Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kidde schreef:pluisje88 schreef:Geld hoeft niet de reden te zijn hè. Ik ben ook gestopt omdat ik het influenza enten niet nodig vind. Ze komen het terrein niet af en komen niet met andere paarden in contact die wel rondkomen. Die 30,- euro of wat kost een enting boeit me echt niet. Maar ik zie de noodzaak niet om hun systeem te belasten met iets waarvan ik het nut niet in zie. Is een hele bewuste keuze die niets met geld te maken hebben.
Wat betreft influenza zou ik daar nog in kunnen komen, maar om ook nooit tegen tetanus te enten vind ik wel een risico. Daarvoor maakt het natuurlijk ook niet uit of je wel of niet van het erf komt. Laat je dit dan wel controleren?
Prins2014 schreef:Mooblie schreef:Hoe oud en hoe groot is je dochter? En wat is haar ambitie op langer termijn?
Het zou mooi (of in ieder geval minder vervelend) zijn dat tegen de tijd de pony niet meer te rijden is, je dochter er ook is uitgegroeid.
Eigenlijk überhaupt, hoe zou het voor je dochter zijn als ze er maar 2 jaar op kan rijden?
Het gaat nu vooral om tutten,knuffelen, spelen in de bak en af en toe wat rondjes lopen/bosrit.
Onze dochter is nu 7 jaar en nog heel onzeker maar echt een paardenliefhebber of eigenlijk alle dieren.
De pony zelf is denk ik rond de 130/135 cm.
Zelf altijd paarden gehad en wedstrijden ook gereden maar die ambitie heb ik voor haar zeker de eerste jaren nog niet.
Misschien zijn we ook nog wel een beetje te vroeg.. ze rijdt net 6 maanden maar vindt het helemaal geweldig! De pony zou dan ook aan huis komen te staan samen met mijn eigen paard die inmiddels met pension is.
Prins2014 schreef:Terechte vraag ik twijfel aan het rijden omdat ze het nog heel spannend vindt.
Ik twijfel absoluut niet aan haar liefde voor het dier. De pony komt bij mijn eigen paard te staan en daar gaat ze al 7 jaar dagelijks mee naar toe en vindt ze van alles uit. Dus knuffelen, spelen en poetsen van de pony zal alle dagen gebeuren. Daar zit geen enkele twijfel, de pony zal, net als al onze andere aangeschafte dieren, tot haar overlijden bij ons blijven!