Wanneer eigen spullen kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Wanneer eigen spullen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:43

Oh, dat weet ik eigenlijk niet, of dat bij ons ook zo was. Ik denk het eigenlijk niet, iedereen reed met. Toen ik 12 was had ik al een paar jaren een verzorgpony, dus zat ik niet meer in de manegelessen. Maar nooit zonder cap gereden, op de twee keer na dat ik hem vergeten was en mensen me zo aankeken en zeiden "ben je niet wat vergeten?" _O- Toen uiteraard ook maar gauw weer op gezet _O-

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Zonnehoed schreef:
Ik ben net even in een ruiterwinkel wezen kijken, maar ik had het idee dat ze spullen die ze daar verkochten voornamelijk voor wedstrijden waren. Kan dit, wordt er onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld laarzen voor trainen en wedstrijden? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een beginnende ruiter laarzen van €350 koopt om mee te trainen, maar misschien vergis is me daarin. :')

Joh, maak je daar geen zorgen over! Er zullen vast mensen wat van vinden (wat dan waarschijnlijk uit jaloersheid komt), maar dat zal ook zo zijn als je met goedkope kleding aankomt.. paardenmensen kunnen helaas vrij snel een (onnodig) oordeel vormen. Dus vooral doen wat jij prettig vindt en wat jij financieel kan/ wil besteden!
Er zullen vast beginners zijn die in laarzen van 350 eu trainen, net als dat er mensen zijn die met een cap van 1000-1500 euro trainen. Lekker zelf weten :)
Ik denk dat het allerbelangrijkste een goed passende cap is! Net als laarzen met een hakje (of jodphurs met chaps). Dat zijn de belangrijkste dingen voor veiligheid.
Een rijbroek is ook fijn om te hebben, spijkerbroek op Engels zadel kan gaan schuren.
Handschoenen is wat je prettig vindt. Sommigen rijden niet zonder, ik vind t vreselijk om met te rijden dus gebruik dit alleen als het vriest :+ dat is dus zeker geen noodzaak.

Ik ben laatst voor het eerst naar Kramer in Duitsland geweest en heb flink ingeslagen! Wat een heerlijke broeken/ kleding/ spullen hebben ze daar voor prima prijsjes. Echt verschil met bijvoorbeeld een epplejeck. Decathlon heeft ook wel prima spullen in lagere prijsklasse.