Welke trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Portiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 10:22

Ibbel schreef:
Als je paard niet op z'n plaat gaat van een cavaletto, zal hij ook niet struikelen over zo'n opstapje :))
Je kunt ook simpel even z'n voet vragen en optillen en 'm dan op de trailervloer zetten als eerste gewenning.

Haha.. nu stip je precies mijn zorg aan. Ik heb zo'n paard die struikelt over een cavalleti :D

tengeltje11

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:29

Een paard is niet achterlijk.
Die snapt echt wel dat hij zijn voet moet optillen…?

Portiaa

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:37

We gaan het proberen. Ik verbaas me met paarden nergens meer over. Dus ook niet als hij er zo inhuppelt. :-D.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 11:47

Ibbel schreef:
Als je paard niet op z'n plaat gaat van een cavaletto, zal hij ook niet struikelen over zo'n opstapje :))
Je kunt ook simpel even z'n voet vragen en optillen en 'm dan op de trailervloer zetten als eerste gewenning.

Ja, dat. Tante Taart breekt dus wel d'r nek over een cavaletti en die heeft dus ook moeite met de opstap op de vrachtwagen (ca 15cm).

Overigens snap ik wel waarom we in NL zo weinig deuren hebben. De oude regelgeving stelde eisen aan de klep (steilheid) de de max hoogte van de opstap en die was 10cm als ik dat goed onthouden heb. Hogere opstap kreeg geen veterinaire goedkeuring.