Wat is het beste voor mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 11:02

Suzanne F. schreef:
Ja ik zou ook shetje doen inderdaad. Mag dat wel van je ouders?

Dit is dus helaas ook geen optie. Ik mag er zelf geen ander paard bij nemen. Voor meer info hierover stuur me even een prive bericht.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:05

Wat zonde als je wel mooi de ruimte hebt aan huis, er dan toch geen paard te kunnen houden.
Een pensionstalling is waarschijnlijk een stuk duurder. En je moet er telkens heen.
Een gezelschapspony in bruikleen, zou dat geen goed idee zijn?
Van mensen die voor onbepaalde tijd een plek zoeken voor de oude bixi pony waar de kinderen uitgegroeid zijn, zoiets. Zonder dat ze zelf op bezoek willen komen.
Dan voelt het al gauw natuurlijk, en niet als van een ander. En de huiseigenaren hebben geen volk op het erf. En je paard is happy en jij ook.

Misschien kan je ook in de buurt eens rondkijken. Wie weet staat er ergens een ander paard alleen en mag je die van jou daar dan bij zetten.
Je kan het soms goed treffen met andere paarden eigenaren in de buurt die wel willen meedenken.
In elk geval sterkte met de situatie, ik begrijp uit je post dat je het paard graag wil houden, dus ik hoop dat je dat lukt!
Een geschikte plek is inderdaad een plek die het paard deelt met tenminste 1 ander paard.

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 11:15

Marigold schreef:
Wat zonde als je wel mooi de ruimte hebt aan huis, er dan toch geen paard te kunnen houden.
Een pensionstalling is waarschijnlijk een stuk duurder. En je moet er telkens heen.
Een gezelschapspony in bruikleen, zou dat geen goed idee zijn?
Van mensen die voor onbepaalde tijd een plek zoeken voor de oude bixi pony waar de kinderen uitgegroeid zijn, zoiets. Zonder dat ze zelf op bezoek willen komen.
Dan voelt het al gauw natuurlijk, en niet als van een ander. En de huiseigenaren hebben geen volk op het erf. En je paard is happy en jij ook.

Misschien kan je ook in de buurt eens rondkijken. Wie weet staat er ergens een ander paard alleen en mag je die van jou daar dan bij zetten.
Je kan het soms goed treffen met andere paarden eigenaren in de buurt die wel willen meedenken.
In elk geval sterkte met de situatie, ik begrijp uit je post dat je het paard graag wil houden, dus ik hoop dat je dat lukt!
Een geschikte plek is inderdaad een plek die het paard deelt met tenminste 1 ander paard.

Dankjewel voor het meedenken. Als het bij de pensionstalling niks word, zal dit denk ik de beste optie zijn. En ik ga er inderdaad echt alles aan doen om mijn paard te kunnen houden, ze is echt mijn beste vriendinnetje en de klik die ik met haar heb, heb ik in mijn 9 jaar tussen de paarden nog nooit zo gevoeld :)

dioni

Re: Wat is het beste voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:19

Heb je familie met affiniteit met paarden? Nichtjes die het leuk vinden met een Shetje te tutten? Misschien haalt dat je ouders over om er toch een pony bij te doen zonder dat er vreemden komen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:30

Als je een eigen weidemaatje erbij neemt komen er toch geen vreemden op het terrein. In geval van een pensionpony zou dat wel zo zijn en ik snap dat de terreineigenaren\ouders van ts dat niet willen. Een pensionstalling is tegenwoordig vaak heel duur en dan nog niet eens naar je zin of geschikt voor jouw paard. Ga maar eens rondkijken. In de positie van ts lijkt me echt de beste oplossing om er een simpel gezelschapsShetje bij te nemen, gewoon kopen, die hoeven niet duur te zijn en waar plaats is voor 1 paard kan zo'n kleintje er toch wel bij lijkt me.Vertel dat maar aan je ouders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:41

Wat rot dat ze hun eerder gemaakte afspraken niet nakomen.
Maar ik vind het wel echt goed van jou dat je een oplossing zoekt!

Hebben ze een duidelijke reden waarom er geen pony bij mag?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:57

anjali schreef:
Als je een eigen weidemaatje erbij neemt komen er toch geen vreemden op het terrein. In geval van een pensionpony zou dat wel zo zijn en ik snap dat de terreineigenaren\ouders van ts dat niet willen. Een pensionstalling is tegenwoordig vaak heel duur en dan nog niet eens naar je zin of geschikt voor jouw paard. Ga maar eens rondkijken. In de positie van ts lijkt me echt de beste oplossing om er een simpel gezelschapsShetje bij te nemen, gewoon kopen, die hoeven niet duur te zijn en waar plaats is voor 1 paard kan zo'n kleintje er toch wel bij lijkt me.Vertel dat maar aan je ouders.

TS geeft aan dat haar ouders dat niet willen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:08

Dan maar op zoek naar een pensionstalling, als je ouders thuis geen mogelijkheden geven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:26

Op een pensionstalling staan paarden vaak apart ipv samen. De weinige waar ze samen in kudde buiten komen staan vaak ook al vol.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:29

Art_Ificious schreef:
Op een pensionstalling staan paarden vaak apart ipv samen. De weinige waar ze samen in kudde buiten komen staan vaak ook al vol.

Gelukkig niet mijn ervaring

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 13:06

DuoPenotti schreef:
Art_Ificious schreef:

Gelukkig niet mijn ervaring

Ze hebben meestal wel elk een eigen box maar staan als ze naar buiten gaan dan in groepen of groepjes- je kunt ook niet alle paarden zomaar bij elkaar gooien want ze verdragen elkaar niet altijd allemaal. Pensionstalling heeft weer zijn eigen problemen .Daar is op Bokt al heel vaak over gepost!

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 14:50

Je zou ook een pensioenplekje kunnen aanbieden voor een ouder of geblesseerd paard. Dat zij wel de kosten dragen en jij de zorg op je neemt. En alleen op afspraak (samen met jou) langs te komen?
Ik ben laatst bij zo een plekje wezen kijken en daar was best wat animo voor.

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 10:39

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor alle berichtjes en het meedenken. Ik ben gisteren bij een pensionstal in gesprek gegaan. Eigenlijk namen ze in eerste instantie geen nieuwe pensionklanten aan, maar de eigenaar vond mijn situatie ook erg lastig en heeft daarom toch besloten om een plekje in de kudde voor ons vrij te maken. Ik ben daar echt enorm dankbaar voor. Mijn paard komt nu 24/7 buiten te staan, met een fijne grote kudde om haar heen. Ik ben enorm opgelucht in blij, en ik hoop mijn paard over 2 weken te verhuizen. Ik ga dit thuis dus ook niet overleggen, omdat ik weet dat er dan alleen maar meer drama komt. De dag van de verhuizen ga ik het thuis even kort toelichten, en dat is het. Helaas kan het gewoon niet op een andere manier. Het is nou eenmaal mijn paard, en ik wil gewoon het beste voor haar.

Groetjes,
Angel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:41

Ik vind dat je het goed opgelost hebt. :j
Klinkt als een fijne stal!

angellover60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-25 10:43

Bellatrix schreef:
Ik vind dat je het goed opgelost hebt. :j
Klinkt als een fijne stal!

Dankjewel :) Het is ook echt een hele fijne plek, ik had het niet beter kunnen wensen voor m'n beestje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:47

En dit was dichtbij ook toch? Dat is ook erg fijn!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:51

Vind het knap van je dat je voor je paard kiest terwijl je weet dat er gedoe thuis om komt. Wat een goed baasje ben jij zeg!

En fijn dat er ook een plekje vrij word gemaakt.

Succes met de verhuizing.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 11:02

DuoPenotti schreef:
Vind het knap van je dat je voor je paard kiest terwijl je weet dat er gedoe thuis om komt. Wat een goed baasje ben jij zeg!

En fijn dat er ook een plekje vrij word gemaakt.

Succes met de verhuizing.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Echt heel goed gehandeld ts

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:16

DP heeft het mooi verwoord :j
+:)+ voor ts .

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:28

angellover60 schreef:
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor alle berichtjes en het meedenken. Ik ben gisteren bij een pensionstal in gesprek gegaan. Eigenlijk namen ze in eerste instantie geen nieuwe pensionklanten aan, maar de eigenaar vond mijn situatie ook erg lastig en heeft daarom toch besloten om een plekje in de kudde voor ons vrij te maken. Ik ben daar echt enorm dankbaar voor. Mijn paard komt nu 24/7 buiten te staan, met een fijne grote kudde om haar heen. Ik ben enorm opgelucht in blij, en ik hoop mijn paard over 2 weken te verhuizen. Ik ga dit thuis dus ook niet overleggen, omdat ik weet dat er dan alleen maar meer drama komt. De dag van de verhuizen ga ik het thuis even kort toelichten, en dat is het. Helaas kan het gewoon niet op een andere manier. Het is nou eenmaal mijn paard, en ik wil gewoon het beste voor haar.

Groetjes,
Angel

Heel goed van je, sterk! +:)+
Het zal over 2 weken best thuis wat 'discussie' opleveren maar je paard heeft een eigenaar die kennis van paarden heeft. Gebruik die kennis maar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:38

Ik hoop dat je er niet teveel gedonder door krijgt. Zonder er meer info bij te hebben blijft het natuurlijk een beetje vaag allemaal (in je openings post zeg je dat de schenker niet wil dat je het paard verplaatst maar nu doe je het alsnog). Goed dat jij je zo inzet voor je paard in elk geval.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:44

Ik verwacht veel drama over 2 weken. Je doet iets zonder dat je ouders dit weten. Je mag dan zelf wel vinden dat het paard van jou is, maar houd er rekening mee dat er veel drama kan zijn als je haar wilt weghalen. En dan ook het drama dat de pensionstal geld wil ook al kom je niet opdagen met het paard.
Misschien toch beter om nu al te melden wat je van plan bent en het ‘eigendom’ even goed en duidelijk te bespreken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 12:56

opisop_shop schreef:
Ik hoop dat je er niet teveel gedonder door krijgt. Zonder er meer info bij te hebben blijft het natuurlijk een beetje vaag allemaal (in je openings post zeg je dat de schenker niet wil dat je het paard verplaatst maar nu doe je het alsnog). Goed dat jij je zo inzet voor je paard in elk geval.

Heel eerlijk: als je echt het beste voor je paard wil, had je het teruggestuurd naar degene die het je gegeven heeft. Maar ja, ik snap dat je je paard niet zomaar wil opgeven.

Wie gaat de rekening van het pension betalen? (Hoef je ons op Bokt niet te zeggen) Ik kan me voorstellen dat je ouders er niet op zitten te wachten maandelijks plusminus 250-400 euro te betalen, en stel jij betaalt... je bent jong, hoort te sparen voor studie en kosten eromheen en voor als je zelfstandig gaat wonen... In het beste geval schrikken je ouders van de rekening, en regelen ze een tweede paard/shet, en kan je paard weer terug bij jullie komen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:10

Profiel eergisteren aangemaakt, enkel voor dit? Lijkt me echt een topic om aandacht te zoeken.

Dit verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar. Voor iemand dat 'meerderjarig' en volwassen zou horen te zijn, merk ik weinig respect naar haar ouders toe en ook in een topic info geheim houden? Wat is er geheim, ofwel is het dier van TS en draagt ze er de volledige verantwoordelijkheid over en had ze na 1 maand dus al zelf een pension kunnen overwegen, als het haar dan werkelijk zo nauw aan het hart lag. NU veel drama, maar eigenlijk dus over iets dat ze op voorhand al wist.

Ook bizar hoe ze over haar eigen ouders praat. Ofwel is de eigendom van hen en effectief bepalen ze dan wie er op het erf komt, is het een huurpand dan zijn ook zij het die beslissen wie op het erf komt (een verhuurder heeft daar geen zeggenschap over, tenzij hij kan aantonen dat er verdachte handelingen in en om zijn eigendom zouden plaatsvinden)
Als de ouders eerst beloofd hadden dat er een pony bij kwam, hoe komt dat dit dan niet gebeurd is? Mss merken ze dat 1 paard al te moeilijk is voor TS. Staat TS effectief volledig in voor de kosten? Want je kan dan wel meerderjarig zijn, ze woont nog wel thuis en bij aanvang koos ze dan toch voor deze manier van houden (het paard had, als ze andere paarden/gezelschap zo belangrijk vond, ook eerst op een pension kunnen zetten, tot er een tweede paard was en dan pas aan huis gaan staan).

Verder volg ik ook Suzanne F, je bent nu wel een contract aangegaan met de pensionstal. Daarin verzaken kan ook kosten met zich meebrengen. En dan is het effectief te hopen dat het paard op jouw naam staat en niet op die van je ouders. In dat laatste geval zou je dubbel in fout zijn.

Dus als TS raad nodig heeft, dan zal het toch wel een stamp onder haar kont zijn om haar verantwoordelijkheid onder ogen te zien. Is het effectief volledig haar paard, dan kan ze gewoon transparant zijn naar haar ouders (of naar elke partij waar het dier zou gestald staan, nu of in de toekomst), dat is namelijk gewoon respectvol. En in dat geval kan ze doen wat ze wilt.
Is het dier niet van haar, dan zal ze zich moeten neerleggen bij de situatie. Een paard alleen houden is zielig, maar helaas zo staan er heel veel paarden. Als jij niet de eigenaar bent, kan je daar ook weinig aan veranderen. Zeker niet als het dier verder prima verzorgd wordt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 13:46

Een extra pensionpaard erbij kan gezien worden als onderverhuur en een verhuurder mag wel degelijk onderverhuur verbieden.

Dus een verhuurder heeft wel degelijk iets te zeggen over wie of wat op zijn verhuurd erf leeft/woont/rondloopt/handelt.