Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Tieneke schreef:Ik zou m'n licht opsteken bij de politie. Je zit met een paard dat bij jou bij wijze van spreken gedumpt is.
Politie doet er niks mee.
Op m'n stalling staan er zo 3 eigenaar heeft al 3 maanden nie betaald is zelfs sinds de dag van afleveren niet meer komen opdagen. Op appjes lang niet gereageerd, soms heel kort dat ze komt maar dan komt ze alsnog niet.
Politie verwittigd, die zeggen niet te kunnen helpen.
yarkayunda schreef:Het paard is opgehaald, ik heb er wel een dubbel gevoel bij, het is zon lief paard.. een vriendin van mij zei al dat ik wellicht een paard in nood stichting zou kunnen inschakelen die het paard misschien kopen. Ik ben bang dat ze nu of naar de slacht gaat of van eigenaar naar eigenaar gaat omdat ze steeds zeggen dat ze bereden kan worden..
yarkayunda schreef:Het paard is opgehaald, ik heb er wel een dubbel gevoel bij, het is zon lief paard.. een vriendin van mij zei al dat ik wellicht een paard in nood stichting zou kunnen inschakelen die het paard misschien kopen. Ik ben bang dat ze nu of naar de slacht gaat of van eigenaar naar eigenaar gaat omdat ze steeds zeggen dat ze bereden kan worden..
germie schreef:Voor jou een goed einde. Voor het paard is het sneuer. Maar daar kun jij niets aan doen.
Geen paard meer van een handelaar kopen vind ik makkelijk gezegd, waar moet je anders een paard kopen? Niet elke handelaar is niet eerlijk.
superpony schreef:germie schreef:Voor jou een goed einde. Voor het paard is het sneuer. Maar daar kun jij niets aan doen.
Geen paard meer van een handelaar kopen vind ik makkelijk gezegd, waar moet je anders een paard kopen? Niet elke handelaar is niet eerlijk.
Je kan er wel iets aan doen, door niet op koopjes af te gaan en beter onderzoek naar het adres waar je gaat kopen en het paard te laten keuren door een goede keuringsarts.
Waar je anders een paard moet kopen? Handelaren heb je op meerdere niveaus. Ook veel duurdere paarden komen van een handelaar, ook al lijkt het dan luxer.
Je hebt altijd iemand nodig die verkoopt om te kunnen kopen. Handelaren zijn wel nodig, want zij nemen ook vaak de risico's als ze inkopen en maar moeten zien of iets te verkopen is. Heel veel mensen doen dat niet zelf, die willen alleen maar veilig en goed kopen.
Feit is wel dat veel mensen hun paard weg doen en paarden dan in de handel terechtkomen waar ze niet zouden moeten zijn als ze iets mankeren.
We leven in een maatschappij waar mensen nog steeds alles willen redden en stichtingen die zichzelf als held zien als ze alles maar "redden" ( of vaak, gewoon langer laten lijden )
Laatst werd het ook weer gedeeld; paard met mankement weggegeven en in handel terechtgekomen. En dan de schuld bij een ander leggen. Altijd sneu en mensen wijzen naar elkaar, maar alleen die dieren lijden. Dat kan echt voorkomen worden.
Genoeg gezonde paarden die een huisje zoeken en als de theorie klopt, worden dat er straks steeds meer met de stijgende prijzen(btw)
Little_Gift schreef:Ik vind dit maar een bijzonder verhaal... een osteopaat die zegt dat het bekken zodanig kapot is dat het paard nooit meer bereden kan worden... ik zou daar weinig geloof aan hechten als dat niet van een dierenarts komt met de nodige beeldmateriaal om dat te ondersteunen.
Nu is er ook helemaal niets mis met het paard en mag hij haar gewoon als berijdbaar opnieuw adverteren aangezien er niets zwart op wit staat en er geen bewijzen zijn als in medische verslagen door een erkend arts.
Kan goed zijn dat de osteopaat er totaal naast zat en dan ben je nu een fijn en lief paard kwijt voor een haalbaar budget...
superpony schreef:Waardeloos, helemaal voor het paard.
Handelaren zouden toch echt minder kans hebben op dit soort praktijken als mensen beter rond kijken en zich goed laten informeren, tijd nemen om een paard te kopen, het paard echt goed laten keuren en een realistische prijs willen betalen.
Paarden die iets mankeren lopen er veel rond en soms zijn ze te goed om in te slapen en te slecht om te verkopen. Daar zou meer verantwoordelijkheid genomen mogen worden door de mensen die paarden verkopen met een mankement.
Laura1982 schreef:yarkayunda schreef:Het paard is opgehaald, ik heb er wel een dubbel gevoel bij, het is zon lief paard.. een vriendin van mij zei al dat ik wellicht een paard in nood stichting zou kunnen inschakelen die het paard misschien kopen. Ik ben bang dat ze nu of naar de slacht gaat of van eigenaar naar eigenaar gaat omdat ze steeds zeggen dat ze bereden kan worden..
Zolang mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen blijft dit dier in de handel rond gaan
De persoon die hem aan de handelaar verkocht heeft had voor het dier moeten kiezen en niet voor z'n portemonnee