Suzanne F. schreef:Ja ik zou ook shetje doen inderdaad. Mag dat wel van je ouders?
Dit is dus helaas ook geen optie. Ik mag er zelf geen ander paard bij nemen. Voor meer info hierover stuur me even een prive bericht.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:Wat zonde als je wel mooi de ruimte hebt aan huis, er dan toch geen paard te kunnen houden.
Een pensionstalling is waarschijnlijk een stuk duurder. En je moet er telkens heen.
Een gezelschapspony in bruikleen, zou dat geen goed idee zijn?
Van mensen die voor onbepaalde tijd een plek zoeken voor de oude bixi pony waar de kinderen uitgegroeid zijn, zoiets. Zonder dat ze zelf op bezoek willen komen.
Dan voelt het al gauw natuurlijk, en niet als van een ander. En de huiseigenaren hebben geen volk op het erf. En je paard is happy en jij ook.
Misschien kan je ook in de buurt eens rondkijken. Wie weet staat er ergens een ander paard alleen en mag je die van jou daar dan bij zetten.
Je kan het soms goed treffen met andere paarden eigenaren in de buurt die wel willen meedenken.
In elk geval sterkte met de situatie, ik begrijp uit je post dat je het paard graag wil houden, dus ik hoop dat je dat lukt!
Een geschikte plek is inderdaad een plek die het paard deelt met tenminste 1 ander paard.
anjali schreef:Als je een eigen weidemaatje erbij neemt komen er toch geen vreemden op het terrein. In geval van een pensionpony zou dat wel zo zijn en ik snap dat de terreineigenaren\ouders van ts dat niet willen. Een pensionstalling is tegenwoordig vaak heel duur en dan nog niet eens naar je zin of geschikt voor jouw paard. Ga maar eens rondkijken. In de positie van ts lijkt me echt de beste oplossing om er een simpel gezelschapsShetje bij te nemen, gewoon kopen, die hoeven niet duur te zijn en waar plaats is voor 1 paard kan zo'n kleintje er toch wel bij lijkt me.Vertel dat maar aan je ouders.
DuoPenotti schreef:Art_Ificious schreef:Op een pensionstalling staan paarden vaak apart ipv samen. De weinige waar ze samen in kudde buiten komen staan vaak ook al vol.
Gelukkig niet mijn ervaring
angellover60 schreef:Hoi allemaal,
Allereerst bedankt voor alle berichtjes en het meedenken. Ik ben gisteren bij een pensionstal in gesprek gegaan. Eigenlijk namen ze in eerste instantie geen nieuwe pensionklanten aan, maar de eigenaar vond mijn situatie ook erg lastig en heeft daarom toch besloten om een plekje in de kudde voor ons vrij te maken. Ik ben daar echt enorm dankbaar voor. Mijn paard komt nu 24/7 buiten te staan, met een fijne grote kudde om haar heen. Ik ben enorm opgelucht in blij, en ik hoop mijn paard over 2 weken te verhuizen. Ik ga dit thuis dus ook niet overleggen, omdat ik weet dat er dan alleen maar meer drama komt. De dag van de verhuizen ga ik het thuis even kort toelichten, en dat is het. Helaas kan het gewoon niet op een andere manier. Het is nou eenmaal mijn paard, en ik wil gewoon het beste voor haar.
Groetjes,
Angel
opisop_shop schreef:Ik hoop dat je er niet teveel gedonder door krijgt. Zonder er meer info bij te hebben blijft het natuurlijk een beetje vaag allemaal (in je openings post zeg je dat de schenker niet wil dat je het paard verplaatst maar nu doe je het alsnog). Goed dat jij je zo inzet voor je paard in elk geval.