Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ziezoziezo22 schreef:Ik vind hem stugger kwa grip dan mijn normale rijbroeken met (nep)leren zitvlak (wat vaak meer suede-achtig is). Dit door hoe strech nepleer reageert. Wil niet echt glijden, is juist stug. Vooral bij de knie is dat merkbaar. Maar streched wel weer mee, dat is fijn met bewegen maar wanneer je grip zoekt kan de broek dus ook iets meerekken. Vind het minder fijn dan een normale broek met (nep)leren zitvlak of van puur stof, maar véél beter dan siliconen. Zeker de minpunten waard bij koud nat weer gezien de enorme water-proofheid, winddichtheid en warmte. Bij beter weer pak ik een normale rijbroek, eventueel met fleecelegging er onder.Hebben de kipwarm rijbroeken veel grip door die coating laag of is het glad. Ik heb een suède zitvlak op mijn zadel
pinkie87 schreef:ik heb bij Kramer net die hele lange jas binnen van 129euro! nou moet zeggen had het al spaansbenauwd met aan doen![]()
ga opzoek naar wollensokken dunne voor als het moet onder mijn normale sokken.
handschoenen is de tip om opzoek te gaan naar dunne wollen handschoenen die je onder je eigen handschoenen kan dragen,
Ineke2 schreef:Een rijrok merk je niet met rijden. Echt niet. Maar je hebt wel lekker warme bovenbenen en knieën.
Ik heb deze https://www.kramer.nl/Themas/Therapie-e ... amic-Rehab
Ineke2 schreef:Met regen heb een lange regenjas erover. Maar momenteel heb ik de beschikking over een binnenbaan en rij ik niet buiten in erge regen
Het flappert niet, want je maakt het vast met bandjes om je benen.
Onlylienn schreef:Ik lees even mee, ik heb het ook altijd vrij snel koud, en kan het ook echt koud hebben tot aan het bot..![]()
Waar ik voornamelijk dan ook last van heb zijn koude voeten… als iemand hier nog een tip over heeft.. dikke sokken is niet voldoende helaas
Kasmir schreef:Onlylienn schreef:Ik lees even mee, ik heb het ook altijd vrij snel koud, en kan het ook echt koud hebben tot aan het bot..![]()
Waar ik voornamelijk dan ook last van heb zijn koude voeten… als iemand hier nog een tip over heeft.. dikke sokken is niet voldoende helaas
Er zijn twee oplossingen beide werken goed de een beter dan de andere.
Eerste is koop je schoenen twee maten groter, de grootste fout die gasten die naar ons toe komen maken is hun schoenen in precies hun maat kopen. Twee maten groter is ons advies dan kun je lekker warme sokken aan in je schoenen én blijft er plaats voor een isolerend laagje lucht rond de voeten. Dit maakt vaak al een enorm verschil.
Zijn je voeten net zo hopeloos als die van mij is optie twee een duurdere maar fantastische optie. Schoenen twee maten groter, electrisch verwarmde sokken op een laag standje en daar overheen nog wollen sokken. Echt perfect ik kan nu ook gewoon nog met -30 op het paard.
lletam schreef:Ineke2 schreef:Met regen heb een lange regenjas erover. Maar momenteel heb ik de beschikking over een binnenbaan en rij ik niet buiten in erge regen
Het flappert niet, want je maakt het vast met bandjes om je benen.
Dus de rijrok an sich is niet waterdicht? Ik heb met rijden liefst een korte jas en dan evt de rijrok om de benen droog te houden.
Opwaaien is dus niet aan de orde, da's prettig.
Heerlijk hoor nu een binnenbak!