Maar - ik had echt nul komma nul klik met hem.. Zonde hoor!
Ik had bang van hem. Hij was giga groot, heel jong, en had weinig respect voor vrouwen - hij kwam uit een mannenwereld. Hem naar de wei brengen was om je rot te lachen, ik bengelde er maar wat bij. Rijden was op 2 benen. Hij was nooit gemeen, rammelde vooral met mijn voeten - maar ik had nooit "de ballen" om eens "nee!" te zeggen. Hij was héél werkwillig - en ik ben dan zo iemand die graag vlechtjes maakt

De juiste persoon kocht hem over, en reed de sterren uit de hemel met hem. Zij had wel "ballen", genoot van zijn temperament en kon lezen en schrijven met hem.
Terwijl hij nog van mij was, leerde ik het paard van mijn oom kennen. Ik was meteen stapelverliefd. Wij hadden echt instant een klik.
Ik moet er wel bij zeggen: we hadden die klik van op de grond. Van in het zadel was het moeilijker, maar dat lag vooral aan mij. Maar zoals ik al eerder zei: ik ben van de vlechtjes en het tutten, rijden was nooit mijn prioriteit.
Toen mijn oom haar niet meer kon houden, kwam ze naar mij. Mijn ruin was ondertussen al verkocht.
Ik heb 11 jaar en half met mijn Daisy mogen doorbrengen. Mijn once in a lifetime paard.
Die klik van op de grond was de basis voor al de rest. Heel veel boswandelingen, bitloos en bareback. Gebaseerd op die klik, op het vertrouwen tussen ons, want ik was en ben een schijterd te paard. Zelfkennis haha.
Een klik komt voor vanuit een bepaald gevoel, denk ik. Lastig te omschrijven. Ik heb paarden gereden waar ik na 5 minuten afstapte, "nee bedankt". En ik heb paarden gereden waar anderen dan weer niets mee te maken wilden hebben, maar waar voor mij de klik wel aanwezig was - en dat werkte.
Het is zoals met mensen, denk ik. Met de ene klikt het meteen, en met een ander weet je "dit zal nooit werken".