopte ook gewoon.

Maand later kwam er een vrouw, die kwam van die eerste stal af die ik bekeken had.
Paarden kwamen dus niet zoveel buiten als ze haar hadden verteld... nee klopt, dat had ik al gezien.

Zo kun je toch alweer een stal minder verhuizen, door gewoon goed op te letten

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 21:14

ikke schreef:
[
Dat is fijn voor je dat het zo werkt maar als TS in een soortgelijke omgeving woont als verschrikkelijke ikke dan heeft ze weinig kans om dit zo te regelen, hetzij door een jankende gemeente, hetzij door jankende buren maar meeste kans nog op beide tegelijk.
[/quote]

Dat weten we niet.
Maar ik begrijp uit de berichten van ts dat ze in eigen beheer sws geen optie vindt.

tnfd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 21:53

Sterrebell schreef:
ikke schreef:
[

Dat weten we niet.
Maar ik begrijp uit de berichten van ts dat ze in eigen beheer sws geen optie vindt.[/quote]

In mijn omgeving is dat nagegenoeg niet te vinden.. En als het te vinden is moet ik nog zorgen dat er een ander paard/pony bij komt.. Daarnaast is dat haast niet te doen met mijn baan en de tijden die ik werk. Dus het is inderdaad niet echt een optie helaas.. Tenzij het echt naast mijn huis is bijvoorbeeld, maar ik woon in een stad naast het stadscentrum dus dat is onmogelijk.

tnfd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 21:54

Citaat:
Dat weten we niet.
Maar ik begrijp uit de berichten van ts dat ze in eigen beheer sws geen optie vindt.

In mijn omgeving is dat nagegenoeg niet te vinden.. En als het te vinden is moet ik nog zorgen dat er een ander paard/pony bij komt.. Daarnaast is dat haast niet te doen met mijn baan en de tijden die ik werk. Dus het is inderdaad niet echt een optie helaas.. Tenzij het echt naast mijn huis is bijvoorbeeld, maar ik woon in een stad naast het stadscentrum dus dat is onmogelijk.