Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:De zadelverkoper gaf juist aan dat dit zadel wel ideaal is zowel voor mij als mijn paard.
Er zijn hier trouwens helemaal geen zadelfitters.
7ofhearts schreef:Nee, en andere vinden het ook niet fijn om een psychische stoornis aangepraat te krijgen. Maar ook dat is heel goed bedoeld.
Tinka schreef:Die pijn heb ik vooral na het rijden, dan ben ik ook zo stijf als een plank en kom er amper vanaf. Dat gebeurt overigens niet als ik maar een uurtje rijd. Mijn man gaat altijd mee met de fiets. Helemaal alleen vind ik spannend. Vooral in de bossen achter het huis, schat dat we daar 1 keer per jaar iemand tegen komen, is erg rustig.
Ik vind vooral het opstijgen spannend met het nieuwe zadel, dan mis ik toch de knop. Er zitten steunen voor mijn bovenbenen op, dat geeft wel extra veiligheid.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
nile schreef:En misschien nog even navragen aan de osteopaat waarom een boomloos zadel niet zou voldoen. Is er een specifiek bezwaar in dit geval, of is het gewoon onbekendheid met of vooringenomenheid? Als jij of je paard niet zo standaard zijn wat betreft bouw of beweging is boomloos wellicht makkelijker passend te krijgen- je ben waarschijnlijk ook niet voor niets op de BM uitgekomen.
Tinka schreef:Nou heb ik sinds kort een ander zadel en voel ik mij daar heel onzeker in. Ik reed altijd met ern western zadel, boomloos, maar mijn osteopaat raadde een boomloos zadel voor haar af. Dus nu heb ik een gewoon model zadel, en daat zit geen knop op bijvoorbeeld.
Nou gebruikte ik die knop eigenlijk nooit, dus leek mij dat geen probleem. Maar ik ben gewoon een verschrikkelijke doemdenker, die overal gevaren ziet.
DubbelFun schreef:Die Callas safety strips mag je echt alleen gebruiken als er altijd iemand bij is en liefst ook alleen in een omheinde bak!!
Je benen mogen dan 'veilig' vast zitten, de rest van je lichaam niet! en bomen gaan niet voor je opzij als je hoofd naast je zadel hangt!!