Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HetIsFriet schreef:fjordjes schreef:Ik betaal vanaf vandaag 275, volpension. Was 250
Voor mij precies hetzelfde.
PS, even off topic, volgens mij ken ik jou via via met de aquariumhobby. Ik zit zelf in de betta's maar ik heb shrimply the best heel veel voorbij zien komen op FB en insta geloof ik.
henshem schreef:Vetgedrukte klopt niet. Het 9% deel dat de stalhouder moet afdragen heeft niks met voer te maken. Dat is voor gelegenheid geven tot sportbeoefening. Dat is het deel dat mogelijk per 2026 omhoog gaat naar 21%, maar voor nu verandert daar niks aan.Voor het voeren (de dienst) zou idd 21% al zijn verschuldigd, voor het voer zelf 9%.
Nb mijn reactie was vooral op de opmerking dat het niet eerlijk is omdat de stalhouder de btw kan verrekenen.
Koekie73 schreef:Alleen als een stalhouder onder de KOR valt (in jouw geval bij max. 4 pensionpaarden en geen enkele andere omzet) is er uiteraard wel sprake van een verhoging van BTW. Die kan nl. niks terugvorderen.Ik ga van ca. 305 naar ca. 350 doordat alles straks met 21% wordt
Afgelopen jaar ook al 2 verhogingen gehad.
snoopydogy schreef:Wow wat een bedragen ik heb ze aan huis staan en hebben hooi van eigen land waar we een deel van verkopen ivm te veel voor eigen pony’s denk dat ik totaal 100 euro in de maand kwijt ben
Fly_high schreef:snoopydogy schreef:Wow wat een bedragen ik heb ze aan huis staan en hebben hooi van eigen land waar we een deel van verkopen ivm te veel voor eigen pony’s denk dat ik totaal 100 euro in de maand kwijt ben
Sorry voor een zuur bericht maar ik vind het zulke vreemde posts altijd, maandelijkse hypotheeklasten van een huis met genoeg land om paarden te houden zijn nog stuk hoger dan 500, 700 etc wat als schokkend wordt ervaren.
Wat is het punt dan, rekent men die kosten niet door of is eeen cruciaal onderdeel van het plan dat je maar ouders met eigen boerderij had moeten hebben
Fly_high schreef:DP denk dat weinig mensen zomaar boerderijen en hectaren grond aanschaffen puur in het kader van wonen in een buitengebied?
Ik blijf het gek vinden, idem al die gratis paarden in "wat kost een paard". Hooi van eigen land kost ook geld (machines, werk etc), idem onderhoud van je terrein, vaste lasten en noem maar op.
DuoPenotti schreef:Fly_high schreef:DP denk dat weinig mensen zomaar boerderijen en hectaren grond aanschaffen puur in het kader van wonen in een buitengebied?
Ik blijf het gek vinden, idem al die gratis paarden in "wat kost een paard". Hooi van eigen land kost ook geld (machines, werk etc), idem onderhoud van je terrein, vaste lasten en noem maar op.
Valt enorm mee. Just met meer grond dan een postzegel. Want die hectare grasland zijn de kosten niet. Dat is het bouwvak.
Boeren willen graag mest kwijt. Daar betalen ze voor of ruilen in ons geval.
En dan heb je die machines enz helemaal niet nodig.
Staat er zo'n grote ronde baal voordroog voor 18 euro op zijn plek.
Na 2 belletjes.
1 ik wil morgen maaien.
2 ik wil het morgen in de pak
Vaste lasten waren in ons huis in de bebouwde kom maar andere regio niet goedkoper...
Dus ja...
Maar blijf het juist bijzonder vinden hoe mensen dit bestrijden...
Zonder de boekhouding te kennen
DuoPenotti schreef:Fly_high schreef:DP denk dat weinig mensen zomaar boerderijen en hectaren grond aanschaffen puur in het kader van wonen in een buitengebied?
Charaz schreef:Wat een afgunst naar DP... het is toch super fijn dat zij weinig kosten heeft?
Valt enorm mee. Just met meer grond dan een postzegel. Want die hectare grasland zijn de kosten niet. Dat is het bouwvak.
Boeren willen graag mest kwijt. Daar betalen ze voor of ruilen in ons geval.
En dan heb je die machines enz helemaal niet nodig.
Staat er zo'n grote ronde baal voordroog voor 18 euro op zijn plek.
Na 2 belletjes.
1 ik wil morgen maaien.
2 ik wil het morgen in de pak
Vaste lasten waren in ons huis in de bebouwde kom maar andere regio niet goedkoper...
Dus ja...
Cioccolato schreef:Charaz schreef:Wat een afgunst naar DP... het is toch super fijn dat zij weinig kosten heeft?
Nee geen afgunst. Hartstikke mooi dat zij het kan, maar dat ze het overal verkondigd als de manier van paarden aan huis houden is geen afspiegeling van de realiteit. En dat ziet ze niet.
En helemaal niet van een pensionstal.