Apart zeg! Ik heb ook een tweecomponenten lak die mat/wit wordt als er te lang water op ligt. Maar dat is gelukkig binnen, dus gebeurt niet vaak. Dat gaat om een watergedragen lak. Maar ik dacht dat jij een polyester topcoat had, toch? Of is die watergedragen?
jeetje wat een project is dit zeg. Maar het ziet er wel heel gaaf uit.
Floortje_NL
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-25 16:27
Bedankt allemaal
Ik ben ook echt super blij met het resultaat
@8nnemiek; ja het is gewoon 2componenten topcoat. Aangezien hij ook nog een heel klein beetje bleef kleven denk ik dat hij gewoon nog niet helemaal gesloten was en daarom zo op water reageert. Ik kijk wel hoe het de komende tijd ermee gaat. Als het niet beter wordt dan denk ik dat hij in de heavy duty wax gaat zodra hij weer naar binnen komt om het dak te doen.
Nog even een paar foto's van het sticker traject. De striping en de bomenstickers werden geleverd met sambal en eetstokjes dus daar had ik alles dubbel van besteld . Kost de wereld niet en dan kan er nog eens iets mis gaan tijdens het plakken
De hedendaagse stickers zitten niet meteen muurvast geplakt. Ze zijn ook zonder water en zeep nog best redelijk te corrigeren. In combinatie met de structuur plakten ze in eerste instantie nauwelijks. Dus was met de eerste rol flink klooien hoe ik hem er recht op moest krijgen.
Ruim erop plakken en daarna pas de randen afsnijden. Dan heb je ook meteen iets om vast te pakken om te kunnen corrigeren.
Eerst de hele striping erop en dan in de bovenste aan één kant ruimte maken voor de sticker. Pas na het plakken van de sticker de andere kant van de striping precies op lengte snijden.
De zijwanden zijn als eerste gedaan. Daarna goed meten en aftapen zodat de striping perfect recht om de neus heen gaat en aan beide kanten en over de deur heen netjes aansluit.
Dit was eigenlijk een hoefijzer met paardenhoofd erin. Vond ik niet mooi in combinatie met de rest. Dus het paardenhoofd heb ik eruit gesneden en klein stukje van de extra reserve bomen sticker voor in de plaats gezet.
De stickers plakken dus niet meteen goed. Volledige hechting duurt ongeveer 24 uur. De structuur maakte dat ze helemaal niet lekker wilden blijven zitten. Na het voorzichtig verwijderen van de transparante folie heb ik ze warm gemaakt met een verfföhn op de laagste stand en ze er met een rubber behangroller helemaal ingedrukt.
Besloten het bomen-thema helemaal rondom door te trekken. Een stuk van de stickerrol geselecteerd en op de achterkant geplakt. Een paar boompjes eruit gesneden en wat nieuwe takjes vorm gegeven. Op de lijn komt de merknaam te staan. Deze heb ik samen met de tekst en stickers voor op de schuifluiken bij paardenpaardenstickers.nl besteld