Divoza Staphorst dicht ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 11:55

Koekie73 schreef:
Toevallig wilde ik er dus ook wat halen van de week en stond ik voor een dichte deur. Kan er ook nergens iets over vinden op FB of op de website. Behalve dat je nu alleen de 3 'mega'stores vind onder winkels.

6 Jaar geleden werkte ik bij een bedrijf dat leverde aan Divoza; toen betaalden ze leveranciers al niet. Wij moesten maandenlang achter ons geld aan. Ik denk niet dat het goed gaat komen met Divoza.

En als je onder "Over Divoza" kijkt, onderaan de website, staat Staphorst er nog tussen. Beetje slordig, want daar staan zelfs de normale openingstijden nog bij.

An sich best jammer, want was toch wel een hele fijne winkel ooit.
Ik vond EJ Zwolle in het begin ook niet echt wat, maar misschien dat het inmiddels wel veranderd is.
Meestal bestel ik het nu maar online als ik iets nodig heb en het verschilt ook waar ik het bestel.
Vroeger reed ik ook nog wel eens naar Heteren.

_merel_

Re: Divoza Staphorst dicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:56

Ik heb vorig jaar een conflict gehad met Divoza over Sprengers beugels. En toen zei de dame aan de telefoon. Zolang Divoza de rekening niet betaald aan de leverancier hoef jij er niet van uit te gaan dat je probleem opgelost gaat worden…

Ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Maar ik heb zeker 3 maanden rondgebeld.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 14:57

_merel_ schreef:
Ik heb vorig jaar een conflict gehad met Divoza over Sprengers beugels. En toen zei de dame aan de telefoon. Zolang Divoza de rekening niet betaald aan de leverancier hoef jij er niet van uit te gaan dat je probleem opgelost gaat worden…

Ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen. Maar ik heb zeker 3 maanden rondgebeld.

Ik had precies hetzelfde met schockemohle teugels en heb zelfs mail ontvangen van schockemohle dat zij geen bestelling hadden staan en er nog niet betaald was. Uiteindelijk toch na maanden zeuren mn teugels ontvangen. Nu gingen deze teugels helaas heel snel stuk (productiefout) en zou ik nieuwe krijgen. Nou dat duurde ook maanden en toen maar mijn geld teruggevraagd

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:07

haffiefreak schreef:
Matheno schreef:
Even doorrijden naar Emmeloord, vlak langs de snelweg zit Hypostore. Prachtige grote winkel

Deze is erg goed.
Ook ga ik wel eens naar ruitersport ruinen. Epplejeck zwolle heeft ook niet veel vind ik. De nieuwe in drachten weet ik dan niet.
Wie heeft daar ervaringen mee?

Ik had een messenger naar divoza gedaan. Het huurcontract liep af.

Ik woon er vlakbij. Vind het maar een kleine winkel. In het oude pand vond ik het ook maar klein. Bij het tentenkamp wel veel gekocht

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:24

OleJon schreef:
haffiefreak schreef:

Deze is erg goed.
Ook ga ik wel eens naar ruitersport ruinen. Epplejeck zwolle heeft ook niet veel vind ik. De nieuwe in drachten weet ik dan niet.
Wie heeft daar ervaringen mee?

Ik had een messenger naar divoza gedaan. Het huurcontract liep af.

Ik woon er vlakbij. Vind het maar een kleine winkel. In het oude pand vond ik het ook maar klein. Bij het tentenkamp wel veel gekocht

Ik vind de nieuwe EJ in Drachten wel een verbetering met de oude winkel.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:42

Oude pand van EJ in Drachten was klein en beetje volgepropt. Groot voordeel was dat het magazijn eraan vast zat. Dus als het in de winkel op was, haalden ze het gelijk uit het magazijn.

Nieuwe winkel is een stuk groter en ruimer opgezet. Ik vind het wel mooi geworden.

Hypostore kom ik ook wel, meestal om te "sneupen". Of als het uitverkoop is.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 15:51

Als ik goed advies over iets wil, dan ga ik naar Hypostore. EJ Drachten heb ik aan een kind die een cap aan het passen was,, het advies gehoord, dat het er nog wel in zou groeien. CAP was zichtbaar te ruim. Vroeg naar een hoofdstel en het etiket werd voorgelezen, nog niet eens het juiste en dat had persoon in kwestie niet door. Schoenen zouden er helemaal niet zijn, terwijl dat wel zo was. Ook netjes in de feedback mail vermeld. Niet dat de winkel deze punten hier voor het eerst kan lezen.

Bij Hypostore had ik vragen over een martingaal, die werd zonder problemen uit het magazijn gehaald, zodat ik het kon bekijken. Qua tips en adviezen heb ik meer vertrouwen in Hypostore dan ej

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:42

Dat hangt ook heel erg af wie er werkt denk ik. De meeste die er werken zijn jongedames

De nieuwe in drachten is trouwens echt wel een hele verbetering. Veel ruimer en lichter. Mooi aangekleed en een vol assortiment. Ben er vorige week voor het eerst geweest en tevreden weggegaan

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 16:43

Ik ga idd niet naar EJ voor advies nee.
Dat deed ik bij Divoza eigenlijk ook nooit trouwens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:32

Mando schreef:
Maar Leek is ook niets meer, staat amper wat

Dat was een jaar geleden ook al zo. Ben er daarna ook niet meer geweest.
Gaat denk ik niet zo goed met de zaken. Vroeger had je in Leek echte aanbiedingen, nu niet meer.

DIeren VOeders en ZAden houdt denk ik op te bestaan. An sich is dat geen gemis. De winkel in Leek heeft nooit auto's voor de deur staan als ik over de snelweg rijd, en dat was vroeger wel anders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:38

Heteren ben ik paar maanden terug geweest.
En verbaasde mij dat dat nog open was...
Was nog 1 persoon meer.
Verder weinig assortiment.

En ik was daar om en tegoedbon in te wisselen nadat ik een showroom product opgestuurd gekregen had terwijl het nieuw zou zijn.

Was wel netjes opgelost.
Maar toch.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:17

Het viel me een paar maanden geleden inderdaad op dat Divoza Leek ook eigenlijk compleet leeg is qua assortiment.. niks meer op voorraad en echt totaal geen sfeer meer. Daarentegen is de Epplejeck in Groningen echt superdruk en heel veel aanbod. Ook altijd heel aardige medewerkers in tegenstelling tot die Divoza.

Zal me niks verbazen als ze binnenkort allemaal sluiten als je kijkt naar hoe alles erbij ligt in de winkels :\

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:41

Ik heb vanmiddag maar een jaarvoorraad halsters en een paar nieuwe peesbeschermers + dekje gehaald. Had al paar maanden een waardebon liggen die ik van mijn oud-collega's heb gehad.

Geld van mijn bestelling in februari die nooit geleverd is zal ik wel niet meer terug zien. Die is ook niet meer te vinden in mijn account. Bestelling ervoor die open bleef staan is nog wel netjes opgelost in de winkel.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:51

Ik heb nog een waardebon van €10 voor mijn verjaardag liggen, geldig tot ergens in oktober. Durf ik die nog wel te gebruiken op iets wat gewoon op voorraad is als dat zo uitkomt, of beter maar laten gaan? Eventueel betalen met creditcard of Klarna voor de zekerheid?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:52

Kijk of je iets kan vinden wat niet meer is dan die waardebon, dan verlies je niks als het niet komt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:52

Ik heb 2 weken terug nog een grote bestelling geplaatst, duurde wel een week voor het verzonden werd maar verder niks aan de hand hoor.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 20:57

Volgens mij is het minimum bestelbedrag €50 als ik het goed heb, dus als ik wil bestellen kom ik er niet onderuit om voor meer dan de bon te bestellen. Ik weet ook nog niet of ik iets wil bestellen hoor, ik zag wel een leuk shirtje op de site laatst.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:04

Texas02 schreef:
Volgens mij is het minimum bestelbedrag €50 als ik het goed heb, dus als ik wil bestellen kom ik er niet onderuit om voor meer dan de bon te bestellen. Ik weet ook nog niet of ik iets wil bestellen hoor, ik zag wel een leuk shirtje op de site laatst.

Ik zit met hetzelfde.
Kun je niet via klarna ofzo bestellen en achteraf betalen? Dan loop je op dat vlak iig geen risico

Ik vind het wel jammer. Als kind keek ik mijn ogen uit in divoza. Dat was echt een hoogtepunt als ik daarheen mocht. Zo veel mooie paardendpullen… ej vond ik in het begin vooral voor de penny meisjes. Mindere merken/kwaliteit, mindere pasvorm en een andere doelgroep waar Divoza een mooier aanbod had. Maar idd al jaren loopt het hard achteruit. Toch jammer. Volgens mij waren de winkels altijd goed bezocht en had op zich ej niet perse een grote concurrent hoeven te worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:16

Als Divoza stopt dan is dat toch wel een iconische winkel die heen gaat. Als jong meisje bladerde ik de Divoza (het magazine) helemaal stuk. Ik omcirkelde dingen die ik wilde hebben. Ze waren het eerste paardenpostorderverzendbedrijf.
En ik ging altijd naar Hyporama (tentenkamp). Wat een walhalla was dat zeg.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:17

Ja, Klarna is wel een optie inderdaad. Maar hoef je dan sowieso niet te betalen als je niks ontvangt?

Ik vind het ook jammer hoor, was vroeger altijd geweldig om naar Divoza te gaan! En EJ vond ik in het begin ook niks, maar nu dus wel al een hele poos een stuk leuker dan Divoza.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:24

Ik ben vorig jaar na jaaaren eens weer bij divoza in Leek geweest. Vroeger was het echt DE winkel om mn paardenspul te kopen maar ik schrok er gewoon van hoe het er nu bij stond. Inderdaad weinig voorraad. Ik wou een extra full hoofdstel kopen maar die hadden ze ook niet liggen. Nee, dat lijkt niet best. Wel heel erg zonde als het weg zou zijn.

Toevallig deze week voor het eerst bij EJ in Groningen geweest, wat een verschil!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 22:48

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 23:49

janderegelaa schreef:
Ze zijn daar nu wel uit. Ze hebben nu een cheap ass sieradenlijn webshop.
https://jadel.nl/pages/over-ons

Van EJ naar dit lijkt mij kwalitatief best een stap terug.

Jammer dat divoza zo achteruit is gehold. Was voorheen echt een mooie winkel om rond te lopen. Zeker op de oude lokatie. Dat ze nog wisten wat er allemaal in de winkel was. De nieuwe lokatie vond ik al wat meer uitgekleed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 00:53

Lithya schreef:
janderegelaa schreef:
Ze zijn daar nu wel uit. Ze hebben nu een cheap ass sieradenlijn webshop.
https://jadel.nl/pages/over-ons

Van EJ naar dit lijkt mij kwalitatief best een stap terug.

Jammer dat divoza zo achteruit is gehold. Was voorheen echt een mooie winkel om rond te lopen. Zeker op de oude lokatie. Dat ze nog wisten wat er allemaal in de winkel was. De nieuwe lokatie vond ik al wat meer uitgekleed.

Ik calculeer dat ze best wel wat geld ontvangen hebben.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 01:36

Ook ik vermoed dat Divoza het niet gaat redden. Erg jammer. Ik kende het magazine uit mijn hoofd en droomde over alles wat ik wilde kopen. Ieder jaar weer feest als de nieuwe editie werd bezorgd. Ze zijn niet genoeg met de tijd meegegaan ben ik bang (qua merken). Winkel is al een tijdje erg leeg. Vroeger kon ik er uren struinen. Nu sta je na 5 minuten weer buiten.