Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:29

Oh ik vind het lage op en afstappen ook ideaal.

Poosje terug op paard van stalgenoot gezeten (over de 1,70) en echt eraf gestort met afstappen omdat ik het verkeerd inschatte :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:35

Zadel is hier ook een probleem. Niet omdat ze te lang zijn maar omdat pony zo snel schommelt in gewicht. Ik had een zadel wat perfect lag afgelopen zomer en die is nu veel te ruim.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ben aan het denken over een zadel waar de boom maat elk halfjaar versteld kan worden. Iemand daar ervaring mee?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 14:36

SandraWierda schreef:
Freyr schreef:
Ik houd van pony's :D
Een zadel blijft trouwens wel een zoektocht :S Iemand nog tips voor korte veelzijdigheidszadels en een zadelpasser in regio Noord-Holland?

Mijn haflingertje met haar 1.37m en hele korte rug is en blijft ook lastig met tuig. Ik heb een Massimo trail zadel 17,5inch met hele korte kussens, ook een Massimo dressuur zadel 17,5inch met korte kussens en nu net voor het ontspannen buitenrijden een Silverado kurz western zadel gekocht 14,5inch. Onder de Engelse zadels heb ik cob (Lemieux S/M) maat dekjes, want full wordt te lang dan krijg ik er geen singel meer aan. En bij mijn western zadel nu een hele korte Werner Christ pad en ik overweeg een Kifra pad te kopen en die dan korter te laten maken voor een leuk kleurtje :D

Maar niets is standaard met zo’n klein kort ding, alles is een uitdaging _/-\o_

[ Afbeelding ]

Mijn mix arab is ook kort en rondgeribt wij hebben destijds ook voor Massimo gekozen ofja dat paste gwn vrij snel en goed. De mevrouw toen was ook een Nederlandse maar ze doet nu andere merken dacht ik

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 14:56

Amber_anne schreef:
Zadel is hier ook een probleem. Niet omdat ze te lang zijn maar omdat pony zo snel schommelt in gewicht. Ik had een zadel wat perfect lag afgelopen zomer en die is nu veel te ruim.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ben aan het denken over een zadel waar de boom maat elk halfjaar versteld kan worden. Iemand daar ervaring mee?

Ja ik zou niet anders meer willen. Er zijn zoveel merken tegenwoordig met een verwisselbare boom dat het bijna zonde is om dat niet te doen. Ben zelf uitgekomen op Ikonic. Echt hele fijne zadels en veel opties om te kiezen ook tegenwoordig voor pony's zoals kortere zweetbladen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:03

Is het ook makkelijk te wisselen? Ik vind het zonde om elke keer bijvoorbeeld een zadelmaker te bellen
Maar het moet ook maar vaker aangepast kunnen worden zonder dat de kwaliteit achteruit gaat

Ik heb nu een hele fijne anatomica, iets vergelijkbaars als dat is wel fijn. Ik ga de ikonic eens opzoeken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:07

Op mijn foto's hierboven ligt ook massimo.
Maar voor mijn merrie heb ik sinds kort een gfs cob.
Ook omdat daar het kopijzer verwisselt kan worden

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:07

Afbeelding
Wat leuk hier! Ik heb een fjord!
Laatst bijgewerkt door L_iek op 13-02-25 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:08

Hier ook een volwassen pony-ruiter :)

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:09

@Amber_anne Geen idee hoe makkelijk dat gaat bij Ikonic eigenlijk, volgens mij is het een kwestie van een speciaal sleuteltje en dan kun je het vervangen. Heb het altijd door de zadelmaker laten doen sinds ik het zadel heb en dat was zo gepiept. In mijn vorige zadel heb ik het wel eens zelf gedaan. Dat was een Arena uit de Wintec fabriek. Bij Wintec (/Arena/Bates) vond ik het vrij eenvoudig. Het is even priegelen de eerste keer, maar het is vrij gemakkelijk te doen. Vaak is het een kwestie van het leer opzij schuiven, twee schroeven losmaken en het kopijer eruit schuiven.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:14

Lieser schreef:
Hier een Freiberger merrie die me verkocht was als paard, maar bij de officiële meting 1m56 bleek te zijn.
Met een ego van minstens 1m80 trouwens _/-\o_

Het is ook een paard, die 0,9 cm te klein maakt niks uit. Het gaat om het ras, verleden, stamboek etc.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:24

Ik heb een Wintec Endurance op mijn jonkie liggen.
Boom verwissel ik gewoon zelf indien nodig.

Op de ander ligt een Massimo Trail, die moet wel door een zadelpasser versteld worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:25

Amber_anne schreef:

Hier indd verwisselbaar en dat is ook al nodig geweest.
Ik heb en torrowgood t8 17 inch dressuur erop liggen.
Elk half jaar komt de zadelpasser om te checken en waar nodig is aan te passen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:29

Hier idd ook verwisselbaar kopijzer. Maar daarnaast ook een prolite pad zodat ik kleine veranderingen gewoon daarmee op kan vangen ipv wisselen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:32

Hier ook een flink gezocht naar zadels.

Nu heb ik twee c ponies. Dus ik zit vast aan 16inch. Gelukkig pas ik daar nog in.

Heb een prestige lucky en een stubben Juventus meen ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met mijn ruin maar die is helaas met pensioen.
Afbeelding

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-25 16:06

L_iek schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe schattig is die :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:29

Ik ben ook van de pony's!
Heb 2 haflingers.
Paarden vond ik altijd maar eng. Tegenwoordig stap ik wel op alles en ook met grondwerk maakt het me niks meer uit.
Maar 12 jaar geleden toen ik op zoek ging was ik wel echt op zoek naar pony's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:42

Wij hebben sinds oktober ook een Haflinger. Hij is wel 1.58. Telt dat nog als pony? Officieel natuurlijk niet maar hij is toch echt een stuk kleiner als onze kwpn'er. En hij heeft een extra kort zadel nodig ivm rug. Hij is vooral voor onze dochter maar ik rij er gemiddeld eens per week ook op.

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:18

Idifix schreef:
L_iek schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe schattig is die :)

Dank je. Dit is wel waar het vaak op mis gaat. Hij ziet er heeeeel lief uit maar het is een ondeugende draak :')

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:29

Hier ook 2 pony's!
Een lieve haflinger x fries merrie genaamd Logi van 1.45m :)
en Goofy een tinker x fries, hij is nu nog 1,55 M maar ik hoop dat hij nog wel ietsje gaat groeien!

logi
Afbeelding
Goofy
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:33

Ik heb een redelijk kort springzadel, een HDR. Hij is in ieder geval korter dan het dressuurzadel dat ik had, en die was 46cm lang.

Nu heeft mijn Baron niet zo'n extreem korte rug gelukkig. Al leek dat als jaarling zijnde wel te zijn, hij is gelukkig wat gegroeid in de lengte.

Als jaarling heel compact
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:34

Tja... ik heb een Pretletter telt dat ook _O-

Mando wordt over 2 weken 23.
We doen wat bejaarden gym en hebben lol met mijn knol.

Afbeelding
Afbeelding

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:29

Voor mij ook alleen maar pony's.

Lodewijk was echt mijn grootste vriendje <3
Afbeelding
Kon lezen en schrijven met die pony, verschrikkelijke etter maar ik mis hem nog iedere dag.

Lo was 1.35m, wel echt en buffel ook al zag je dat niet altijd direct. Nooit gekocht met de bedoeling om te gaan rijden maar wel geëindigd als de fijnste rijpony ooit.
Na hem wilde ik toch wel iets groters, ik ben 1.83m en hoewel ik niet zoveel geef om een mooi plaatje en gewicht en gevoel veel belangrijker vind was het natuurlijk nooit de bedoeling om een C pony te kopen om op te rijden. Maar boven de 1.55 is voor mij gewoon te groot ivm fysieke beperking, liefst onder de 1.50 (plus dat pony's gewoon veel leuker zijn natuurlijk). Ik wilde het liefst een grote D pony, ben geen fanatieke ruiter en sta er meer naast dan dat ik erop zit dus dan vind ik een handzaam maatje ook veel fijner.
Dus natuurlijk is het weer een Ctje geworden, in eerste instantie dacht ik dat ze op het randje van C/D zou zitten maar toen we haar gingen opmeten bleek ze nog kleiner dan Lo ook, 1.33m :') .

Maar Raven toont ook vrij groot, echt het massieve cob type tinker (maar helaas zonder sokken ivm cpl).
Afbeelding

Pas als ze naast een echt paard staat is ze ineens wel echt heel klein, en vallen haar korte beentjes op, ze heeft gewoon een D pony lichaam met B pony beentjes :')
Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:39

Hallo!
Ik heb ook een pony, een E-pony van 155. Dus hij mag er nog net bij :P. Navaro (PRE-kruising van 6 jaar) is sinds augustus van mij, en we zijn rustig aan elkaar aan het wennen en net weer begonnen met rijden. Hij is beleerd, maar is een erg spiegelend paard en ik heb door een val angst opgelopen, dus we pakken het rustig aan met aan de longe rijden op het moment.

Ik heb altijd het liefst E-pony's of kleine paarden gereden. Ben zelf ook niet zo groot en ik houd van compact.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Century op 13-02-25 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mel80life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:39

Ook een pony-fan hier! Haflinger x Lusitano kruising van 1.49cm waar ik met mijn 1.76 ook nog gewoon op pas..
Afbeelding

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 19:43

Ik ben in het verkeerde lichaam geboren; veel te lang en te zwaar voor mijn grote zwakte; PONIES! Ik heb altijd paarden gehad, maar sinds 10 jaar alleen nog ponies; ik vind ze gewoon echt leuker. Ik heb er nu 5 staan variërend van 1.24 tot 1.49. Ik kan er zelf dus niet mee rijden, dus daar komen andere (kleine) dames om de hoek, maar heb er ontzettend veel plezier van! Mee op concours en groomen is ook heel leuk!