Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chicken01 schreef:prompter schreef:Altijd persoonlijk communiceren en niet via de app, dat levert betere resultaten op. En ik begrijp het best, mijn paard deed het ook niet goed 's nachts, die kon ook beter op stal.
Ik heb meerdere keren hier over persoonlijk gecommuniceerd.
1x geappt omdat we vaker zo communiceren (nooit problemen mee gehad) en we elkaar ivm werk niet altijd treffen. Dan is een kort appje wel fijn. Bijvoorbeeld om even te zeggen dat er een paard losgebroken is oid.
Chicken01 schreef:Amber_anne schreef:Hoevaak heb jij jou stalhouder nog aangesproken over het probleem nadat je paard binnen had gestaan met een ander en dit bleek niet te gaan?
Als dit meerdere keren is geweest dan snap ik dat de stalhouder er klaar mee is en die van jou gewoon alleen op stal zet
Ik heb aangegeven, op het moment dat dat paard flipte want daar was ik bij, dat mijne dan ook beter buiten kon blijven omdat ze niet alleen binnen kan en dan beter de rest kan blijven zien buiten. Dat is dan de beste optie van alles nog. Dus ik heb niet lopen zagen oid.
Vorig weekend zouden ze dan naar binnen gaan. Dat is nu, blijkbaar, uitgesteld. Er werd op een bord de vraag gezet wie zijn paard nog buiten wilde laten. Daarop stonden 3 namen. Toen heb ik gevraagd wat de bedoeling was met de rest dan. Dus ik heb er 2x naar gevraagd. Op een normale, niet verwijtende manier.
En dan nog heeft hij, in mijn ogen, niet het recht om buiten mij om dingen met mijn paard uit te halen die ik niet wil. Dat doe je gewoon niet. Ik blijf ook netjes. Het tarief voor 24/7 buiten of s nachts op stal verschilt ook behoorlijk. En ik heb ook keurig mijn normale bedrag overgemaakt. Dus ik begrijp het oprecht niet
Rocamor schreef:- jouw naam staat kennelijk niet op bord, waarna jouw stalhouder doet wat ie aangeeft op het bord: jouw paard binnenzetten, want jij hebt jouw stalhouder niet expliciet laten weten dat ze
1) enkel binnen mag staan als de rest / een deel van de rest ook binnen staat
2) 24/7 buiten moet blijven.
- en nou vraag je je af waarom de stalhouder zich niet aan de afspraken houdt.
Snap ik het zo goed?
mavantos schreef:Je kan het ook omdraaien. Je bent een van de weinige op stal die snachts je paard binnen wil hebben staan. Moet de rest zich dan aan jou aanpassen? Je stalhouder gaat mee met de wens van het grootste gedeelte van de pensionklanten.
Ik zou vragen aan je stalhouder wanneer de paarden snachts weer naar binnen gaan en of dit de nieuwe standaard wordt ieder jaar. Bevalt het antwoord je niet zal je kunnen kijken naar wat anders, maar je kunt niet eisen dat alle paarden snachts binnen staan als het grootste gedeelte van de pensionklanten dit niet wil.
MyWishMax schreef:Maar als je zegt: " ik heb het normale geld over gemaakt"
Heb je dan het tarief voor 's nachts op stal of voor 24/7 buiten over gemaakt? Want als jij betaalt voor 's nachts binnen dan kan het toch zijn dat hij daarnaar luistert? Of dat een stalgenoot waarvan het paard ook binnen gezet was deze zelf weer naar buiten heeft gedaan. Of de jouwe deed gek en er is iemand, staleigenaar of stalgenoten, die haar binnen gezet heeft vanwege veiligheid.
Je weet niet of hij bewust alleen de jouwe binnen heeft gezet of misschien meerdere maar dat stalgenoten zelf weer buiten hebben gezet oid. Of noem alle opties maar op. Misschien dacht hij dat door jouw betaling je toch weer wat anders wilde. Je weet niks tot je een gesprek aan gaat.
Roulette_ schreef:Lezen wij beide nou een ander topic? Ik zie namelijk veel berichten feitelijk blijven en veel begrip voor waarom TS haar paard in de nacht op stal wil. Alleen, TS wil iets wat in deze situatie niet kan, nml haar paard samen met andere paarden op stal ‘s nachts.
We lezen hier hoe TS haar communicatie met de stalhouder ziet, niet wat de stalhouder gehoord heeft, dus of het duidelijk is voor de stalhouder wat TS wil, dat weten wij niet (feit). Gezien het feit dat de stalhouder TS haar paard binnen heeft gezet, zou ik zelfs willen aannemen dat het voor hem niet duidelijk is.
Maw, ik zie best wat aannames in jouw bericht waarin je oproept feitelijk te blijven…
Daarnaast vind ik het antwoord van Mavantos best logisch, fijn dat de stalhouder luistert naar zijn klanten, jammer dat de uitkomst niet is wat TS gewild had.
Citaat:Ik heb het liefste mijn paard s nachts binnen.
Maar alleen is geen optie.
Dit ook aangegeven bij stalhouder.
Citaat:Ik heb aangegeven dat ik het jammer vind, maar het is niet anders dan.
Citaat:Terwijl ik heel duidelijk, meerdere malen heb aangegeven dat ik haar niet alleen binnen wil hebben.
Citaat:Alleen, TS wil iets wat in deze situatie niet kan, nml haar paard samen met andere paarden op stal ‘s nachts.
Citaat:fijn dat de stalhouder luistert naar zijn klanten, jammer dat de uitkomst niet is wat TS gewild had.
Chicken01 schreef:.Amber_anne schreef:Hoevaak heb jij jou stalhouder nog aangesproken over het probleem nadat je paard binnen had gestaan met een ander en dit bleek niet te gaan?
Als dit meerdere keren is geweest dan snap ik dat de stalhouder er klaar mee is en die van jou gewoon alleen op stal zet
Ik heb aangegeven, op het moment dat dat paard flipte want daar was ik bij, dat mijne dan ook beter buiten kon blijven omdat ze niet alleen binnen kan en dan beter de rest kan blijven zien buiten. Dat is dan de beste optie van alles nog. Dus ik heb niet lopen zagen oid.
Vorig weekend zouden ze dan naar binnen gaan. Dat is nu, blijkbaar, uitgesteld. Er werd op een bord de vraag gezet wie zijn paard nog buiten wilde laten. Daarop stonden 3 namen. Toen heb ik gevraagd wat de bedoeling was met de rest dan. Dus ik heb er 2x naar gevraagd. Op een normale, niet verwijtende manier.
En dan nog heeft hij, in mijn ogen, niet het recht om buiten mij om dingen met mijn paard uit te halen die ik niet wil. Dat doe je gewoon niet. Ik blijf ook netjes. Het tarief voor 24/7 buiten of s nachts op stal verschilt ook behoorlijk. En ik heb ook keurig mijn normale bedrag overgemaakt. Dus ik begrijp het oprecht niet
Elin_ schreef:Roulette_ schreef:Lezen wij beide nou een ander topic? Ik zie namelijk veel berichten feitelijk blijven en veel begrip voor waarom TS haar paard in de nacht op stal wil. Alleen, TS wil iets wat in deze situatie niet kan, nml haar paard samen met andere paarden op stal ‘s nachts.
We lezen hier hoe TS haar communicatie met de stalhouder ziet, niet wat de stalhouder gehoord heeft, dus of het duidelijk is voor de stalhouder wat TS wil, dat weten wij niet (feit). Gezien het feit dat de stalhouder TS haar paard binnen heeft gezet, zou ik zelfs willen aannemen dat het voor hem niet duidelijk is.
Maw, ik zie best wat aannames in jouw bericht waarin je oproept feitelijk te blijven…
Daarnaast vind ik het antwoord van Mavantos best logisch, fijn dat de stalhouder luistert naar zijn klanten, jammer dat de uitkomst niet is wat TS gewild had.
Dat denk ikIk heb nog een keer het topic gelezen, maar ik blijf reacties ertussen zien die erop doorgaan waarom het paard 's nachts naar binnen moet (en vervolgens ook begrip wanneer TS het uitlegt, maar ik blijf bij mijn punt dat het niet uit moet maken, omdat 's nachts binnen gewoon de afspraak was. Dat bedoel ik met feitelijk blijven).
En TS geeft verder ook aan wat ze wel aangegeven heeft bij de stalhouder. Op deze informatie ga ik af, anders kunnen we op geen enkel topic meer reageren op bokt. Ze geeft aan dat ze het gesprek meerdere keren aan gegaan is.Citaat:Ik heb het liefste mijn paard s nachts binnen.
Maar alleen is geen optie.
Dit ook aangegeven bij stalhouder.Citaat:Ik heb aangegeven dat ik het jammer vind, maar het is niet anders dan.Citaat:Terwijl ik heel duidelijk, meerdere malen heb aangegeven dat ik haar niet alleen binnen wil hebben.
Verder sla ik aan op je zin:Citaat:Alleen, TS wil iets wat in deze situatie niet kan, nml haar paard samen met andere paarden op stal ‘s nachts.
Het is vooralsnog zo dat de afspraak op de stal was; gehele jaar 's nachts binnen op die ene week na.. Daar begint imo het probleem, wat vervolgens door miscommunicatie etc blijkbaar nu een mismatch wordt (wat jij overigens later ook aangeeft, maar vooralsnog is dat niet de afspraak)Citaat:fijn dat de stalhouder luistert naar zijn klanten, jammer dat de uitkomst niet is wat TS gewild had.
carika schreef:Misschien heb ik erover heen gelezen maar heb je de stalhouder al gevraagd waarom jou paard nu binnen staat?
Boras schreef:Ga nou gewoon het gesprek aan.
speurneusc schreef:weet je zeker dat je paard uit zijn pantynaad schiet alleen op stal snachts of ben jij degene die dat denkt dat ie dat doet???
wellicht is dat ff wanneer ie net binnen is en gaat daarna lekker aan zijn hooi etc. en is dan wel rustig, wanneer jij er niet bij bent geweest weet je dat ook niet.
gebeurt vaker dat eigenaren een andere belevenis hebben van het gedrag van hun dieren als degene die er 24 uur mee omgaat/bij is.
Kabayo schreef:Boras schreef:Ga nou gewoon het gesprek aan.
Het eerste antwoord in dit hele topic is het juiste antwoord
Praat met die beste man/vrouw en vraag waarom
Wij weten het niet waarom jou paard alleen binnen stond. Gaan wij ook nooit weten
Ik haal even niet uit je verhaal hoe je paard erbij stond alleen binnen. Was die rustig en relaxt? Dan is er toch geen probleem? Of was die weer over de zeik?
c_alsemgeest schreef:Maar heb je gevraagd waarom hij haar alleen binnen heeft gezet?
Die vraag is hier al een paar keer gesteld.
Want waarschijnlijk is het gewoon een stukje miscommunicatie.