Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Ik lees ook vol interesse mee en heb hetzelfde _Mar3. Wat doet ze dan wat zo logisch is dat het voor ieder paard en iedere eigenaar werkt?
myrthe_4 schreef:Ik heb een paar dagen geleden geprobeerd op de manier hoe Monty Roberts dit deed, dit hielp heel goed en hij stond er meteen op. Maar een paar uur later probeerde ik hem er nog een keer op te zetten en hij weigert het ook om maar een pas op de wagen te zetten!!
ingvdh schreef:Waar je bij andere trainers soms 3 man hulp nodig hebt leert Esther je het in je eentje op te lossen
Wat haar geheim is? Ze werkt vanuit duidelijkheid en rust. Ze zoekt uit waar het misgaat en helpt je vandaaruit verder.
Geen draaiende touwtjes en longeerlijnen.
Ze is heel duidelijk in wat er niet zo goed gaat en wel goed gaat. Vaak ligt het echt bij de eigenaar en niet bij het paard, die moet wel vaak het vertrouwen weer terugkrijgen. Je krijgt hele directe feedback.
Je bent een berg geld kwijt, maar je paard gaat wel weer in alle rust en vertrouwen de trailer op.
cijsalover schreef:Mer1980 schreef:https://estherdevries.com/
Top vrouw, nooit meer problemen, de meest gestoorde bokken krijgt ze erop.
Deze inderdaad. Elke euro 200% waard.
myrthe_4 schreef:c_alsemgeest schreef:Een prof inschakelen die je er mee helpt, je hebt veel goede mensen die helpen met laad problemen.
Ja dat is slim maar ik kan helaas niemand in de buurt vinden die dit doet, en die ik wel heb gevonden vragen vaak meer dan 200 euro per uur.
Bielsje schreef:Voor degenen waarbij ze niet kon helpen, het is no cure no pay toch?
LadyFiesta schreef:Juist een slechte ervaring met 2Moons, ik vind het trucjes met die lijnen en je leert niet duurzaam en no nonsense alleen te laden, althans, dat was toen zo en ik zie op de site ook weer meerdere mensen erbij en lijnen aan de zijkant.
cissy schreef:Cissy meldt zich.
Ook ik heb wel eens een paard gehad wat ik niet kon laden en een ander het wel lukte. Die van Daihyo bijvoorbeeld.
Ook heb ik paarden geladen die door Petra of Esther niet geladen konden worden.
Helaas lukt het niet altijd en er moet (in mijn ogen) ook een bepaalde chemie met het paard en de eigenaar zijn.
Soms is het koekie eitje en zo klaar en soms is het hard werken.
Gelukkig ook heel veel paarden (en Bokkers) wel met hun probleem kunnen helpen. Inmiddels zijn er zoveel trainers die kunnen helpen, maar vind maar eens een goede. Er zijn er ook zat die maar wat doen na 1 cursusje.
cobiie schreef:Bielsje schreef:Voor degenen waarbij ze niet kon helpen, het is no cure no pay toch?
No cure no pay was een aantal jaren geleden niet voor paarden waar Jazz bloed in zat. Hoe dat tegenwoordig zit, weet ik niet.
Een kennis had er een, ze heeft die ook gewoon geholpen, jaren later hebben ze er nog steeds plezier van.
xxx88 schreef:Ik begrijp het probleem met het zweten niet zo goed?
Mijn paarden staan 24u/24 buiten met 2 schuilstallen.
Ze staan nog redelijk dik in het haar en nu met het warmere weer zijn ze bijna dagelijks ook druipnat omdat ze regelmatig beginnen rennen en spelen.