Poosje terug op paard van stalgenoot gezeten (over de 1,70) en echt eraf gestort met afstappen omdat ik het verkeerd inschatte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SandraWierda schreef:Freyr schreef:Ik houd van pony's![]()
Een zadel blijft trouwens wel een zoektocht :S Iemand nog tips voor korte veelzijdigheidszadels en een zadelpasser in regio Noord-Holland?
Mijn haflingertje met haar 1.37m en hele korte rug is en blijft ook lastig met tuig. Ik heb een Massimo trail zadel 17,5inch met hele korte kussens, ook een Massimo dressuur zadel 17,5inch met korte kussens en nu net voor het ontspannen buitenrijden een Silverado kurz western zadel gekocht 14,5inch. Onder de Engelse zadels heb ik cob (Lemieux S/M) maat dekjes, want full wordt te lang dan krijg ik er geen singel meer aan. En bij mijn western zadel nu een hele korte Werner Christ pad en ik overweeg een Kifra pad te kopen en die dan korter te laten maken voor een leuk kleurtje![]()
Maar niets is standaard met zo’n klein kort ding, alles is een uitdaging
[ Afbeelding ]
Amber_anne schreef:Zadel is hier ook een probleem. Niet omdat ze te lang zijn maar omdat pony zo snel schommelt in gewicht. Ik had een zadel wat perfect lag afgelopen zomer en die is nu veel te ruim.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ben aan het denken over een zadel waar de boom maat elk halfjaar versteld kan worden. Iemand daar ervaring mee?
Amber_anne schreef:Zadel is hier ook een probleem. Niet omdat ze te lang zijn maar omdat pony zo snel schommelt in gewicht. Ik had een zadel wat perfect lag afgelopen zomer en die is nu veel te ruim.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ben aan het denken over een zadel waar de boom maat elk halfjaar versteld kan worden. Iemand daar ervaring mee?