Schrik dat paard te klein zal blijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

macaromich

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:56

Ja het is een gok of ze groot genoeg worden…

Hij is nog niet van mij, maar dat zit er zeker aan te komen. Ik ben zelfs bij zijn geboorte geweest. Sindsdien gaat er geen week voorbij dat ik hem niet zie. Dat schept toch een speciale band.

Zijn mama is zoals ik zei ongeveer 150cm. Daar rijd ik al jaren op. Ik ben 178cm. Misstaat niet, zeker omdat ze ook wat breder gebouwd is. Het is voor mij dus geen echte dealbreaker, maar ik zou het wel fijn vinden als hij wat meer maat heeft dan haar. Hetgeen waar ik bang voor ben is dat hij 150 blijft en slungelig, dan zou ik mij misschien toch te zwaar/groot voelen. Heel zwaar werk zou hij bij mij niet moeten verrichten, enkel recreatief.

De eerste foto is van toen hij 14 maanden was. Ik vond hem daar (voor zijn leeftijd) best al “af”. Nu is hij weer ietsje slungeliger en overbouwd. De tweede foto is van gisteren. Daar hebben wij voor het eerst geprobeerd een longeersingel om te doen, te kijken hoe hij op iets om zijn buik reageert. Vond hij prima :P

Afbeelding
Afbeelding

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 10:59

macaromich schreef:
Ja het is een gok of ze groot genoeg worden…

Hij is nog niet van mij, maar dat zit er zeker aan te komen. Ik ben zelfs bij zijn geboorte geweest. Sindsdien gaat er geen week voorbij dat ik hem niet zie. Dat schept toch een speciale band.

Zijn mama is zoals ik zei ongeveer 150cm. Daar rijd ik al jaren op. Ik ben 178cm. Misstaat niet, zeker omdat ze ook wat breder gebouwd is. Het is voor mij dus geen echte dealbreaker, maar ik zou het wel fijn vinden als hij wat meer maat heeft dan haar. Hetgeen waar ik bang voor ben is dat hij 150 blijft en slungelig, dan zou ik mij misschien toch te zwaar/groot voelen. Heel zwaar werk zou hij bij mij niet moeten verrichten, enkel recreatief.

De eerste foto is van toen hij 14 maanden was. Ik vond hem daar (voor zijn leeftijd) best al “af”. Nu is hij weer ietsje slungeliger en overbouwd. De tweede foto is van gisteren. Daar hebben wij voor het eerst geprobeerd een longeersingel om te doen, te kijken hoe hij op iets om zijn buik reageert. Vond hij prima :P

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Deze lijkt inderdaad al vrij 'af' voor zijn leeftijd. Ziet er super leuk paard uit! :j

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 11:00

Hier een foto van Aline, dan hebben jullie een idee, ik vind haar zelf nog heel erg baby.

Afbeelding

Sherivey

Re: Schrik dat paard te klein zal blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 11:36

Die is ook nog flink overbouwd zo te zien. Ga er vanuit dat die nog wel een stukkiede hoogte in gaat.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 08:23

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn merrietje van bijna 3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:10

Dat lijkt wel een mini Fjordje. :+

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:12

Ze is welgemeten op 134 cm haha. Ik hoop dat ze nog ineens een spurt krijgt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:21

Anomien schreef:
PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]

Deze is beter denk ik. Hier was ik wel nog wat zwaarder zelf.
Ik ben voor hem gaan afvallen.

Oh verrek.. werkt dat zo motiverend ja?
Ik ga op zoek naar een C-pony. :+

Bij mij wel. Ik ben 10 kilo afgevallen omdat ik niet boven de 15 % lichaamsgewicht wilde zitten.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:53

PaulSimonFan schreef:
[ Afbeelding ]

Deze is beter denk ik. Hier was ik wel nog wat zwaarder zelf.
Ik ben voor hem gaan afvallen.

Lieser schreef:
Anomien schreef:
Oh verrek.. werkt dat zo motiverend ja?
Ik ga op zoek naar een C-pony. :+

Bij mij wel. Ik ben 10 kilo afgevallen omdat ik niet boven de 15 % lichaamsgewicht wilde zitten.

En dat is niet makkelijk!! Dus top! _/-\o_ *\o/*

Hier net zo *D Kost wel moeite nu om van t snaaien af te blijven :Y)