Handelaar blijkt anders dan gedacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Handelaar blijkt anders dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:16

Nou ik ben benieuwd....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:19

Art_Ificious schreef:
Tieneke schreef:
Ik zou m'n licht opsteken bij de politie. Je zit met een paard dat bij jou bij wijze van spreken gedumpt is.

Politie doet er niks mee.
Op m'n stalling staan er zo 3 eigenaar heeft al 3 maanden nie betaald is zelfs sinds de dag van afleveren niet meer komen opdagen. Op appjes lang niet gereageerd, soms heel kort dat ze komt maar dan komt ze alsnog niet.
Politie verwittigd, die zeggen niet te kunnen helpen.

Dit gaat om iemand die al bekend is bij de politie vanwege vervalsen paspoorten voor gewone consumenten slacht.

Ik zou eerst even informatie inwinnen bij de politie ook in verband met dossier opbouw (dus nog niks concreets doen). En dan vermelden aan hem ophalen of de politie kom in beeld.

En chipnummer laten controleren is misschien ook handig voor mocht je aangifte gaan doen bij de politie. Mocht chipnummer en paspoort niet kloppen dan kan aangifte doen van valsheid in geschifte/oplichting.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 13:56

Het paard is opgehaald, ik heb er wel een dubbel gevoel bij, het is zon lief paard.. een vriendin van mij zei al dat ik wellicht een paard in nood stichting zou kunnen inschakelen die het paard misschien kopen. Ik ben bang dat ze nu of naar de slacht gaat of van eigenaar naar eigenaar gaat omdat ze steeds zeggen dat ze bereden kan worden..

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:08

yarkayunda schreef:
Het paard is opgehaald, ik heb er wel een dubbel gevoel bij, het is zon lief paard.. een vriendin van mij zei al dat ik wellicht een paard in nood stichting zou kunnen inschakelen die het paard misschien kopen. Ik ben bang dat ze nu of naar de slacht gaat of van eigenaar naar eigenaar gaat omdat ze steeds zeggen dat ze bereden kan worden..

Dat risico loopt ze, helaas een van de vele, en als er niemand is die deze handel aanpakt blijft het gewoon voort bestaan,

hoop TS dat je er wel het een en ander van geleerd hebt, o.a. ALTIJD eerst keuren, ook al komt het van via via, ook bij op proef eerst zelf laten keuren

realiseer je dat goedkoop meestal duurkoop is,

advertenties meestal rooskleuriger zijn dan de werkelijkheid, wetende dat er mensen emotioneel een paard kopen en dan niet verder kijken dan: oh is zo lief en mak en braaf

Succes bij het zoeken/vinden van een paard
Laatst bijgewerkt door mce op 16-10-24 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:15

yarkayunda schreef:

Even hard gezegd je wil dus deze handelaar belonen door geld te geven door het paard te laten kopen.

Dit moet je stoppen door niet meer te kopen en ja dat zijn wellicht dertig paarden de dupe van maar als je dit nu in stand houd blijven paarden altijd de dupe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:18

Waardeloos, helemaal voor het paard.

Handelaren zouden toch echt minder kans hebben op dit soort praktijken als mensen beter rond kijken en zich goed laten informeren, tijd nemen om een paard te kopen, het paard echt goed laten keuren en een realistische prijs willen betalen.

Paarden die iets mankeren lopen er veel rond en soms zijn ze te goed om in te slapen en te slecht om te verkopen. Daar zou meer verantwoordelijkheid genomen mogen worden door de mensen die paarden verkopen met een mankement.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:19

Voor jou een goed einde. Voor het paard is het sneuer. Maar daar kun jij niets aan doen.

Geen paard meer van een handelaar kopen vind ik makkelijk gezegd, waar moet je anders een paard kopen? Niet elke handelaar is niet eerlijk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:21

Er staat nergens dat je niet bij een handelaar moet kopen

Maar wat Spaanse pony hier ook wel aangeeft realistische prijs en keuren. Twee dingen die mensen vaak aan de kant schuiven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:32

germie schreef:
Voor jou een goed einde. Voor het paard is het sneuer. Maar daar kun jij niets aan doen.

Geen paard meer van een handelaar kopen vind ik makkelijk gezegd, waar moet je anders een paard kopen? Niet elke handelaar is niet eerlijk.

Je kan er wel iets aan doen, door niet op koopjes af te gaan en beter onderzoek naar het adres waar je gaat kopen en het paard te laten keuren door een goede keuringsarts.

Waar je anders een paard moet kopen? Handelaren heb je op meerdere niveaus. Ook veel duurdere paarden komen van een handelaar, ook al lijkt het dan luxer.

Je hebt altijd iemand nodig die verkoopt om te kunnen kopen. Handelaren zijn wel nodig, want zij nemen ook vaak de risico's als ze inkopen en maar moeten zien of iets te verkopen is. Heel veel mensen doen dat niet zelf, die willen alleen maar veilig en goed kopen.

Feit is wel dat veel mensen hun paard weg doen en paarden dan in de handel terechtkomen waar ze niet zouden moeten zijn als ze iets mankeren.
We leven in een maatschappij waar mensen nog steeds alles willen redden en stichtingen die zichzelf als held zien als ze alles maar "redden" ( of vaak, gewoon langer laten lijden )

Laatst werd het ook weer gedeeld; paard met mankement weggegeven en in handel terechtgekomen. En dan de schuld bij een ander leggen. Altijd sneu en mensen wijzen naar elkaar, maar alleen die dieren lijden. Dat kan echt voorkomen worden.

Genoeg gezonde paarden die een huisje zoeken en als de theorie klopt, worden dat er straks steeds meer met de stijgende prijzen(btw)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:34

En daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:51

Misschien is het beter om een ervaren paardenmens mee te nemen als je weer eens een paard wilt aanschaffen. En vooraf laten keuren door een dierenarts, wat eigenlijk altijd als eerste aangeraden wordt. Dat voorkomt veel ellende.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:46

superpony schreef:
germie schreef:

Je kan er wel iets aan doen, door niet op koopjes af te gaan en beter onderzoek naar het adres waar je gaat kopen en het paard te laten keuren door een goede keuringsarts.

Waar je anders een paard moet kopen? Handelaren heb je op meerdere niveaus. Ook veel duurdere paarden komen van een handelaar, ook al lijkt het dan luxer.

Je hebt altijd iemand nodig die verkoopt om te kunnen kopen. Handelaren zijn wel nodig, want zij nemen ook vaak de risico's als ze inkopen en maar moeten zien of iets te verkopen is. Heel veel mensen doen dat niet zelf, die willen alleen maar veilig en goed kopen.

Feit is wel dat veel mensen hun paard weg doen en paarden dan in de handel terechtkomen waar ze niet zouden moeten zijn als ze iets mankeren.
We leven in een maatschappij waar mensen nog steeds alles willen redden en stichtingen die zichzelf als held zien als ze alles maar "redden" ( of vaak, gewoon langer laten lijden )

Laatst werd het ook weer gedeeld; paard met mankement weggegeven en in handel terechtgekomen. En dan de schuld bij een ander leggen. Altijd sneu en mensen wijzen naar elkaar, maar alleen die dieren lijden. Dat kan echt voorkomen worden.

Genoeg gezonde paarden die een huisje zoeken en als de theorie klopt, worden dat er straks steeds meer met de stijgende prijzen(btw)

:j

Precies dit.

Sneu voor het dier TS maar het is degene die zo,n ongezond paard de handel in gedaan heeft die verantwoordelijk is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:54

Ik vind dit maar een bijzonder verhaal... een osteopaat die zegt dat het bekken zodanig kapot is dat het paard nooit meer bereden kan worden... ik zou daar weinig geloof aan hechten als dat niet van een dierenarts komt met de nodige beeldmateriaal om dat te ondersteunen.

Nu is er ook helemaal niets mis met het paard en mag hij haar gewoon als berijdbaar opnieuw adverteren aangezien er niets zwart op wit staat en er geen bewijzen zijn als in medische verslagen door een erkend arts.

Kan goed zijn dat de osteopaat er totaal naast zat en dan ben je nu een fijn en lief paard kwijt voor een haalbaar budget...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:57

yarkayunda schreef:

Zolang mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen blijft dit dier in de handel rond gaan
De persoon die hem aan de handelaar verkocht heeft had voor het dier moeten kiezen en niet voor z'n portemonnee

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:00

Little_Gift schreef:
Ik vind dit maar een bijzonder verhaal... een osteopaat die zegt dat het bekken zodanig kapot is dat het paard nooit meer bereden kan worden... ik zou daar weinig geloof aan hechten als dat niet van een dierenarts komt met de nodige beeldmateriaal om dat te ondersteunen.

Nu is er ook helemaal niets mis met het paard en mag hij haar gewoon als berijdbaar opnieuw adverteren aangezien er niets zwart op wit staat en er geen bewijzen zijn als in medische verslagen door een erkend arts.

Kan goed zijn dat de osteopaat er totaal naast zat en dan ben je nu een fijn en lief paard kwijt voor een haalbaar budget...

Dit ook. Heb wel meer osteopaten onzin horen roepen.

Voor een handelaar waarschijnlijk te duur om dit paard goed te laten nakijken, dus komt weer in de handel of anders.....

En dan nog; als een handelaar dit paard goed laat nakijken en evt behandelen en trainen EN hij zou het eerlijke verhaal erbij vertellen is het ook niet goed. Je kan het niet snel goed doen.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:25

Ik vind het soms lastig om te lezen dat iemand blindelings vertrouwen heeft in een osteopaat die een paard dan voor t eerst ziet en behandeld. Tuurlijk zijn er ontzettend veel goede !!! Maar Wanneer een osteopaat het werk niet goed doet kan t ook veel kapot maken.
En op basis van wat besluit deze osteopaat dat het paard niet meer bruikbaar is als rijdier ? Wat is er gevoeld/gezien dan ?
En wat was de reden dat je eerst optie de osteopaat was en niet een veearts met een keuring? Of waarom heb je een veearts niet om second opinion gevraagd?
Vind t oprecht sneu dat dat je nu je paard misloopt . Het is toch erg jammer als een paard niet is wat je had gedacht doordat de verkoper niet eerlijk was .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:59

Waarom is dit paard niet door een arts bekeken en gekeurd TS?
Waarom een osteopaat er bij halen als het nog niet van jou was?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:05

Zonnetje81 schreef:
Wat maakt heel dat chipnr uit?

Daaraan kun je zien of het overeenkomt met het nr. in het paspoort, m.a.w. of het paard het juiste paspoort heeft of een paspoort van een ander paard, dus bedrog.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:39

Als ze het vervalsen dan komt het nog steeds overeen. Anders is het geen vervalsen maar het verkeerde paspoort erbij mee geven. Vervalsen is iets aanpassen op het paspoort wat niet de werkelijkheid is.

En dan nog de politie doet toch niks.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:27

En of het strafbaar is of niet netjes kan allemaal wel, maar voor een paard maakt het geen donder uit welk paspoort het heeft.

Een paard wil gewoon pijnvrij leven, bewegen, eten, gezelschap.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:35

superpony schreef:
Waardeloos, helemaal voor het paard.

Handelaren zouden toch echt minder kans hebben op dit soort praktijken als mensen beter rond kijken en zich goed laten informeren, tijd nemen om een paard te kopen, het paard echt goed laten keuren en een realistische prijs willen betalen.

Paarden die iets mankeren lopen er veel rond en soms zijn ze te goed om in te slapen en te slecht om te verkopen. Daar zou meer verantwoordelijkheid genomen mogen worden door de mensen die paarden verkopen met een mankement.

Precies, veel particulieren zijn te scheiterig om hun verantwoording te nemen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:40

En vervolgens worden die arme dieren van hot naar her gesleept en weer terug. Het is toch een treurige business voor die beesten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:57

Precies!
Ik houd mijn kneusjes tot hun dood. Helaas mijn maatje jaren geleden in moeten laten slapen, maar er lopen er ook 2 nu met 33,5 en 20 jaar hier nog steeds vrolijk rond. No way dat ik een dier wat iets mankeert de handel in laat gaan en ze mogelijk zonder verhalen doorverkocht worden, of verder kapot gereden worden omdat anderen er minder voorzichtig mee omgaan. En zeker ook niet dat ik de verantwoordelijkheid verschuif naar een vreemde nieuwe eigenaar.

Uitlenen en zelf eigenaar blijven is dan nog te overwegen, maar eigendom en de beslissingen over behandeling en inslapen zou ik niet af willen schuiven op een ander.

Laura1982 schreef:
yarkayunda schreef:

Zolang mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen blijft dit dier in de handel rond gaan
De persoon die hem aan de handelaar verkocht heeft had voor het dier moeten kiezen en niet voor z'n portemonnee

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:02

Fijn voor jou dat het paard is opgehaald.

Jammer voor het paard dat die weer terug naar de handelaar moest.

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:21

Sommige Mensen willen hun verlies niet nemen en al helemaal niet als een paard niet meer bruikbaar is of een pony die jezelf al anderhalf jaar hebt maar ja je bent een handelaar dus toch die pony verkopen.
Hier blijft alles tot de dood en begrijp dat niet iedereen dat kan maar een
Paard heeft ook gevoel en dat is niet alleen een rinkelende kassa want juist dan heb je ergens niet iets goed begrepen en vraag ik me af of diegene ze allemaal nog wel in het kratje heeft zitten maar nee we lezen niet goed allemaal over de rug van de paarden, vreselijk volk .