Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BigOne schreef:Zou me ook afvragen waarom zo jong twee keer verscheept, niets te vinden over hem in het buitenland? En mocht je hem kopen, een uitgebreide bloed keuring op middelen en tekorten. Rontgen zeker.
Padoertje schreef:Leuk dier en een fijn oog!
Ik (her)ken de locatie van de stal die hem nu aanbiedt. Advies: laat het dier klinisch en röntgen keuren. Ze hebben vaak leuke import staan, maar kennen zelf de achtergrond ook niet altijd en keuren zelf niet voordat ze aankopen. Kortom, ze weten de gezondheid van een paard niet voordat ze verkopen. Het is aan jou als potentiële koper dus om dit echt uit te laten voeren zodat je in de toekomst niet ineens voor verrassingen komt te staan. Je kunt ook afspreken om het paard op de kliniek te laten keuren ipv daar op stal, zodat bij twijfel goede foto's genomen kunnen worden.
Ik vind op de verkoopfoto overigens niet dat hij dun/ondervoed zou zijn. Hij mist bespiering, maar is wel buikig, dus ik zo niet zo snel bang zijn voor verandering van gedrag. Ieder paard wordt vrolijker als ze goed in hun vel zitten, maar als ze vanuit de basis een goed karakter hebben en hij voelt safe, dan wordt hij echt niet ineens staatgevaarlijk
Elisa2 schreef:Eens met Padoertje.
En om je gerust te stellen, ik heb vorig jaar ook een hele nuchtere gekocht. Behoorlijk groen nog, was ook wat schraal. Deze is nog steeds heerlijk nuchter, kreeg wel iets meer praatjes van de winter maar dat was over het algemeen in combinatie met het nuchtere karakter niet zo,n probleem. Paard is verder niet veel anders geworden.
c_alsemgeest schreef:Inderdaad mist hij vooral spier, mn op de bovenlijn.
Zou een volledige keuring incl hals en rug doen, maar ik zou hem in deze conditie zeker niet laten staan.
Popstra schreef:Die bovenlijn krijg je er ook met genoeg goed krachtvoer wel weer op. Dan heb ik het wel over een aantal kilo per dag.
mce schreef:TS
zit er een iers paspoort bij?? het is een paard wat gefokt is in belgie, tenminste als de afstamming die u eerder noemt klopt.
Chamani de la pomme x Vigo d'arsouilles zijn hengsten die te vinden zijn op https://www.horsetelex.nl
met en belgisch/duits/frans papier
shaniasofia schreef:mce schreef:TS
zit er een iers paspoort bij?? het is een paard wat gefokt is in belgie, tenminste als de afstamming die u eerder noemt klopt.
Chamani de la pomme x Vigo d'arsouilles zijn hengsten die te vinden zijn op https://www.horsetelex.nl
met en belgisch/duits/frans papier
Klopt. Hij is in belgie gefokt. Daarna verkocht naar ierland. Heb de zus van de fokker net aan de lijn gehad… die zei ; maar hij staat toch in het buitenland