Citaat:Heeft de eigenaresse dat gevraagd dan? Want dat helpt. Niet dingen aannemen maar gewoon vragen.
De eigenaresse doet geen verandering maar TS. Imo is het dan aan TS.
Citaat:Als je alvast begint met het slechtste word je vast niet teleurgesteld.. maar je mist wel een boel kansen.
Dan zal ik nog wat negatiever moeten denken over paardenmensen geloof ik.

Citaat:De situatie is niet gelijk. Als je een gelijkwaardige situatie wilt, moet je een contract opstellen met halfhalf eigenaarschap. In alle andere gevallen is de situatie bijzonder ongelijk omdat een eigenaar altijd kan besluiten kan nemen die de bijrijder kunnen overvallen (en dat moet ook: je moet als eigenaar kunnen besluiten dat een paard op rust gaat, anders gereden wordt, ingeslapen wordt, verhuisd naar een andere stal of wat dan ook, want dat hoort bij je verantwoordelijkheid als eigenaar.) Maar als bijrijder zit je daarmee dus altijd in een tijdelijke situatie, hoe goed die ook loopt, en de andere kant daarvan is dat je ook zelf je keuzes mag maken over hoe het verder gaat.
Het heeft geen enkele zin om te willen doen alsof dat gelijk is, want dat is het niet. Ruimte geven aan de implicaties van de ongelijkheid is nuttiger.
(En bij een 'investering' voor een zadel: je kunt bij zoiets natuurlijk wel vragen: 'hee, ik wil dit wel aanschaffen maar zelf heb ik er niets aan, je blijft toch nog wel even he?' En dat geeft geen garanties, maar veel mensen zullen op zo'n moment misschien toch wel meedenken, eventueel met wat indirecte reacties als 'oh als het echt heel duur is moeten we misschien toch even wachten' of 'zouden we zo'n zadel niet kunnen lenen'. Want nee, ik denk niet dat iedereen erop uit is om de eigenaren hier expres mee te benadelen, dus dat op een open manier ter sprake brengen kan.
Geeft overigens nog steeds geen garanties, want die zijn er bij paarden en mensen gewoon nooit. Je mooie vliegendeken kan in 1 dag toch kapot zijn. Je paard kan ook een dag later een peesblessure stappen en 6 maanden uit de running zijn, met je mooie zadel nog ingepakt. De ruiter kan van het paard vallen en er niet meer op durven of kunnen. Dingen gebeuren, dat heb je allemaal niet zo in de hand en als je dat niet wilt, is een hobby als origami voorspelbaarder en betrouwbaarder. Een beetje flexibiliteit om de realiteit te accepteren zoals die komt hoort erbij met paarden.)
Nee klopt. Eigenaar staat hier sterker en toch behandeld TS haar als ‘niet nuttig om te informeren’. Nee eigenaar had alle communicatie moeten doen en bidden en bedelen of ze ging blijven bij rijden.

Juist om alle redenen die je al noemt vind ik de eigenaar niet over komen als een **** die gewoon wil zeiken want dan was er in de 1e plaats nooit sprake geweest over een zadel aan schaffen.
Als ík een verandering door voer bespreek ik dat maar als ik van een ander zou moeten horen dat ze bijna een nieuw paard kocht zou het ook niet meer van mijn kant komen. Dan heb je de deur echt al zelf dicht gegooid betreffende open communicatie en je kan daar een hoop goede redenen voor verzinnen maar soms moet je gewoon de realiteit accepteren en dat is dat de communicatie hier toch echt vanuit TS al afgeblokt is van het moment dat ze vond niks te moeten bespreken. Das prima. Das haar recht…. Maar dan ook niet raar op kijken als de ander daar wat van vindt en niet meer echt open staat voor vertrouwen en communicatie. TS heeft als 1e niet gecommuniceerd over iets dat toch van belang was. De realiteit is dat daar consequenties aan vast hangen.