Kmbly schreef:Ik zal even kijken of ik de situatie wat duidelijker kan schetsen
Toen ik er werkte (vrijwilliger) werkte zij er ook. Toen uiteindelijk is ander personeel weg gegaan toen vriendin van de handelaar het in handen nam. Vriendin is gebleven.
Ondertussen is dat ongeveer 5 jaar.
Er wordt van haar verwacht dat ze op komt dagen wanneer geroepen wordt en dat ze pas weg kan als werk gedaan is. Soms is het werk tot laat in de avond. Ze heeft meerdere keren ‘verwondingen’ en/of kneuzingen opgelopen.
Wanneer ze een keertje niet kan, is er meteen gedoe.
Eigenaar handelstal heeft zeker genoeg centjes: heeft olympisch paard gefokt en verkoopt paarden voor niet minder dan 20/50k.
Kwa het paard dat ik benoemd heb: die kan ik begrijpen dat ze hem niet mee zal krijgen aangezien er geen overdracht heeft plaatsgevonden, maar baas verwacht dat ze dat beest uitbrengt en verzorgd alsof het de hare is (klaagde ook wanneer vriendin het te druk heeft gehad met taken en daardoor niet toe is gekomen aan ‘haar’ paard).
Toen moeders van vriendin baas benaderde over het contract, kwam baas ‘verhaal’ halen bij vriendin.
Misschien dat dit een beetje situatie schetst.
Ik weet niet alles, maar ik hoop dat als er iets te beginnen is, al is het aanklagen, dat we iets kunnen.
Nee het verandert eigenlijk niks aan het verhaal. Vriendin zal voor zichzelf op moeten komen. En dat is naar baas toestappen en zeggen: je geeft me nu een contract of ik ben weg. En dan waarschijnlijk is dat dus weg. Maar ze laat zichzelf zo gebruiken. Waarom draaft ze altijd op dan als hij dat vraagt? Terwijl ze er niks voor betaald krijgt? Ik denk dat ze gewoon eens moet zeggen dat hij iemand anders mag gaan zoeken.