pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:02

MARAAAA schreef:
5. ze is goedkoop

Goedkoop is duurkoop, en in het geval van levende wezens (waar routinematige zoals DA, TA, zadelpasser, ontworming, voer en onverwachte uitgaven) wil je dat risico niet lopen. Je moet geen pony willen kopen omdat ze toevallig goedkoop is, dat is ze waarschijnlijk niet voor niks.

Heb je naast de 1000 euro die je gespaard hebt, een spaarpot voor wanneer het paard iets gaat mankeren? En is het niet zonder om een paard te kopen waa je van weet dat het mogelijk nooit te rijden valt?

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:02

Ik snap dat je verliefd bent op de pony, ze ziet er ook erg leuk uit. Maar deze pony heeft veel pijn en problemen. De pijn krijg je waarschijnlijk nooit meer bij haar weg en dat betekent dat je niet op haar kunt rijden en nog erger: dat je haar moet laten inslapen.

Dan heb je enorm veel verdriet en ben je je spaargeld kwijt. Jouw droom pony komt nog wel voorbij en als je komende jaren goed je best doet om te sparen, dan kun je je droom pony uiteindelijk kopen!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:03

Storm schreef:
Dit was waarschijnlijk sarcastisch bedoelt.

Dat denk ik ook. Niet handig, gezien de leeftijd van ts.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:06

Dorien66 schreef:
Storm schreef:

Dat hoopte ik ook maar kon ik er niet echt uit opmaken. Laat staan dat ts, met haar onervarenheid, dat wel jan.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:16

Waarom ga je niet lekker mennen met je pony's, en blijf je nog even rijden op de manege of een verzorgpaard?

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 09:22

niks sarcastisch aan hoor en als ik niet met haar kan gaan rijden dan heb ik altijd nog een leuk wandelmaatje of een pony waarmee je vrijheidsdresuur kan doen veel mensen zien het niet maar er is zo veel meer dan rijden poetsen knuffelen wandelen mennen <3

Elisa2

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:24

Dat kun je toch al met de Shetlanders?

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf wel..en al helemaal niet als er geen budget aanwezig is voor medische begeleiding.

_Karlijn

MARAAAA schreef:
niks sarcastisch aan hoor en als ik niet met haar kan gaan rijden dan heb ik altijd nog een leuk wandelmaatje of een pony waarmee je vrijheidsdresuur kan doen veel mensen zien het niet maar er is zo veel meer dan rijden poetsen knuffelen wandelen mennen <3

Maar is dat waar je al je spaargeld aan wil uitgeven? + waarschijnlijk nog veel meer qua medische kosten?
In je beginpost zei je op zoek te zijn naar een rijpaard. Ik heb het idee dat je ietwat met een roze bril kijkt nu je een leuke pony op Marktpaats hebt gevonden binnen je budget. En met dat budget zijn gewoon geen gezonde paarden te vinden

marleen_88

MARAAAA schreef:

Dat kun je toch ook met je shetlanders doen?

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 09:26

jongens jullie gaan me echt haten nu maar heb toch een bod uitgebracht! nu wachten wat de eigenaar zegt en natuurlijk nog naar de dierenarts of het een verstandige keuse is

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:27

Ik hoop echt dat de eigenaar zo verstandig genoeg is om dit dier niet aan jou te verkopen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:28

En de dierenarts keurt een dier met spat af, ga ik vanuit.

Dus waarom een bod doen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:29

Het is geen fiets hè. Je brengt een bod pas uit na het kijken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:29

Dorien66 schreef:
Storm schreef:

Het was wel een soort van sarcastisch bedoeld.
Maar wat geeft het of dit meisje fantaseert over een pony.
Geen mens verkoopt een pony aan een 12 jarige.
En ze heeft haar ouders, tante en 2 oma's die haar begeleiden en verantwoordelijk zijn.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 09:31

thanks mika laat mij lekker door dromen en bemoei je met je eigen zaken ik heb genoeg evaring! hebben jullie me ooit zien rijden? dacht het al doei!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:33

Voor wat het waard is… ervaring is meer dan rijden op l-niveau. Naast ervaring in het rijden heb je ook nog ervaring in omgang, met verschillende soorten paarden, met medische aandoeningen, …
Het zijn mooie foto’s van het paard wat jij je droompaard noemt, maar het zijn ook maar momentopnamen (van goede momenten). Een paard kopen omdat deze jouw favo-kleur heeft, de juiste stokmaat en ze binnen budget valt, is geen goed idee. Ja, er zijn ook andere dingen dan rijden, zoals vrijheidsdressuur, maar de vraag is dan nog in hoeverre dat wel kan met haar medische achtergrond. En bovendien: het ziet er leuk uit, maar besef ook dat als je dit niet op de juiste manier aanpakt, je ook net bijkomende gedragsproblemen kan installeren.

Een paard met medische problemen levert vaak veel meer kopzorgen dan plezier op.
Spaar nog verder en koop dan een paardje waar je nog vele jaren plezier mee kan hebben.

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 09:36

een van mijn pony's is vroeger ook mishandeld. nooit wormenkuur gehad etc. dus met dieren met een achtergrond kan ik mee omgaan. en dus met hem met een medische achtergrond helemaal en mijn pony is ook kreupel en zou nooit op gereden kunnen worden (nu is hij te klein dus geen probleem haha) maar is hij toch beter gewordenn. met liefde en natuurlijk goede zorg kan je zoveel dingen waar maken in het leven!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:36

MARAAAA schreef:

O jawel hoor, zo heb ik er 3 rond lopen waar ik niets mee kan. Het gaat mij er meer om dat je gewoon nog te jong en onervaren bent voor deze pony met een rugzakje. Je ziet het als bemoeien maar je kunt er ook je voordeel mee doen om de tips van meer ervaren mensen aan te nemen. Hopelijk is de verkoper verstandiger dan jij.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:37

Heb je er al over nagedacht dat deze pony pijn heeft? Om dat op te lossen heb je veel geld nodig voor de dierenarts, daarom is ze nu ook zo goedkoop. Wanneer je niet genoeg geld hebt voor de dierenarts heeft je pony dus pijn en moet je hem laten inslapen.

Dit is geen simpele verwaarlozing of mishandeling, deze pony is kapot van binnen en dat is niet op te lossen met veel liefde.

Dat staat helemaal los van ervaring hebben.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:48

Ik was ouder dan jij toen ik mijn eerste paard kreeg. Ook eentje met wellicht medische problemen en gedragsproblemen. Hoe graag ik hem ook had, hij is na korte tijd weer verkocht en nadien wellicht ingeslapen owv zijn gedrag. Daar heb ik veel verdriet van gehad, maar ik heb er ook uit geleerd om mijn zoektocht naar een andere pony grondiger te doen.
Ga eerst kijken bij het paard, liefst meerdere keren om te kijken of jullie in het echt (niet op foto) ook een klik hebben.

Het ene paard met een rugzak is het andere niet. Net als mensen kunnen paarden op gelijkaardige omstandigheden heel anders reageren. Hetzelfde geldt voor medische problemen: het ene probleem is het andere niet en hetgeen nodig is, kan dus erg verschillen. Ook de toekomst kan er heel anders uitzien met de ene dan met de andere aandoening.

Mijn pony heeft een medische aandoening gehad waarvan ook een ervaren dierenarts moest toegeven er geen ervaring mee te hebben. Hij heeft ook alle liefdevolle zorg gekregen die hij nodig had, maar genezen is hij allesbehalve…. (Om dan nog maar te zwijgen over de kosten van DA etc)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:49

dit is toch gewoon een trol account..iemand die last heeft van verveling.

En is het wel echt, ik heb op een paard dat in de verkoop stond ook biedingen gehad van penny's.
Daar doe je gewoon niks mee. Want je mag niet verkopen aan een minderjarige.

En neem aan dat haar ouders meer verstand hebben dan een poffertje en de pony echt niet gaan halen of laten komen.

Ts droom lekker verder en pak de nintendo als je je verveelt.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:50

Dit hele account en topic zijn een grap toch hoop ik? Ik mag hopen dat er een 30 jarige man achter het scherm zit die wat aan het trollen is. Wat betreft de eigenaar van die zwarte pony, die zou beter zijn dier laten hemelen. Want die komt zo de handel in. Arm dier.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:51

Als alle paardenmensen (met levenslange ervaring en meerdere eigen paarden) in dit topic zeggen 'doe het niet'. Dan zeggen ze dat niet omdat ze jou deze pony niet gunnen.
Dat zeggen ze omdat ze je een goede pony gunnen. En geen kapotte pony.

Kijk, paarden kunnen niet praten. Dus ze moeten hun baasjes op een andere manier vertellen dat ze pijn hebben. Dat gebeurd door bijvoorbeeld te bokken en te steigeren als ze bereden worden. Of ze lopen kreupel. Of ze gaan bijten.

Deze pony haar benen zijn kapot, hoeveel liefde je de pony ook geeft, haar benen worden niet beter, alleen maar slechter. En daardoor zal haar gedrag ook slechter worden. Uiteindelijk worden 'kapotte' paarden met veel pijn, levensgevaarlijk als ze in handen komen van meisjes zonder, of met te weinig, ervaring.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:54

MARAAAA schreef:
jongens jullie gaan me echt haten nu maar heb toch een bod uitgebracht! nu wachten wat de eigenaar zegt en natuurlijk nog naar de dierenarts of het een verstandige keuse is

We hebben hier duidelijk te maken met iemand die zuch verveelt of een pennymeisje met te veel fantasie. Er is namelijk helemaak geen bod gedaan op de pony.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:57

Jongens we zijn allemaal jong geweest, het mag wel wat liever naar TS toe.