Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Als het puur voor op straat is, zou je ook nog kunnen overwegen om bijvoorbeeld naar de floating boots met de hardere zolen te kijken (als floating boots passen natuurlijk, er zijn meer merken met zoiets). Die slijten minder hard, maar zijn minder geschikt voor onze typische bos modder paden
DubbelFun schreef:@sentir: mbt zooltjes. Ik heb de officiële zooltjes geprobeerd, maar die werden erg snel plat of gingen kapot.
Tegenwoordig snij ik ze zelf uit een oude vilten zadelpad van 1 cm dik. Die worden in gebruik ook wel wat platter, maar er blijft voldoende dikte over om nog daadwerkelijk te dempen. En je hebt voor járen een leuk voorraadje om vooruit te kunnen
maralyn schreef:Hoofarmor moet je zien als een flexibel epoxylaag over de zolen en hoefranden van de hoeven.
Normaliter zit het ongeveer 4 tot 6 weken. Als je paard buiten staat op harde ondergrond, zoals gravel of beton, en je rijdt veel buiten, houdt dan 4 weken aan.
Eigen ervaring?
Mijn merrie was door natte ondergronden telkens kort, dunne zolen en gevoelig. Zo gevoelig dat mevrouw er zelfs kreupel van liep.
Ik gebruik het nu 4 maanden en dat gekke beest loopt als een tierelier. Ook over kiezels. Hoefgroei als nooit te voren. Haar voeten worden sterk!!
Ik doe met één tube, 2x met een klein paard. En heb nu intervallen van 6 weken.
Starterkit is het duurste. De rest valt opzich wel mee.
Bij mij kost een jaarkit minder dan twee x rondom ijzers er onder slaan.
Ik heb er voor gekozen, omdat 24/7 hoefschoenen niet erg fijn zijn.
Er zijn modellen die het kunnen, maar die slijten sneller.
Als je vragen hebt, pb me maar.
Kalea schreef:Kan je met die losse hulzen eigenlijk goed inschatten of de volledige schoen gaat passen?
Sintara schreef:Koop ze ook echt niet te ruim, want je paard loopt ze toch echt in.
In het begin gaan ze wat lastiger aan, zijn ze stugger etc maar dat is ook wel normaal. Bij de floating boots en de equine fuaions van mijn paard althans.